Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi äidit jotka kauan toivoneet lasta, säntäävät kuitenkin heti töihin?

Vierailija
20.05.2015 |

Ei toki kaikki, mutta tiedän monta jotka saattaneet pitkään kärsiä lapsettomuudesta ja se heille ollu kova kolaus, sitten kun se lapsi saadaan, sännätään pahimmillaan kuitekin töihin ku vauva vaan pari kuukautta, jos sitäkään. Ja pahimmillaan isovanhemmat sitten päivät hoitaa. Ei ymmärrä ei.

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan se vauva-arki ollutkaan sitten ihan sellaista kuin on kuviteltu.

Vierailija
2/46 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla ei ole varaa laiskotella kotona. Varsinkin jos on kalliit hoidot löyty läpi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin kuvitella tuon omalle kohdalleni. Olen pienipalkkainen, mutta haluan rahaa.

Vierailija
4/46 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska joillakin on elämässä URA ja KOULUTUS ja KUNNIANHIMOA ja voivat hoitaa lapsiaankin samalla, eivätkö jäädä eläteiksi nököttelemään hiekkalaatikon reunalle. Miehet pettävät ennen pitkää kollegoidensa kanssa siksi, ettei sitä perunaverkkarista vaipoista puhuvaa eukkoa jaksa katsella. 

Vierailija
5/46 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiskotella, just.

Ja eiköhän luulisi arvostavan tuossa vaiheessa jos kauan lasta odottanut, että lapsi on silloin rahaa tärkeämpi. Ja suurin osa näistäkin ihmisistä ketä tiedän, sellaisia joilla kyllä olisi varaa olla kotona.

Vierailija
6/46 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitten niin hirveä itku ja poru ja kitinä siitä, että ei ole lasta jos sitten ei voi luopua mistään hetkeksi kun lapsi saadaan?!

Vierailija
7/46 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoidot ovat kalliit, tarvitsevat rahaa.

Vierailija
8/46 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset haluavat oikeasti panostaa uraan, naisetkin. Pari vuotta taukoa ontyöelömästä aika vaikea uran kannalta, varsinkin kun lastentekoiässä rauta on niin kuumaa. Suhteuttakaa myös sen verran, ettei monissa maissa edes ole kunnon äitiyslomaa (esim. USA:ssa naisella on vain työpaikan säilymisen turva, ei muuta!), mutta muuallakin kasvaa täyspäisiä aikuisia. Miksei kukaan ihmettele, miten isät kehtaavat käydä 8 tuntia töissä vauvan ollessa parikuukautinen?

Vierailija
9/46 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

12.000 euroa mennyt jo hoitoihin. Käytin kaikki säästöni, joten en pysty jäämään kotihoidontuen varaan jos joskus saamme lapsen

Vierailija
10/46 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä se päiväkoti niin paha paikka ole.Se on sitä niin kutsuttua elämää joka on jokaisella vastassa.Mitä pidempään lapsi on kotona sitä vahvempi prinsessa/prinssisyndrooma.Hei, eiks maailma pyörikään mun ympärillä;)

Vierailija
11/46 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tiedän näitä hoidoilla saatuja lapsia useamman. 9/10 on viety päivähoitoon heti äitiysloman jälkeen. En ymmärrä tätä. Jos ura on ihan kamalan tärkeä, kannattaako sitä lasta edes tehdä? Niin kuin ihan järkevästi ajateltuna. Siinä on sitten lapsi 10h päivässä hoidossa, koska ura ja elintaso.

Vierailija
12/46 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kaikilla ei vaan oo varaa levittää persettään kotona 300e/kk. Jos on työpaikka olemassa niin sossu ei auta. Tietäisit tämän, jos olisit joskus käynyt oikeissa töissä.

Vierailija
13/46 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse odotan pitkään toivottua esikoistani ja suunnittelen palaavani töihin, kun lapsi on vuoden ikäinen. Syynä se, että haluan olla työelämässä mukana mahdollisimman pitkään ja epäilen, että pitkä tauko töistä suurentaisi riskiä joutua työttömäksi. Minulla ei siis ole mitään suojatyöpaikkaa tyyliin opettajan virka tms.

Olen ehdottanut miehelleni että hän jäisi vuodeksi hoitovapaalle kun palaan töihin. Vielä mies ei ole suostunut, mutta minusta se olisi reilu malli. Lapsi saisi olla kotihoidossa, kumpikin meistä saisi olla kotona jonkun aikaa ja kummallakin olisi mahdollisuus olla työelämässä mukana jatkossakin.

En usko, että pitkäaikaistyöttömänä äitinä pystyisin tarjoamaan lapselle yhtä hyvää elämisen mallia kuin työssäkäyvänä äitinä. Siksi pitää pitää varansa, että pystyy pysymään työelämässä.

Vierailija
14/46 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen myös sitä mieltä että jos se ura ja raha on niin tärkeää niin ehkä sitten kannattais keskittyä vaan siihen. Miksi tehdä lasta joka vaan aiheuttaa stressiä ja hankaluutta elämään. Ei kaikkien tarvii hankkia lasta!

Vierailija
15/46 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 20:38"]Mä tiedän näitä hoidoilla saatuja lapsia useamman. 9/10 on viety päivähoitoon heti äitiysloman jälkeen. En ymmärrä tätä. Jos ura on ihan kamalan tärkeä, kannattaako sitä lasta edes tehdä? Niin kuin ihan järkevästi ajateltuna. Siinä on sitten lapsi 10h päivässä hoidossa, koska ura ja elintaso.
[/quote]
Äitiysloman jälkeen ei vielä vauvoja edes oteta kunnalliseen päivähoitoon, joten epäilen suuresti. Vasta vanhenpainvapaan jälkeen on mahdollista.

Vierailija
16/46 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki me emme voi elää  yhteiskunnan tuella.

Vierailija
17/46 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 20:52"]

Itse odotan pitkään toivottua esikoistani ja suunnittelen palaavani töihin, kun lapsi on vuoden ikäinen. Syynä se, että haluan olla työelämässä mukana mahdollisimman pitkään ja epäilen, että pitkä tauko töistä suurentaisi riskiä joutua työttömäksi. Minulla ei siis ole mitään suojatyöpaikkaa tyyliin opettajan virka tms. Olen ehdottanut miehelleni että hän jäisi vuodeksi hoitovapaalle kun palaan töihin. Vielä mies ei ole suostunut, mutta minusta se olisi reilu malli. Lapsi saisi olla kotihoidossa, kumpikin meistä saisi olla kotona jonkun aikaa ja kummallakin olisi mahdollisuus olla työelämässä mukana jatkossakin. En usko, että pitkäaikaistyöttömänä äitinä pystyisin tarjoamaan lapselle yhtä hyvää elämisen mallia kuin työssäkäyvänä äitinä. Siksi pitää pitää varansa, että pystyy pysymään työelämässä.

[/quote]

Vuosikin kotona lapsen kanssa on hyvä, mutta kuten ap mainitsi niin tosiaan monet palaavat itse töihin jo silloin kun lapsi on parin kuukauden ikäinen! Se on minusta aika pian.

Vierailija
18/46 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 20:47"]

No kaikilla ei vaan oo varaa levittää persettään kotona 300e/kk. Jos on työpaikka olemassa niin sossu ei auta. Tietäisit tämän, jos olisit joskus käynyt oikeissa töissä.

[/quote]

Olenko sanonut, että en olisi käynyt koskaan töissä?

ap

Vierailija
19/46 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 20:53"]Mä olen myös sitä mieltä että jos se ura ja raha on niin tärkeää niin ehkä sitten kannattais keskittyä vaan siihen. Miksi tehdä lasta joka vaan aiheuttaa stressiä ja hankaluutta elämään. Ei kaikkien tarvii hankkia lasta!
[/quote]

Ura ja raha eivät ole kaikille erityisen tärkeitä, mutta väitän että monet ihmiset vielä nykyäänkin elävät mieluummin omalla työllään kuin yhteiskunnan tukien armoilla.

Vierailija
20/46 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset kysy miehiltä, kantsiiko lasta tehdä, jos ei viitsi jäädä töistä kotiin useammaksi vuodeksi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi seitsemän