Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vuokratyöpaikka ilmoitus, työvoimapula

Vierailija
20.01.2022 |

"Haemme asiakkaallemme palvelualttiita .......... sairauspoissaolojen sijaisuuksiin. Työsopimus on alkuun tarvittaessa töihin kutsuttava mutta tehtävässä hyvin menestyvällä on mahdollisuus pidempiaikaiseen työsuhteeseen.

Odotamme sinulta hyviä vuorovaikutustaitoja sekä asiakaspalveluhenkistä työskentelyotetta. Vaihtelevien työaikojen vuoksi toivomme sinulta joustavuutta ja mahdollisuutta ottaa työvuoroja vastaan nopeallakin varoitusajalla".

Tässä hyvä esimerkki miten työvoimapula tehdään. Päivystät kotona ilmaiseksi, valmiina lähteen käytännössä millä hetkellä tahansa.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakemuksia tulvii ovista ja ikkunoista.

Vierailija
2/24 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuon jälkeen enää työmarkkinoiden käytettävissä, onhan tuo loistava tilaisuus luopua kaikista korvauksista ja tuista ja elellä pyhällä hengellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos otat lisäksi toisen osa-aikatyön ja et voikaan tulla sen takia töihin vuorrafirmaan, kun kutsu käy, he pyyhkivät sinut samantien listoiltaan.

Näin se jousto toimii.

Vierailija
4/24 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisihan tuo jollekin opiskelijalle sivutyöksi käydä mutta tulisi olla lähellä kotia, valitettavasti näissä ne työpisteetkin usein vaihtelee ja kulkeutumiseen käytetty aika ja raha ei toimi, jos on jotain tunnin pari keikkoja, jollain vajaa kympin tuntipalkalla.

Vierailija
5/24 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon näitä vastaavia on mukana tekemässä työvoimapulaa ja nostaa aihetta työnhakijan kyykyttämiseen. Nyt hakemuksia hop hop.

Vierailija
6/24 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos otat lisäksi toisen osa-aikatyön ja et voikaan tulla sen takia töihin vuorrafirmaan, kun kutsu käy, he pyyhkivät sinut samantien listoiltaan.

Näin se jousto toimii.

Niin ja onko tuo "työsopimus" muotoiltu missä sitoudut lähtemään heti tarvittaessa. Käytännössä estetään muiden paikkojen vastaanottamisen.

Vierailija
7/24 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Haemme asiakkaallemme palvelualttiita .......... sairauspoissaolojen sijaisuuksiin. Työsopimus on alkuun tarvittaessa töihin kutsuttava mutta tehtävässä hyvin menestyvällä on mahdollisuus pidempiaikaiseen työsuhteeseen.

Odotamme sinulta hyviä vuorovaikutustaitoja sekä asiakaspalveluhenkistä työskentelyotetta. Vaihtelevien työaikojen vuoksi toivomme sinulta joustavuutta ja mahdollisuutta ottaa työvuoroja vastaan nopeallakin varoitusajalla".

Siinä niitä asioita joiden takia EI kannata hakea.

Vierailija
8/24 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tuon jälkeen enää työmarkkinoiden käytettävissä, onhan tuo loistava tilaisuus luopua kaikista korvauksista ja tuista ja elellä pyhällä hengellä.

Niinpä, todennäköisesti et ole käytettävissä jos teet "työsopimuksen".

Vierailija
9/24 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut tuollaisessa työssä. Ei niillä ollut tarjota kaikille entisillekään töitä, mutta koko ajan rekrysivät lisää väkeä. Vuorot tulivat järjestelmään, josta nopeimmat nappasivat ne sekunneissa. Joskus olin klikkaamassa itselleni työvuoroa, mutta se oli mennyt jo. 

Sopii vain niille, joilla on puhelin kourassa 24/7. Minulla ei ole. 

Vierailija
10/24 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehellisesti suomessa on ainoastaan työpaikkapula tekijöitä löytisi kyllä jos työpaikat olisi semmoisia mistä tienaa elannon ja pystyisi suunnittelemaan tulevaisuutta. Työnantajat eivät suostu palkkaamaan kuin lyhyeen pätkään pienellä palkalla jonka jälkeen työntekijä joutuu anomaan tukia että pystyy maksamaan jatkuvasti kasvavat hinnat ja sijoittajien ahneuden

Vierailija
11/24 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli istut kotona odottamassa mahdollista töihinkutsua.

Ei voi olla toista työtä eikä opiskelua.

Mainiota.

Todennäköisesti tarvitset myös oman auton, jos nuo työpisteet eivät ole suurehkossa kantakaupungissa, jossa myös itse asut.

Vierailija
12/24 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei olisi? Saahan sitä olla vakituisessa osa-aikatyössäkin ja samalla oikeutettu soviteltuun päivärahaan. Minulla itselläni just sellainen tilanne. 

Vierailija
13/24 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkin ilmoitus kirjataan tilastoihin, avoimia työpaikkoja. Tilastot esitetään näille pölhökustaille jotka säätävät lait. No nyt ainakin neljä hakemusta/kk niin alkaa työvoimapula helpottaan.

Vierailija
14/24 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluevaaleissa puhuttiin mm burn outista, stressistä ja muista töiden aiheuttamista mielenterveysongelmista ja todettiin, että tärkeintä on kilpailukyky, toiminnan tehostaminen ja voiton maksimoiminen.

Tämä tehdään nykyään usein palkkoja ja työtunteja leikkaamalla ja olosuhteita heikentämällä.

Viisaat kehottivat menemään ongelman alkulähteelle, eli tänne jossa ne ongelmat syntyvät.

Nythän huono työ aiheuttaa ongelmia, joita hoidetaan lääkkeillä ja silläkin tehdään hyvää bisnestä ja ongelman aiheuttajaa ei poisteta, sehän laskisi usean tahon voittoja.

Vierailija
15/24 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmeen vuokratyöfirmaan olen laittanut hakemukset. Silloin kun olin töissä niistä kyseltiin muualle töihin. Nyt työttömänä ja 50 vuotias niin ei ole soitettu kertaakaan. Jeah työvoimapula....

Vierailija
16/24 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei olisi? Saahan sitä olla vakituisessa osa-aikatyössäkin ja samalla oikeutettu soviteltuun päivärahaan. Minulla itselläni just sellainen tilanne. 

Näihin vaikuttaa kai se, mitä siellä sopimuksessa/ehdoissa sanotaan.

Soviteltua luvattiin minullekin, vaan eipä tullut, sitten pitä vaan pärjätä, onneksi palkalla melkein pärjäsi, vähän piti ottaa velkaa, mutta sen siitä saa kun menee töihin, työttömänä en velkaa tarvinnut.

Vierailija
17/24 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kuitenkin niin, että ne työpaikat ja työssäoppiminen menee niille, jotka noita tekee.

Vierailija
18/24 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolmeen vuokratyöfirmaan olen laittanut hakemukset. Silloin kun olin töissä niistä kyseltiin muualle töihin. Nyt työttömänä ja 50 vuotias niin ei ole soitettu kertaakaan. Jeah työvoimapula....

Hirvee työvoimapula kun voi valikoida iän perusteella, tätä olen itsekin ihmetellyt.

Jännä, että kokenut henkilö, joka ei heti vaihda työpaikkaa, ei kelpaa.

Nuoret näyttää muutoinkin käyttävän aikaa puhelimeensa, eivätkä osaa perusasioita käyttäytymisessä, myöhästelevät usein ja opastus on hidasta kun yleistieto on heikolla tasolla. Näitä sitten palkkaavat, outoa?

Vierailija
19/24 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoska päälikkö kirjoitti:

On se kuitenkin niin, että ne työpaikat ja työssäoppiminen menee niille, jotka noita tekee.

Kuten ilmoituksesta näet, kaikki jotka ovat tuolla "töissä" ovat sairauslomalla.

Voin lyödä vetoa, että eivät ole sairaana, näin teki kaikki meidänkin ex töissä.

Vierailija
20/24 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hirvee työvoimapula kun voi valikoida iän perusteella, tätä olen itsekin ihmetellyt.

Jännä, että kokenut henkilö, joka ei heti vaihda työpaikkaa, ei kelpaa.

Nuoret näyttää muutoinkin käyttävän aikaa puhelimeensa, eivätkä osaa perusasioita käyttäytymisessä, myöhästelevät usein ja opastus on hidasta kun yleistieto on heikolla tasolla. Näitä sitten palkkaavat, outoa?

Vuokratyöfirmoista vielä. Kun olin töissä niin tarjosivat pienempää palkkaa siitä että vaihtaisin työpaikkaa. Sanoin tietenkin etten vaihda pienempään palkkaan että tarjotkaa parempaa niin katsotaan sitten. No sitä sitten ei tullut koskaan. Työstä ei haluta maksaa ja pitäähän noiden välistävetofirmojen saada osuutensa. Laissa vikaa kun tuollaisia firmoja on olemassa.