Toimiva painonpudotuskeino - testattu!
Listaan ensiksi plussat
+ Saa syödä niin paljon kun huvittaa
+ Saa/pitää syödä hiilareita
+ Ei tarvitse nähdä nälkää
+ Ei vaadi itsekuria
+ Oikein toteutettuna terveellisin mahdollinen tapa syödä
+ Halpa, ei mitään jäsenmaksuja tms.
+ Ei mitään pillereitä, pussikeittoja yms.
+ Ei vaadi salilla rehkimistä
+ Saa syödä myös karkkia, kohtuudella :)
+ Saa tuntemaan olon energiseksi ja terveeksi
Sitten listaan miinukset:
- Ihmisten ennakkoluulot ko. "dieettiä" kohtaan
Itse olen pudottanut jo useamman kilon, vaikka ennen ei ole mitkään dieetit tepsineet. Vannon nykyään siis vegaaniruokavalion nimeen! Olo on kaikinpuolin parempi, tästä ei ole paluuta entiseen. Suosittelen testaamaan :)
Kommentit (36)
Ole sinä vegaani, minä syön niinkuin ihmisen kuuluukin.
Perunalastua napaan sitten vaan, kyllä laihtuu ja lihakset pysyy ilman saliakin. NOT
Olet kait aika uusi vegaaniruokavaliolla? Vegaaniruokavalio ei ole pikällä aikavälillä laiskojen ihmedieetti, siihen tarvitsee paneutua kaikki ravintoaineet saadakseen. Jos raskaasta rasvaruokavaliosta muuttaa keveämpään kasvisruokavalioon, totta kai voi laihtua.
Ja jokaisella ruokavaliolla tarvitsee päivittäistä liikuntaa!!
Nyt oli niin tyhmä avaus että sain syövän.
[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 16:57"]
[/quote]
Miten sinusta ihmisen kuuluu syödä? Ihmiskeho on suunniteltu kasvisruokavaliolle ja tämä on fakta.
[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 16:59"]
Olet kait aika uusi vegaaniruokavaliolla? Vegaaniruokavalio ei ole pikällä aikavälillä laiskojen ihmedieetti, siihen tarvitsee paneutua kaikki ravintoaineet saadakseen. Jos raskaasta rasvaruokavaliosta muuttaa keveämpään kasvisruokavalioon, totta kai voi laihtua.
Ja jokaisella ruokavaliolla tarvitsee päivittäistä liikuntaa!!
[/quote]
Noin vuosi sitten löysin vegaanisen elämäntavan, eli voisi sanoa että olen vielä melko uusi vegaani. Mitä enemmän olen ottanut kasviksia ruokavaliooni ja jättänyt lihaa, kananmunia ja maitotuotteita vähemmälle, sitä paremmin olen voinut ja paino on tippunut kuin itsestään.
Jokaisella ruokavaliolla toki tarvitsee liikuntaa, mutta tämä "dieetti" sopii laiskemmallekin. Itse käyn n. kerran viikossa salilla ja muutamana päivänä lenkkeilen.
niin mikä ihme painonpudotusdieetti se on? syö vähemmän kun kulutat!urpå!!eikö pähkinät sitten lihota ja rasvat jos on vegaani?mystistä..sokeri?
Vegaaneilta terveisiä: tarvitset pillereitä, vähintään B12- ja D-vitamiinit.
Alapeukutus myös aloituksesta; vegaaniruokavalio ei ole ihmedieetti.
[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 17:01"]
Nyt oli niin tyhmä avaus että sain syövän.
[/quote]
Tiesithän että vegaanista ruokavaliota noudattivat myös Isaac Newton, Albert Einstein, Thomas Edison ja Nikola Tesla? Ei mitään ihan tyhmiä tyyppejä ;)
[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 17:07"]
niin mikä ihme painonpudotusdieetti se on? syö vähemmän kun kulutat!urpå!!eikö pähkinät sitten lihota ja rasvat jos on vegaani?mystistä..sokeri?
[/quote]
Voihan toki vegaanitkin olla lihavia, mutta fiksusti syömällä on helppo pudottaa painoa. Hedelmistä saatava sokeri on vain positiivista, mutta tietysti valkoisen sokerin ja prosessoitujen ruokien määrä kannattaa pitää minimissä (eikö tämä koske kaikkia ruokavalioita?).
nimenomaan fiksusti syömällä! se vegaanous mikään taikasana ole..huh..
[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 17:02"]
[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 16:57"]
[/quote]
Miten sinusta ihmisen kuuluu syödä? Ihmiskeho on suunniteltu kasvisruokavaliolle ja tämä on fakta.
[/quote]Mistäs olet moisen "faktan" repäissyt? Jos olet yhtään tutkinut ihmisenn anatomiaa ja hampaita, niin huomaa että ne ovat soveltuneet lihan Sekä kasvisten leikkaamiseen/syömiseen...
[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 17:08"]
[/quote]
En ole vegaaniruokavaliota ihmedieetiksi väittänytkään?
Vegaanina varmaan tiedät myös että esim. moniin kasvimaitoihin ja jogurtteihin lisätään D- ja B12- vitamiinia?
[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 17:21"]
[/quote]
Lihan, maitotuotteiden ja munien syömisessä ei ole mitään fiksua.
Laihdun jatkuvasti vaikka en laihduta.
Ulkona: Haravoin, istutan ja kastelen.
Sisätiloissa: Pesen ikkunoita, kittaan seiniä ja maalaan.
Ei ole aikaa ajatella ruokaa. :D
[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 17:17"]
[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 17:07"]
[/quote]
Voihan toki vegaanitkin olla lihavia, mutta fiksusti syömällä on helppo pudottaa painoa. Hedelmistä saatava sokeri on vain positiivista, mutta tietysti valkoisen sokerin ja prosessoitujen ruokien määrä kannattaa pitää minimissä (eikö tämä koske kaikkia ruokavalioita?).
[/quote]
Hedelmissä oleva fruktoosi liiallisena saattaa aiheuttaa rasvamaksan.
[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 17:24"]
[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 17:08"]
[/quote]
En ole vegaaniruokavaliota ihmedieetiksi väittänytkään?
Vegaanina varmaan tiedät myös että esim. moniin kasvimaitoihin ja jogurtteihin lisätään D- ja B12- vitamiinia?
[/quote]
Huoh.. Kyllä tuon jokainen vegaani tietää ja myös sen, että kasvisjalosteet eivät ole oikeaa ruokaa (ts. puuttuvat vitamiinit pelkistä jalosteista eivät riittäne).
[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 17:29"]Laihdun jatkuvasti vaikka en laihduta.
Ulkona: Haravoin, istutan ja kastelen.
Sisätiloissa: Pesen ikkunoita, kittaan seiniä ja maalaan.
Ei ole aikaa ajatella ruokaa. :D
[/quote]
Lähtökohtaisesti ylipainoa on 20 kg.
[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 17:25"]
[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 17:21"]
[/quote]
Lihan, maitotuotteiden ja munien syömisessä ei ole mitään fiksua.
[/quote]
En niin sanonutkaan..Alotuksesta saa kuvan ,että jos syöt kilon pähkinää ja päälle litran öljyä et liho koska vegaani..Todella vastuuton alotus..
Jaaha, tässähän ne ennakkoluulot tulee todistettua. Pelkkää alapeukkua toimivalle painonpudotuskeinolle? Näitähän täällä aina kysellään? Antakaa nyt edes jotain perusteluita miksette ole valmiita kokeilemaan.