Pitääkö kosinnan mielestäsi olla romanttinen?
Siis miehen järjestämänä romanttiset puitteet ja polvistuminen ym. spektaakkelia? Tai onko kosinta mielestäsi kosinta ollenkaan, jos se tapahtuu arkisen juttelun lomassa, niin ettei jälkeenpäin voi olla varma kumpi varsinaisesti on ensin ehdottanut avioliittoa?
Kommentit (24)
Ei pidä olla. Kunhan tilanteesta käy selville että mies haluaa kanssasi naimisiin, kumpikin on täysissä sielun ja ruumiin voimissa niin minulle kelpaa.
Tämä riippuu niin ihmisestä, jotkut ehdottomasti puolisalaa toivovat (haluavat) suuren spektaakkelin, toisille riittää yhteinen sopimus. Minun mies kosi minua kysymällä haluanko jakaa hänen kanssaan hautakiven, tämä kun olimme 22-vuotiaita.
Minusta kosinnan tulee olla parin näköinen, esim kosittava ei välttämättä siedä siirappisia juttuja. Mut sit pitää olla jos kosittava on sen tyylinen että haluaisi hattaraa ja ruusuja,ja shampanjaa, sekä muuta siirappisia juttuja mitä näkee leffoissa
En halua mitään spektaakkelia vaan kosinnan joka on omanlainen mutta vaatimaton
En todellakaan tahdo mitään showta jos joku haluaa mun kanssa naimisiin. Sellasta julkista ja överiä....
Toinen ääripää mikä ei ollenkaan mun juttu että kesken telkkarin kattomisen kysytään että pitäiskö hakea viikonloppuna sormukset siitä koruliikkeestä samalla kun käydään hakemassa cittarista tarjousvessapaperia. Hyi.
Eli joo, vähän pitää olla tunnetta ja romantiikkaa muttei mitään ameriikansiirappia
Spektaakkeli edustaa ämöyrikäläistä kulttuuria. Suomalaiseen kulttuuriin ei kuulu spektaakkelikosinta, vaikka jotkut niin ämöyrikkäläisten elokuvien perusteella virheellisesti luulevat.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 23:45"]
Siis miehen järjestämänä romanttiset puitteet ja polvistuminen ym. spektaakkelia? Tai onko kosinta mielestäsi kosinta ollenkaan, jos se tapahtuu arkisen juttelun lomassa, niin ettei jälkeenpäin voi olla varma kumpi varsinaisesti on ensin ehdottanut avioliittoa?
[/quote]
Minkä hemmetin takia miehen pitäisi kosia? Kosi itse jos naimisiin haluat?
[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 00:17"]
En todellakaan tahdo mitään showta jos joku haluaa mun kanssa naimisiin. Sellasta julkista ja överiä.... Toinen ääripää mikä ei ollenkaan mun juttu että kesken telkkarin kattomisen kysytään että pitäiskö hakea viikonloppuna sormukset siitä koruliikkeestä samalla kun käydään hakemassa cittarista tarjousvessapaperia. Hyi. Eli joo, vähän pitää olla tunnetta ja romantiikkaa muttei mitään ameriikansiirappia
[/quote]
Kosi itse niin saat juuri sellaisen kuin haluat
[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 00:28"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 23:45"]
[/quote]
[/quote]
Suurin osa miehistä tahtoo edelleen kosia.
[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 00:29"][quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 00:17"]
En todellakaan tahdo mitään showta jos joku haluaa mun kanssa naimisiin. Sellasta julkista ja överiä.... Toinen ääripää mikä ei ollenkaan mun juttu että kesken telkkarin kattomisen kysytään että pitäiskö hakea viikonloppuna sormukset siitä koruliikkeestä samalla kun käydään hakemassa cittarista tarjousvessapaperia. Hyi. Eli joo, vähän pitää olla tunnetta ja romantiikkaa muttei mitään ameriikansiirappia
[/quote]
[/quote]
Mä luulin että tän ketjun idea oli tulla kertomaan oma mielipide siitä pitääkö kosinnan olla romanttinen?
[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 00:28"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 23:45"]
[/quote]
[/quote]
Täällä nyt joku katkera provosoituu ihan liikaa tästä aiheesta
[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 00:29"][quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 00:17"]
[/quote]
[/quote]
Paitsi jos haluan että mies kosii! Ei ole sitten sellainen kun haluan :'(
[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 00:29"]
[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 00:28"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 23:45"] Siis miehen järjestämänä romanttiset puitteet ja polvistuminen ym. spektaakkelia? Tai onko kosinta mielestäsi kosinta ollenkaan, jos se tapahtuu arkisen juttelun lomassa, niin ettei jälkeenpäin voi olla varma kumpi varsinaisesti on ensin ehdottanut avioliittoa? [/quote] Minkä hemmetin takia miehen pitäisi kosia? Kosi itse jos naimisiin haluat? [/quote] Suurin osa miehistä tahtoo edelleen kosia.
[/quote]
Eikä tahdo
[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 00:43"]
[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 00:29"][quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 00:17"] En todellakaan tahdo mitään showta jos joku haluaa mun kanssa naimisiin. Sellasta julkista ja överiä.... Toinen ääripää mikä ei ollenkaan mun juttu että kesken telkkarin kattomisen kysytään että pitäiskö hakea viikonloppuna sormukset siitä koruliikkeestä samalla kun käydään hakemassa cittarista tarjousvessapaperia. Hyi. Eli joo, vähän pitää olla tunnetta ja romantiikkaa muttei mitään ameriikansiirappia [/quote] Kosi itse niin saat juuri sellaisen kuin haluat [/quote] Paitsi jos haluan että mies kosii! Ei ole sitten sellainen kun haluan :'(
[/quote]
Haluat ja haluat. Haluat varmaan myös että mies maksaa treffeilläkin , tekee työt sängyssä ja elättää sinut kun sinä olet kotona?
Siksihän mieskin parisuhteeseen haluaa että kaikki menee juuri niin kuin sinä haluat. Koska olethan maailman keskipiste!
No tässähän taas voisi kiistellä että mikä on kenenkin mielestä romanttista. Minun mielestäni kosinnassa olisi hyvä olla jonkinlaista romantiikkaa, ihan vain sen takia että on ihanaa jos elämässä tapahtuu edes joskus tällaisia "elämää suurempia" hetkiä ja niitä on sitten kiva muistella vanhana. Minulle on romanttista se, että toinen on ajatuksen kanssa suunnitellut jotain erikoista. Sen ei tarvitse olla mitään suurta, mutta kuitenkin sellaista että on rakkaudella ja ajatuksella mietitty vähän jotain tavallisesta poikkeavaa. Minä pidän myös polvistumisesta, mielestäni se kuuluu romanttiseen kosintaan. Sormusta ei tarvitse olla valmiina, se on muutenkin mukavampi itse valita.
Minua on kerran "kosittu". Heittomerkit sen takia ettei mies puhunut naimisiinmenosta mitään. Hetken hän valitsi niin että olin yöpuvussa, meikittä ja papiljotit päässä tietokoneella. Mies tuli viereen seisomaan kädet taskussa ja tokaisi että pitäisiköhän meidän mennä kihloihin. Sormuksia lähdimme ostamaan samana päivänä ja matkalla liikkeeseen mies tajusi ettei hänellä ole tilillä rahaa. Minä sitten maksoin kummankin sormukset. Olin silloin nuori ja sokaistunut koko kihlausajatuksesta. Myöhemmin olen sitten tajunnut että kyllä minä vähän loukkaannuin, ettei mies ollut panostanut asiaan millään lailla. Jos hän olisi edes polvistunut ja ottanut kädestäni kiinni, olisi koko juttu ollut tuhat kertaa romanttisempi.
Ja kumpi kosii? Omasta mielestäni kumpi vain voi kosia. Minäkin voisin aivan hyvin kosia miestä, polvistua hänen eteensä ja ojentaa ruusun. Mutta nykyinen kumppani on niin miesten mies että on sanonut ihan suoraan että häntähän ei nainen kosi. Se on hänen mielestään miehen tehtävä. Ja ihan mielelläni tämän roolin hänelle luovutan.
Pitää. Mut mä en mitään köyhimystä huolisikaan. Ei pieruverkkarikosintoja.
Tunnetta ja romantiikkaa pitää olla, mutta ei se todellakaan mitään julkista överispektaakkelia tarkoita. :D Vaatimattomasti ja omannäköisesti, omassa rauhassa, mutta silti romanttisesti. Paljon romanttisempaa sellainen minusta onkin, kuin minkään shown järjestäminen...
Kultainen keskitie. Yhteinen sopisi ei minulle kelpaisi ("eikö se ois sama käydä hakee sormukset ku onhan tässä jo useampi vuosi oltu yhdessä") mutta jenkkityylinen urheilumatsikosinta tai valtava spektaakkelikaan ei olisi kiva. Jotain siltä väliltä. Mutta ennemmin silti panostettu liikaa kuin liian vähän, ainakin toinen on silloin nähnyt vaivaa.
Ei mun mielestä tarvitse olla romanttinen. No ehkä vähän. Kunhan sais sen sormuksen edes..