Köyhällä ei ole varaa käydä uimassa
Uimahallin kertamaksu 7 € ja edestakaiset matkat bussilla yhteensä 6 €. Yhdelle uintikerralle tulee siis hintaa 13 € ja jos käy uimassa kerran viikossa, se maksaa vuodessa hulppeat 676 €. Vesiliikunta on terveellistä ja monelle ainoa realistisesti mahdollinen liikuntamuoto, mutta miten köyhällä olisi siihen varaa?
Kommentit (133)
Uimahallit ovat muutenkin kiinni paitsi erityisryhmiltä.
Odottele kesää niin ihan ilmaista on.
Osta sukset, on todella monipuolista liikuntaa. Sitten kesällä uit järvessä. Välillä vaikka kävelyä/pyöräilyä.
Työpaikalta (sossusta) ruinaat virikelippuja ja dösään pummilla, problem solved.
Vierailija kirjoitti:
Uimahallit ovat muutenkin kiinni paitsi erityisryhmiltä.
Ei ainakaan Turussa. Impivaaran uimahalliin otetaan korkeintaan 400 asiakasta kerralla.
Eikö noihin ole jotain kausikorttejakin?
Jos ei köyhällä ole varaa, niin sitten ei ole ja täytyy ne uimahallikäynnit jättää käymättä. Niin vähemmänkin köyhät tekee - jättää pois sen mihin ei ole varaa.
Vierailija kirjoitti:
Työpaikalta (sossusta) ruinaat virikelippuja ja dösään pummilla, problem solved.
Kaikki ei asu stadissa. Kuinka moneen BUSSIIN pääsee tuosta vaan pummilla?
Pakkoko sinne on bussilla mennä, kävele niin tulee lisää liikuntaa samalla.
Työttömät ja eläkeläiset kai saavat lipun alempaan hintaan? Ja onneksi edes kesällä voi uida ilmaiseksi luonnonvesissä.
Vierailija kirjoitti:
Työttömät ja eläkeläiset kai saavat lipun alempaan hintaan? Ja onneksi edes kesällä voi uida ilmaiseksi luonnonvesissä.
Sehän mua turkulaisena sapettaakin kaikkein eniten, että työttömät voi ostaa 60 eurolla rannekkeen, jolla pääsee uimahalliin tai kuntosalille kerran päivässä puolen vuoden ajan. Lisäksi sillä rannekkeella saa paljon muita etuja. Minä joudun ostamaan kertalippuja tai kymppikortteja, vaikka tienaan osa-aikaisena (30 h/vko) matalapalkka-alan duunarina niin vähän että käteen jää työmatkakulujen jälkeen vain muutama kymppi kuussa enemmän.
Kesäisin uimahallit monesti kiinni ja luonnonvesissä voi uida. Jospa uistit muulloin vaikka joka toinen viikko ja kulkisit esim pyörällä tai kävellen matkat... mutta nythän tästä uimis harrastuksesta tuleekin liian halpaa, eikä voi kitistä ja valittaa...ja itekkin pitäis jotain tehdä...
Ja mä jaksan ihmetellä sitä, miten ketään enää kiinnostaa uimahallit ylipäätään? Aika lailla elähtäneitä ja parhaat päivänsä nähneitä, sientä ja levää kasvavia sekä ylipäätään pöpöjä kuhisevia epähygieenisiä laitoksia kaikki tyynni. Siellä kiva lillua kaikkien billu- ja balliesanssien sekä napa- ja varvasvälinöyhtien ryydittämässä klooriliemessä - NOT. Uimahallien "hienous" jäi minusta jo kauas 1990-luvulle.
Käy kävelyllä. Vaatteet varmaan jo omistat, se ei maksa mitään. Lehdissäkin lukenut, että kävely kohottaa mielialaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän mua turkulaisena sapettaakin kaikkein eniten, että työttömät voi ostaa 60 eurolla rannekkeen, jolla pääsee uimahalliin tai kuntosalille kerran päivässä puolen vuoden ajan. Lisäksi sillä rannekkeella saa paljon muita etuja. Minä joudun ostamaan kertalippuja tai kymppikortteja, vaikka tienaan osa-aikaisena (30 h/vko) matalapalkka-alan duunarina niin vähän että käteen jää työmatkakulujen jälkeen vain muutama kymppi kuussa enemmän.
Olet osa-aikaisena duunissa? Saat soviteltua pv rahaa (Kela/ansiosidonnainen)?
Kyllä mä sain samoja etuja kuin kokoaikatyöttömät kun kun tein osarina töitä. Työkkäri kun katsoi, että olen silti työtön. Tämä 4 vuotta sitten
Tee avanto käsisahalla johonkin