Onko paha jos raskaana ollessa syö herkkuja joka päivä?
Radia ei ole ja viikkoja 34. Paino on noussut n. 7kg (normaali BMI ennen raskautta). Neuvolassa varoittelivat ettei sais joka päivä syödä esim. suklaata, mutkun mieli tekee ihan kamalasti. Onko siitä jotain haittaa jos joka päivä vetää esim. 4-8 suklaapalaa? ... Ennen raskautta en syönyt juuri koskaan makeaa, mutta nyt raskaudenaikana ihan hullu himo nimenomaan suklaaseen. En ihan tiedä mikä on ns.maltillinen määrä herkkuja. Onko pari riviä fazeria vielä maltillista? Paljonko te veditte raskauden aikana makeaa?
Kommentit (10)
Mä söin kaikenlaista joka päivä, painoa tuli 15kg ja saman verran lähti pois puolessa vuodessa synnytyksen jälkeen vaikka jatkoin herkuttelua.
Minä söin herkkuja päivittäin (suht pieniä määriä kerralla kuitenkin), ja muuten monipuolisesti ja terveellisesti joka päivä. Kiloja tuli raskauden aikana 10, nyt vauva 4,5kk ja yksi raskauskilo roikkuu vielä matkassa. Vauva painoi syntyessään 2,3kg (istukka ei ilmeisesti ollut toiminut kunnolla), eli ei tosiaan ollut liian iso lapsi. Muuten kuitenkin täysin terve.
Varmaan olisi ollut parempi olla herkuttelematra, mutta kun söin muuten tosiaan paljon monipuolista ja terveellistä ruokaa hedelmineen ja vihanneksineen niin en nähnyt tuossa niin suurta ongelmaa.
Mä söin suklaata ihan hirveet määrät raskaana ja luulen että imetinkin kaakaota niin eipä tuo nyt jo teini makeasta välitä yhtään. Sipsit ym kyllä menee.
Minä söin esikoista odottaessa paljon kalaa, ja esikoinen rakastaa kalaruokia.
Mutta minustakin ap:n herkkumäärät kuulostavat ihan kohtuullisilta.
Ei mua lihominen kiinnosta, kun ihan hoikalta vaikutan edelleen mahaa lukuunottamatta. Lähinnä mietityttää, ettei sokeri vaikuta negatiivisesti vauvaan. Voiko se vaikuttaa vaikkei radia oliskaan? Sf-mitta kulkee keskikäyrällä, ettei ainakaan kovin isoa vauvaa ole tulossa.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 22:21"]
Ei mua lihominen kiinnosta, kun ihan hoikalta vaikutan edelleen mahaa lukuunottamatta. Lähinnä mietityttää, ettei sokeri vaikuta negatiivisesti vauvaan. Voiko se vaikuttaa vaikkei radia oliskaan? Sf-mitta kulkee keskikäyrällä, ettei ainakaan kovin isoa vauvaa ole tulossa.
[/quote]
Sf-mitasta ei voi päätellä vauvan kokoa.
No, eihän se sokeri nyt sinullekaan tee gutaa, ei se tee vauvallekaan. Noin pienestä määrästä kyse, niin jättäisin senkin pois. Itse karsin mätöt pois raskausaikana, ja ai sitä riemua kun vauva syntyi. Heti kauppaan ostamaan herkkuja..
Edel. siis ap :). Kiitos kommenteista! Ehkä annan itselleni luvan sen muutaman suklaapalan vetää :). Ap
Siis 8. viesti oli mun. ...niinpä, luulis että olis helppoa jättää se muutama suklaapala pois mut oikeasti tiukkaa tekee. Jos päästäisin itseni ihan valloilleen, vetäisin kaksin käsin suklaata ja jäätelöä. Nyt joudun oikeasti taistelemaan itseni kanssa, että määrä jää noin pieneksi. Illalla haaveilen jo seuraavan pvän suklaa-annoksesta (jonka syön yleensä jo heti aamulla). ...muuten olen sokerin suhteen tarkka, enkä mitään mehuja tai sokeroituja jugurtteja tms. juo/syö.
Ap
Muusta en tiedä mutta sukulaisnainen söi levyn suklaata joka päivä esikoistaan odottaessaan. Liekö sitten vauva tottunut makeaan lapsiveteen tai suklaan makuun, mutta nyt jo nelivuotias lapsi söisi vaikka kilon suklaata kerralla ja kaikkea muutakin makeaa vielä kyytipojaksi- ruokaa ei lainkaan, lähinnä ranskalaisia ja paahtoleipää...
Itse kärsin hirveästä porkkanahimosta toista odottaessani- söin noin viisi kiloa porkkanaa viikossa. Ja kas, meidän toinen lapsi rakastaa porkkanoita. Jo ihan vauvana kun sai ensimmäisen kerran porkkanasosetta, ilme kirkastui ja vaati lisää suu auki kuin linnunpojalla.
Olen ymmärtänyt että vauva oikeasti omaksuu paljon sitä makumaailmaa jonka ympäröimänä on kohdussa.
Tuo ap:n määrä 4-8 palaa suklaata kuulostaa minulta maltilliselta määrältä, jos se todella jää siihen.