Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistaa, miten siitä pääsee eroon?

Vierailija
20.05.2015 |

Kuinka pääsee eroon ahdistavasta olotilasta? Ahdistava olotila tulee siitä etten tunnu saavan aikaan tässä elämässä sitä mitä pitäis (työ, opinnot). Olo on henkisesti uupunut, muisti on huono ja keskittymiskyky huono. Kun yritän keskittyä opintoihin tuntuu siltä kun aivo menis johonkin järkyttävään umpisolmuun enkä ymmärrä mistään mitään. Enkä ymmärrä miksi jatkuvasti lykkään itseäni tilanteisiin josta mun olisi pitänyt jo oppia etten pärjää niissä, enkö mä ikinä opi ettei mun kannata??

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitenkään. kokemusta on.

Vierailija
2/28 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikai tällaista jaksa jos se kestää koko elämän... ?

ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mutta mulla on ihan samanlaista. Olen kärsinyt myös masennuksesta ja syömishäiriöstä, mutta ne on kutakuinkin selätetty. Tämä ahdistus vain tuntuu olevan ikuista. 

Vierailija
4/28 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut lievää masennusta joskus 10-vuotta sitten. Se oli mun mielestä kuitenkin aivan erilaista kuin tämä. Sillon millään ei ollut oikeen hirveästi mitään väliä. Nyt taas asioilla on paljonkin väliä siksi ahdistaakin niin paljon kun en saa asioita aikaan mitä pitäis.

Sitten kävi mielessä kilpirauhasen vajaatoiminta. Mutta tk lääkäri vähätteli ja oli sitä mieltä ettei mulla sellaista ole. Kun pitäis kuulemma olla jotain selvää fyysistäkin oiretta jotain hiustenlähtöä, reilua painonnousua yms.

ap.

Vierailija
5/28 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta internetissä selailu. Aikaa ja keskittymiskykyä alkaakin löytyä ihan eri tavalla!

Vierailija
6/28 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda yhteiskuntaa. Kaikki on täällä epävarmaa, yhteisöllisyys olematonta ja ihmiset enimmäkseen vihaisia päivästä toiseen. 

Vierailija
7/28 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä joitain vinkkejä:

- mene riittävän aikaisin nukkumaan ja herää aina samaan aikaan

- tee joka aamu pieni kävelylenkki tai kävele vaikka pari bussipysäkin väliä

- vältä liikaa kahvinjuontia (varsinkin iltapäivisin ja iltaisin)

- huolehdi ulkonäöstäsi

- vähennä internetin käyttöä

- tapaa ihmisiä ja keskustele muuallakin kuin av-palstalla

Vierailija
8/28 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tulee internettiin niin olen täällä palstalla ekaa kertaa. Nettiä en käytä edes joka päivä.

Käyn 4-5xviikossa kävely lenkillä. Yritän parhaani mukaan huolehtia ulkonäöstä aina se ei oikein toteudu..

Kahvin juontia vois vähentää kyllä...

Vierailija
9/28 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheat paineet.. opinnot pitäis saada suoritettua mutta näillä näkymin mahdotonta. Se taas merkitsee ei töitä. Tässä tilanteessa ei kauhean kivaa. :(

ap.

Vierailija
10/28 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhytterapia. 1-10 kertaa. Tällaisia terapeutteja valmistuu nykyisin enemmän kuin aiemmin koska ihmisillä ei ole varaa eikä aikaa sitoutua pitkiin hoitoihin. Näin kirjoitti eräs terapeutti haastattelussa. Puhuminen on tärkeää koska välillä ne mielessä pyörivät asiat saa valtavat mittasuhteet ja niiden ääneen sanominen jo tuo helpotusta varsinkin ammattilaisen läsnäollessa

Vierailija
11/28 |
26.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netissä surffailu ahdistaa. Liikaa tietoa saatavilla. Ihmiset olivat ennen paljon onnellisimpia, kun ei ollut somea, Googlea ym. Mene luontoon, tapaa ihmisiä, jätä älypuhelin kotiin, älä googlaile mitään. 

Vierailija
12/28 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 16:43"]

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 16:28"]

Ota kunnon känni välillä ja relaa hiukan. Ei ole vaivaa  johon ei viina auttaisi.

[/quote]

Todella huono neuvo ahdistukseen!

[/quote]

Kyllä ainakin minulla toimii. Täytyy vaan osata annostella oikein.

Vierailija
13/28 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
14/28 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan

Vierailija
15/28 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota kunnon känni välillä ja relaa hiukan. Ei ole vaivaa  johon ei viina auttaisi.

Vierailija
16/28 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei millään ole loppujen lopuksi merkitystä. Lopeta pinnistely, pakolla pyristely, muihin vertaaminen ja yritä nauttia kustakin hetkestä.

Vierailija
17/28 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vaivaa, jota ei viinalla saisi vielä pahemmaksi. 

Vierailija
18/28 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 18:40"]Mulla on ollut lievää masennusta joskus 10-vuotta sitten. Se oli mun mielestä kuitenkin aivan erilaista kuin tämä. Sillon millään ei ollut oikeen hirveästi mitään väliä. Nyt taas asioilla on paljonkin väliä siksi ahdistaakin niin paljon kun en saa asioita aikaan mitä pitäis.

Sitten kävi mielessä kilpirauhasen vajaatoiminta. Mutta tk lääkäri vähätteli ja oli sitä mieltä ettei mulla sellaista ole. Kun pitäis kuulemma olla jotain selvää fyysistäkin oiretta jotain hiustenlähtöä, reilua painonnousua yms.

ap.
[/quote]
Aivosumu on yksi vajiksen oire. Menet takaisin lääkäriin ja tarvittaessa vaikka valehtelet muita oireita, ummetusta yms. että saat lähetteen verikokeeseen.

Vierailija
19/28 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä alkoholia. Saan siitä hengenahdistusta. Johtuu varmaan astmasta...

ap.

Vierailija
20/28 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa ahdistusongelmasi ovat henkisistä syistä johtuvia eivätkä fyysisiä (kuten kilpirauhanen), eli käy lääkärissä uudestaan siltä kantilta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yksi