Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

EX Vuokranantaja yrittää laskuttaa 300e siivouksesta

Vierailija
20.01.2022 |

Irtisanoimme asunnon sääntöjen mukaan ja vuokranantaja kävi asunnolla kun siellä oli tavaraa näyttämässä asuntoa uusille asukkaille. Tämän jälkeen hän sanoin, että asunto on siisti ja voitte antaa tilinumeron mihin hän maksaa takuuvuokran. Tämä tapahtui muutama päivä ennekuin asunnosta muutettiin lopullisesti ja samalla asunto siivottiin kunnolla. Meni 2 viikkoa ja EX vuokranantaja lähetti siivouslaskun 300e, että hänen mielestä asunto ei ole siivottu kunnolla ja kuvatodisteen siitä, että ikkunoiden välissä oli 2 kärpästä. Laskussa luki vielä, että 6 päivää maksuaikaa ja menee perintään. Lasku oli hänen firman nimessä. Mitään muita todisteita hänellä ei ollut. MITÄ tässä kannattaa tehdä APUA !

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuokranantajan täytyy esittää kuitti siitä siivouslaskusta, vaadi sitä nyt ihan ensin ja mieti sen jälkeen seuraavaa siirtoa. Voi olla ettei ole mitään siivousta edes tehtykään, tullut vaan rahantarve ja yrittää huijata. Ne ei oikeasti ole ollenkaan harvinaisia tapauksia että takuuvuokria yritetään huijata.

Kuittiakin voi toki pyytää, mutta yksiselitteinen riittauttaminen on se mistä, kannattaa lähteä. Eli jos takuusumma on palautettu, on kämppä hyväksytty. Myöhemmin mahdollisesti syntynty siivoustarve ei kuulu enää entiselle vuokralaiselle. 

Toki voi kyseenalaistaa koko siivouksen, eihän kuvat kuolleista kärpäsistäkään todista mitään. 

Vierailija
22/44 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espoossa Leppävaarassa eräs vuokralleantaja teki tutun pojalle tommosen tempun. Kämppä oli siivottu ja hyväksytty, eli vuokralleantaja kävi sen tarkastamassa, samalla kun avaimet luovutettiin. Poika hoiti lopputarkastuksen itse, mutta koko perhe oli siivoamassa, eli se on vimpan päälle siivottu.

Sitten vuokralleantaja ottikin yhteyttä poikaan, että veloittaa takuuvuokrasta siivoamisesta, kun kämppä ei ollutkaan kelvannut seuraaville vuokralaisille. Selvä huijaus. Eivät jaksaneet alkaa tuosta riidellä ja maksoivat osan pyydetystä, ja saivat loput takuuvuokrasta takaisin.

Opetus oli, että hyväksyntä kämpästä (sen luovutuksesta takaisin) pitää AINA saada kirjallisena. Muuten vuokralleantaja voi alkaa jälkikäteen vaatia rahaa miten haluaa.

Itse en olisi maksanut.

Karmaa vaan huijarille sinne Postipuuntielle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otitko itse kuvia muuttosiivouksen jälkeen asunnosta?

Suosittelen ottamaan, jääkaappia ja lattiakaivoja myöten. Muutoin et voi todistaa yhtään mitään missään.

En ottanut, koska ex vuokranantaja sanoi asunnon olevan todella hyvässä kunnossa ja pyysi tilinumeroa  kun hän  esitteli asuntoa  uusille vuokralaisille. 

Vierailija
24/44 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä asunnon todellista siisteystasoa näe jos siellä on kalusteet paikoillaan. Se voi näyttää siistiltä, mutta kun kalusteet siirtää sieltä voi paljastua monen vuoden liat.

Vierailija
25/44 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näiden juttujen vuoksi arveluttaa aina yksityiseltä vuokraaminen. Itse olen aina saanut takuuvuokrat pois. Ennen oli tapana kuitata viimeinen vuokra takuuvuokralla ja tämäkin hoidettiin suullisesti sopimalla, eikä mitään hämminkiä koskaan ollut. Itsellä ongelmia tuli irtisanomisaikojen kanssa, enkä niissä tilanteissa jaksanut lähteä riitelemään niistä.

Pitkässä juoksussa olisi vuokranantajienkin etu, että he toimisivat asiallisesti. Kannattaa muuten aina googlata vuokranantaja ennen sopimuksen tekoa. Useimmista ei löydy oikein mitään, mutta järjestelmällisistä huijareista yleensä löytyy juttua.

Vierailija
26/44 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Espoossa Leppävaarassa eräs vuokralleantaja teki tutun pojalle tommosen tempun. Kämppä oli siivottu ja hyväksytty, eli vuokralleantaja kävi sen tarkastamassa, samalla kun avaimet luovutettiin. Poika hoiti lopputarkastuksen itse, mutta koko perhe oli siivoamassa, eli se on vimpan päälle siivottu.

Sitten vuokralleantaja ottikin yhteyttä poikaan, että veloittaa takuuvuokrasta siivoamisesta, kun kämppä ei ollutkaan kelvannut seuraaville vuokralaisille. Selvä huijaus. Eivät jaksaneet alkaa tuosta riidellä ja maksoivat osan pyydetystä, ja saivat loput takuuvuokrasta takaisin.

Opetus oli, että hyväksyntä kämpästä (sen luovutuksesta takaisin) pitää AINA saada kirjallisena. Muuten vuokralleantaja voi alkaa jälkikäteen vaatia rahaa miten haluaa.

Itse en olisi maksanut.

Karmaa vaan huijarille sinne Postipuuntielle.

Jos käyttäisit ihan vain suomenkielistä termiä vuokranantaja, etkä jotain itse keksimääsi VUOKRALLEANTAJAA XDDDDDDDDDDD

Vierailija
27/44 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

AINA kuva- ja videotodisteet loppusiivouksesta!! Kaveri kun muutti Lumon kämpästä pois sai ihan puhtaasti vittuilaskun 69e, kun oli muka siivottu huonosti! Siivottiin yhdessä lattiasta kattoon ja videoitiin lopputulokset kaikkia kaappeja ja nurkkia myöten!

Laskettiin yks plus yks, että vuokranantajaa vaan ketutti, kun uuteen kämppään (myös Lumo) joutuivat kahteen kertaa kustantamaan muuttosiivouksen, jota poismuuttanut ei ollut tehnyt lainkaan (ja kaksi kertaa koska siivousfirmalla ei mitään osaamista siivota).. Härskiä sanoisin..

Vierailija
28/44 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä maksa. Muuttosiivouksen ei tarvitse olla perusteellinen.

Perintään se ei voi mennä ilman oikeuden päätöstä.

Kyllä sen pitää olla perusteellinen, esimerkiksi ikkunat pestää ja kärpäset poistetaan ikkunoiden välistä.

Perintä ei tarvitse oikeuden päätöstä.

Miten ikkunat voidaan pestä talvella, jos ei lasketa sisäpintoja? Ikkunalasi ei eristä pakkasta, vaan pesussa vesi jäätyy.

Itsellä useampi vuokraasunto, niin eipä tulisi mieleen nipottaa jostakun kärpäsen raadosta, kun yhtähyvin ne ovat voineet tulla ikkunaväliin tiivisteitä ja tippuneet myöhemmin. Ja näin jokaisessa kodissa, kun hyöteiset syksyllä menevät ikkunan karmiin ja tiivisteisiin.

Vierailija
29/44 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntoon ei ole löytynyt vuokralaista joten jollain vastike kuitattava, jos on löytynyt niin uusi asukas nillittää parista kärpäsestä ja vuokranantaja ei jaksa kuunnella.

Vierailija
30/44 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen ottamaan, jääkaappia ja lattiakaivoja myöten. Muutoin et voi todistaa yhtään mitään missään.

Eipä voi omistajakaan!

AP, riitauta lasku. Silloin ei voi periä väkisin vaan asia menee oikeuden käsittelyyn ja omistajalla on riski, että häviää ja maksaa omat ja sun viulut.

Vierailija
31/44 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuttosiivoukseen kuuluu perusteellinen siivous!

Minä pesen 1-2x/kk ikkunat jopa talvella, meillä on aina lauantaisin viikkosiivous. Jääkaappi ja uuni pestään vähintään kerran kuukaudessa.

Lattiakaivot x2/kk pesen myös.

Kylpyhuone ja wc useamman kerran viikossa.

Muutotarkatus hekalta pois muuttaessa pari vuotta sitten:

- sain ohjeeksi pestä ikkunat (????)

- liesituuletin suositeltiin pestävän, vaikka juuri rasvasuodatin oli otettu pesukoneesta ja olin tehnyt perusteellisen siivouksen

Aikoinaan kun muutin näihin vuokra-asuntoihin, sain aina tehdä suursiivouksen seiniä myöden ja aikaa meni 5-7 päivää kun pesin peruslikaa asunnoista irti

Minun jäljiltäni asunnoista ovat olleet puhtaita, siistejä ja hyvässä kunnossa.

Siksi ihmettelin hekan muuttotarkastuksessa saamaani mainintaa pestä ikkunat (jotka olin pessyt viikkoa aikaisemmin, eikä missään ollut kärpäsiä tai likaa)

Siinä on varsinainen raataja ja esimerkillinen kansalainen!

Vierailija
32/44 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi jos riitauttaa!

Vierailija
33/44 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä jauha pas...

Ei voi periä, jos laskun riitauttaa!!!

Riitaista laskua ei saa periä

https://profit.lowell.fi/mita-tehda-kun-asiakas-riitauttaa-laskun

Vierailija
34/44 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HÖPÖ HÖPÖ

Vierailija
35/44 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elä levitä valheita

Vierailija
36/44 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sen pitää olla perusteellinen, esimerkiksi ikkunat pestää ja kärpäset poistetaan ikkunoiden välistä.

Perintä ei tarvitse oikeuden päätöstä.

Laskun reklamointi keskeyttää perinnän, eikä sitä voi jatkaa ilman oikeuden päätöstä.

Mutta, jos laskuttaja ilmoittaa, että lasku on aiheellinen. Perintä jatkuu.

terveisin taloushallinnon asiantuntija

Ei jatku.

Älkää höpöottäkö sontaa.

👎🏻

Jos asiakas kiistää maksuvelvollisuutensa ja perustelee sen, laskusta tulee riitainen. Riitautus vaikuttaa perinnän kulkuun, sillä perintälain mukaan vain riidattomia laskuja saa periä. Riitautetun laskun vapaaehtoinen perintä pitää keskeyttää heti.

https://profit.lowell.fi/mita-tehda-kun-asiakas-riitauttaa-laskun

Vierailija
37/44 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ottanut, koska ex vuokranantaja sanoi asunnon olevan todella hyvässä kunnossa ja pyysi tilinumeroa  kun hän  esitteli asuntoa  uusille vuokralaisille. 

Halusi antaa itsestään hyvän kuvan uusille vuokralaisille.

Vierailija
38/44 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei muuta kuin kaksi kärpästä siivottavana, niin on ollut kova palkkainen siivooja asialla.

Vierailija
39/44 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mä viúokralla ollessa edes päässyt pesemään ikkunoita (paitsi tuuletusikkunat)  välistä tai ulkopuolelta, kun ei ikkunoissa ollut niitä avausvipuja ollenkaan.

Sun on hommattava ne vivut itse jos puuttuu tai pyydettävä vuokraisännältä!

Vierailija
40/44 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokranantajaltahan voi sitten myös pyytää kopion siivousfirman laskusta. Siivousfirmaan voi soittaa ja kysellä, että miten likaista siellä teidän mielestä oli, menikö tuntikausia. :/

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kolme