Minkä ikäisenä olet alkanut elää sydämesi mukaan?
Olen aina elänyt niin että ajattelen mitä muut ajattelevat päätöksistäni ja ajatuksistani :( Viime aikoina vasta tunnistanut itsessäni sen, että miltä minusta tuntuu ja jos tuntuu oikealta ja hyvältä niin silloin kuunnellaan sydäntä ja toimitaan sen mukaan.
En tiedä mikä minussa on ollut vikana näinkin pitkään.
Kommentit (21)
27, kun valmistuin koulusta. Pakkasin vain tavarani ja lähdin ulkomaille töihin. Nyt olen kolmen lapsen onnellinen äiti ja asustelen jälleen suomessa :)
Aivoni ohjaavat elämääni. Sydämeni pumppaa verta elimistööni.
30v kun sain ensimmäisen lapseni. Silloin karisi paljon ihmisiä elämästä.
Nyt kunsydämestäni löytyi pientä vikaa. Nyt tajuan pitää siitä huolta! 51 v
Vaikea sanoa. Joskus elää sydämensä mukaan, kunnes tajuaa, että jokin itsessään on muuttunut ja haluaisikin eri asioita. Väliaikaisesti elää sitten sitä vanhaa rataa ennen kuin pystyy muuttamaan jotain. Enemmän siis jaksottaista minulla.
Usein elää vastoin sitä sydämen oikeaa tunnetta. Pitkään paha olo monestakin asiasta ja kun taas herää ja alkaa tehdä asiat toisin iskee valtavan hyvä olo.
Ehkä 15-vuotiaana ensimmäisen kerran. Olen aina ollut erilainen ja tehnyt asiat niin kuin olen itse halunnut, mutta 15-vuotiaana lakkasin oikesti välittämästä muiden solvauksista. 16-vuotiaana kuitenkin "rakastuin" narsistiin ja siksi ajaksi menetin itsemääräämisoikeuteni. 18-19-vuotiaana otin jälleen itseäni niskasta kiinni.
Olen tulossa siihen koko ajan enemmän ja enemmän.
N35
Luin tekstisi ja tajusin että teen myös kaiken miettien mitä muut ajattelevat. En varmaan koskaan voi elää täysin niin kuin haluaisin.. miehen työ jne estää lähdön ja elämisen niinkuin haluaisin. Rakastan miestäni enkä voisi lähteä ilman häntä. Tuntuu kamalalta elämältä tällainen. Joudun esim tekemään työtä mitä en halua! Apua jonkin täytyy muuttua kiitos ketjun aloituksesta. N25
Nytpä löytyi sopiva ketju! Juuri nyt, tänään ja huomenna ja siitä eteenpäin. 30v
Mä oon tehnyt aina niinkuin oon halunnut. Alkkisäidin vapaa kasvatus ja kotoa muutto nuorena pois. Nyt melkee 30 ja kiertäny maailmaa lähinnä. Yliopistl-opinnot kesken, nyt on niden vuoro. Omannäköinen elämä on parasta. Suosittelen kaikille.
..
Aina. Nyt kaduttaa et ois joskus pitänyt valita "järkevästi"... n27
Itse taas oon ruvennut tekemään juuri päinvastoin ja elämään vihdoinkin järjellä. Olen siis 25. Aiemmin tein just niinkun huvitti ja mitä sattu mieleen tulemaan. Onneks tajusin että välillä sitä on tässä elämässä ajateltava järjelläkin. Ehkä ei aina oo joka hetki niin kivaa kun järjellä ajattelee mutta ei voikaan olla.
Vasta nyt, 45-vuotiaana.