Lievä masennus jatkunut jo vuosia, mitä teen?
Tänään on taas sellainen päivä, kun sataa vettä, enkä jaksa nousta ylös tästä sohvalta. Haluaisin vain nukkua. Elämäni lähti kulkemaan aivan väärää raidetta jo viisi vuotta sitten. Nyt olen 28-vuotias, masentunut, sosiaalisten tilanteiden kammoinen, opintovelkainen, lapseton, rahaton ja aivan väärällä alalla. Vihaan vanhenemista. Vihaan niitä tuhansia vääriä valintoja, jotka elämässäni tein. Olen täysin kyllästynyt omaan itseeni ja kykenemättömyyteeni.
Kommentit (4)
Lopeta valittaminen ja voivottelu. Valinnat on tehty, älä niitä murehdi enää vaan tee uusia valintoja. Kouluun tms. Vain sinä itse nostat itsesi sieltä suosta. Been there, done that!
Tsemppiä!
Sä oot niin nuori. Voit aloittaa kaiken alusta! It´s up to you!
Ota yhteyttä terveyskeskukseen ja kerro, että haluaisit päästä keskustelemaan psykiatrisen sairaanhoitajan kanssa. Hän tarvittaessa ohjaa sinut eteenpäin. Olen itse ollut samassa tilanteessa kuin sinä. Siitä ei välttämättä omin avuin nousta. Itsekin ajattelin olevani lievästi masentunut, pystyin selviytymään arjesta ihan kunnialla jne., mutta minulla diagnosoitiinkin vaikea-asteinen masennus. Voimia!
Mahdollisuus kouluttautua uudelleen?
Oletko kokeillut eri tapoja löytääksesi kumppanin?
Lääkitys?