Vuorotyö ei sovikaan mulle, olen sairaanhoitaja
Olen jatkuvasti väsynyt, en saa unta, unen laatu on huonoa... Mitä nyt sitten?
Kommentit (19)
Vaihda päivätyöhön, minäkin tein niin ja hetkeäkään en ole katunut.
Keskustelet oh:n kanssa, voisitko tehdä vaikka kahtavuoroa tai vaihdat työpaikkaa.
Kysy pomolta onnistuuko kaksvuoro. Etit muuta paikkaa
Vaihda paikaan jossa tehdään vain yhtä vuoroa
Itse valmistuin sairaanhoitajaksi juuri ja ei minullekkaan. Päivätyö tärkeä kriteeri työlle!!
Vaihdoin itse kolmen vuoden vuorotyöhelvetin jälkeen kokonaan alaa. Olin silloin vieläpä lapseton, enkä jaksanut mitään niin huomasin ettei ole muuta vaihtoehtoa kuin alanvaihto ennen lasten tekoa.
[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 20:52"]
Vaihda paikaan jossa tehdään vain yhtä vuoroa
[/quote]tai hanki lääkärintodistus ettet voi tehdä vuorotyötä
Mäkin teen sairaanhoitajana päivävuoroa. Tosi hyvä ratkaisu, suosittelen ☺
Hakeudu/kouluttaudu päivätöihin. Terveydenhoitaja, diabeteshoitaja, joku yksityinen lääkärifirma... Vaihtoehtoja riittää kun vain mietit ja otat selvää.
Ainakin täällä terveyskeskuksessa päivisin vastaanottavat hoitajat ovat sairaanhoitajia ainakin osittain...
Vanhainkotien yms esimiehet ja osastonhoitajat sairaalassa (päivätyö) yleensä sairaanhoitajia
Ja sairaanhoitajahan on pätevä esim. Kouluterkkarin työhön
Kelpaako kaksivuorotyö kuitenkin?
Pyri leikkuriin töihin anepuolelle, alkuun teet siellä pitkään pelkkää päivävuoroa. Kun kokemusta on kertynyt, haet yksityispuolelle, siellä ei tehdä paljon yötöitä.
Miksi vuorotyöläisiä aina hyysätään? Minä en pysty tekemään jatkuvaa aamuvuoroa, mieluiten tekisin yövuoroa tai vuorotyötä. Saankohan lapun työterveydestä, että en pysty aamuvuoroa tekemään?
Mene vaikka Terveystaloon töihin.