Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Köyhällä ei ole varaa käydä uimassa

Vierailija
20.01.2022 |

Uimahallin kertamaksu 7 € ja edestakaiset matkat bussilla yhteensä 6 €. Yhdelle uintikerralle tulee siis hintaa 13 € ja jos käy uimassa kerran viikossa, se maksaa vuodessa hulppeat 676 €. Vesiliikunta on terveellistä ja monelle ainoa realistisesti mahdollinen liikuntamuoto, mutta miten köyhällä olisi siihen varaa?

Kommentit (133)

Vierailija
1/133 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee avanto käsisahalla johonkin

Vierailija
2/133 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uimahallit ovat muutenkin kiinni paitsi erityisryhmiltä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/133 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on kallista.

Vierailija
4/133 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta tuolla rahalla kuntopyörä.

Vierailija
5/133 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottele kesää niin ihan ilmaista on.

Vierailija
6/133 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta sukset, on todella monipuolista liikuntaa. Sitten kesällä uit järvessä. Välillä vaikka kävelyä/pyöräilyä.

Vierailija
7/133 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikalta (sossusta) ruinaat virikelippuja ja dösään pummilla, problem solved.

Vierailija
8/133 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uimahallit ovat muutenkin kiinni paitsi erityisryhmiltä. 

Ei ainakaan Turussa. Impivaaran uimahalliin otetaan korkeintaan 400 asiakasta kerralla.

Vierailija
9/133 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö noihin ole jotain kausikorttejakin?

Vierailija
10/133 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei köyhällä ole varaa, niin sitten ei ole ja täytyy ne uimahallikäynnit jättää käymättä. Niin vähemmänkin köyhät tekee - jättää pois sen mihin ei ole varaa.

Vierailija
11/133 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työpaikalta (sossusta) ruinaat virikelippuja ja dösään pummilla, problem solved.

Kaikki ei asu stadissa. Kuinka moneen BUSSIIN pääsee tuosta vaan pummilla?

Vierailija
12/133 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkoko sinne on bussilla mennä, kävele niin tulee lisää liikuntaa samalla.

Vierailija
13/133 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömät ja eläkeläiset kai saavat lipun alempaan hintaan? Ja onneksi edes kesällä voi uida ilmaiseksi luonnonvesissä.

Vierailija
14/133 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on tuhansien järvien maa.

Vierailija
15/133 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy vaikka joka toinen viikko.

Vierailija
16/133 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömät ja eläkeläiset kai saavat lipun alempaan hintaan? Ja onneksi edes kesällä voi uida ilmaiseksi luonnonvesissä.

Sehän mua turkulaisena sapettaakin kaikkein eniten, että työttömät voi ostaa 60 eurolla rannekkeen, jolla pääsee uimahalliin tai kuntosalille kerran päivässä puolen vuoden ajan. Lisäksi sillä rannekkeella saa paljon muita etuja. Minä joudun ostamaan kertalippuja tai kymppikortteja, vaikka tienaan osa-aikaisena (30 h/vko) matalapalkka-alan duunarina niin vähän että käteen jää työmatkakulujen jälkeen vain muutama kymppi kuussa enemmän.

Vierailija
17/133 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäisin uimahallit monesti kiinni ja luonnonvesissä voi uida. Jospa uistit muulloin vaikka joka toinen viikko ja kulkisit esim pyörällä tai kävellen matkat... mutta nythän tästä uimis harrastuksesta tuleekin liian halpaa, eikä voi kitistä ja valittaa...ja itekkin pitäis jotain tehdä...

Vierailija
18/133 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mä jaksan ihmetellä sitä, miten ketään enää kiinnostaa uimahallit ylipäätään? Aika lailla elähtäneitä ja parhaat päivänsä nähneitä, sientä ja levää kasvavia sekä ylipäätään pöpöjä kuhisevia epähygieenisiä laitoksia kaikki tyynni. Siellä kiva lillua kaikkien billu- ja balliesanssien sekä napa- ja varvasvälinöyhtien ryydittämässä klooriliemessä - NOT. Uimahallien "hienous" jäi minusta jo kauas 1990-luvulle.

Vierailija
19/133 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy kävelyllä. Vaatteet varmaan jo omistat, se ei maksa mitään. Lehdissäkin lukenut, että kävely kohottaa mielialaa.

Vierailija
20/133 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän mua turkulaisena sapettaakin kaikkein eniten, että työttömät voi ostaa 60 eurolla rannekkeen, jolla pääsee uimahalliin tai kuntosalille kerran päivässä puolen vuoden ajan. Lisäksi sillä rannekkeella saa paljon muita etuja. Minä joudun ostamaan kertalippuja tai kymppikortteja, vaikka tienaan osa-aikaisena (30 h/vko) matalapalkka-alan duunarina niin vähän että käteen jää työmatkakulujen jälkeen vain muutama kymppi kuussa enemmän.

Olet osa-aikaisena duunissa? Saat soviteltua pv rahaa (Kela/ansiosidonnainen)?

Kyllä mä sain samoja etuja kuin kokoaikatyöttömät kun kun tein osarina töitä. Työkkäri kun katsoi, että olen silti työtön. Tämä 4 vuotta sitten