Toukotaapertajien Torstai
Linkki eiliseen:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8389735&p=2&mpage=1&tmode…
Sitten niitä kuulumisia.. on Hyviä ja Huonoja...
Hyvät uutiset on se, että kohdussa näkyy viikkoihin nähden oikeankokoinen ruskuaispussi (4,4mm) ja ensi viikon pe on taas ultra, jolloin sydänäänet pitäisi kuulua. Kaikki näytti siis olevan kohdunpuolella ihan hyvin. Hsg arvo 1900 (näillä viikoilla minimi on 1000).
Mutta ne huonommat uutiset.
Vasemmassa munajohtimessa on jotain???? Ei vielä tiedetä onko se alkio vai mahdollinen keltarauhashormoonikysta. Mutta lääkäri sanoi ettei se vaaranna kohdussa olevan olemassa oloa vaikka se vasemman puolen munajohdin " putsattaisiinkin" . Pelottaa!! Pelottaa!! ja pelottaa!!
Lääkärin mukaan hän tietää 15 vuoden uransa aikana kaksi tapausta joista toinen alkioista oli kohdussa ja toinen munajohtimessa. Molemmissa tapauksissa kohdun asukkaat selvisivät.
Munasolujahan irtosi kaksi ja toista on etsitty, mutta sitä on myös arvailtu " haamuksi" eli tyhjäksi munarakkulaksi.
Viikon päästä perjantaina tiedän lisää.. toivottavasti.
Nyt voin sanoa, että onneksi olen ravannut lääkärissä kipujen takia usein.
Teille jotka kyselitte kivuista, niin ne ovat todella kovia. Herään yöllä kesken unien ja välillä päivällä on pakko istua tai makaa. Muistutukseksi vielä, että alku raskauteen kuuluu vatsan alueen kipuja. Ja se on täysin normaalia.
Omasta kokemuksesta, jos toisen puolen hartia kipeytyy pahasti, niin silloin kannattaa ottaa yhteys lääkäriin aiemmin. Kyseessä voi olla vain hartian jumitus, mutta myös kohdunulkoinen. Se painaa jotenkin pallea hermoa ja se taas johtaa hartiaan. Kipu on samanlainen kuin hssg (munatorvien aukiolotutkimus) tutkimuksen jälkeen.
No mutta asiasta toiseen...
Tietääkö kukaan sisaruskateudesta, jotain hyvää kirjaa? Meille lapsi on esikoinen, mutta meillä on kummilapsi joka on saanut olla koko ikänsä meidän " esikoinen" .Lapsen kotiongelmien takia hän on vauvana asunut meillä ja haluaisi edelleen asua välillä.
Vietetään todella paljon yhdessä aikaa ja hän on melkein kaikilla lomillakin mukana. Rakastamme lasta kuin omaamme, ja olemme myös huolehtineet hänestä yhtä hyvin. Nyt kun lapsi sai tietää raskaudesta (myös lapsenkieleisesti sen riskeistä) niin tuli ilmi, että mustasukkaisuutta on todella paljon. Uhkailee kuinka hyppii vauvan päällä (demottaa nukella) ja kuinka heittää ikkunasta pihalle että hän saa vauvan huoneen ynm...
Lapsi saa edelleen olla meillä vauvan synnyttyä niin paljon kuin koulun puolesta on mahdollista, mutta kuinka auttaa lasta muuten?
Sellaista tällä kertaa..
[color=blue] Oikein hyvää ja rauhallista torstaita kaikille toukotaapertajille [/color]
[color=red] Onnea Pinskulle 1v. =) [/color]
Kommentit (22)
Sain just esikoisemme (1v1kk) nukkumaan ja nyt ennen ihania kotihommia ajattelin kurkata mitäs tänne kuuluu...
Eilen minulle tarjottiin töitä vuoden työsopimuksella. En maininnut raskaudestani yhtään mitään tämähän on vasta niin alussa. Jotenkin on huono olo siitä kun en kertonut, mutta eihän sitä tiedä miten tässä vielä käy. Ajattelin kyllä ottaa sen työn ja vanhempani lupasivat hoitaa esikoistamme jottei sitä tarvitse viedä hoitoon vieraalle. Työpäivät olisivat lyhyitä 5h päivässä. Kyllä nyt sitten töitä on tarjolla kun on taas raskaana.
En ole vielä saanut aikaiseksi tilata neuvolaa. Katsoin tuossa että esikoisesta olin neuvolassa vasta rv 9+6. Vielä ei kai ole kiirettä siis...
Nyt on parina päivänä ollut hieman pahoinvointia ja tunttuu siltä että koko ajan on nälkä : )
Lisäksi mulla on hirveä vilu koko ajan. Parina yönä on alavatsaa jomottanut aika lailla.
nyt täytyy lähteä tekemään kotihommia ennen kuin pikku vintiömme heräilee : )
Hyvät päivän jatkot kaikille
MiMMi rv5+1
Nyt alkaa taas valitus:) kukaan muu ei enää varmaan jaksa kuunnella, niin valitetaan nyt sitten tänne. Ei varmaan olisi edes syytä kun ei tarvi oksentaa edes (vielä), ja jokuhan oli joutunut tiputukseen asti:(
mutta voi tätä etomisen, väsymyksen ja heikotuksen määrää.. oon nyt tosiaan alkuviikon ollut siellä lastenosastolla harjottelussa, ja en jaksa muutakuin istua ja puhallella.. kyllä hoitajat varmaan kattoo että oon ahkera harjottelija:) ohjaajille kyllä kerroin raskaudesta, joten he varmaan ymmärtävät...toivoisin näin.
tänään pitäisi iltavuoroon, eli kotiin pääsee vasta kymmenen jälkeen.. saa nähdä mitä siitä tulee kun tähän mennessä on ollut pakko mennä petiin jo yhdeksän jälkeen.. tosin nyt sain nukuttua jopa yhdeksään, ennenkuin oli pakko alkaa taas yökkimään..
Joku puhui jatkuvasta nälästä..sama täällä!! Eikä tälle mahalle kelpaakkaan mikä vain ruoka..kaikki pitäisi olla jotain roskaruokaa, mielellään hampurilaisia ja pizzaa tai sitten vastapainoksi ananasta. Tavallinen kotiruoka aivan oksettaa.. tuntuu välillä että koko jääkaappi haisee niin pahalle, vaikka miehen mielestä se on samanhajuinen kuin ennenkin.. en edes halua mennä sen lähelle. nenästä kiinni jos on pakko:)
Kamalaa kun miehen tupakkalakkokin petti heti kun kuuli tulokkaasta.. taisi uutinen vähän säikäyttää;) sekin haisee nyt sitten niin pahalle, että hyvä kun pystyy viereen istua..saatikka antaa pusua:/
Onnea kaikille uusille plussanneille ja ihanille ultra-kuulumisille. vieläkin vähän mietityttää, että pitäisikö itsekin mennä.. olisi se niin ihana nähdä se pikku sydämen väpätys..varsinkin kun oon niin epävarma tästä muutenkin.. Toivon sydämeni pohjasta, että ki-ralla on kaikki hyvin!!! paljon lämpöisiä ajatuksia sinne!!!
Iloista ja ihanaa torstaita kaikille:) Mirage 6+5
ki-ra: Tsemppiä kovasti! Miten voimakkaita ne hartiasäryt on kohdunulkoisessa?
ON: Ei kummempia, tänään on tullut hieman tuhruvuotoa, rv nyt 5+4. Sama juttu esikoisraskaudessa, silloin olin paniikissa, nyt koitan ottaa vähän rauhallisemmin. Kuitenkin täytyy sanoa, että oli paljon mukavampaa, kun tuhrua ei tullut... Kipuja ei kuitenkaan ole, eli eiköhän tämä mene sen normaalin tuhruttelun piikkiin. No, ens viikolla pääsen ultraan. Paitsi jos kattois jo ite viikonloppuna työpaikan aataminaikusella koneella... Se on kyllä sellainen mahan päällä käytettävä, joten voi olla aika hankalaa.
Ensin täytyy sanoa Mirage84:lle että tuo tuntemustesi kuvailu oli kuin minun suustani =(
Samoja fiiliksiä todella paljon. Reilu viikko sitä jo on kestänyt ja tänään pitkästä aikaa olo hieman parempi, mutta ei hyvä siltikään. Eilen kävin lääkärissä joka määräsi 1.10. saakka sairauslomalle pahoinvoinnin takia. Oksentamaan en ole joutunut mutta huono olo velloo jatkuvasti. Yritin juuri syödä makaroonilaatikkoa mutta ei meinannut mennä alas mitenkään. Nälkä kurnii silti koko ajan.
Tuo jääkaapin haju on täälläkin suurin mikä saa etomaan ja samoin kahvia en pysty edes keittämään. Usein kuljen keittimen ohi nenästä kiinni pitäen =)
Parasta olisi jos vaan saisi sohvalla maata, sitä olen kyllä kirjaimellisesti tehnyt viimeisen viikon kohta.
Meillä hieman surullista taustaa eli reilu vuosi sitten oli la. myöskin toukokuussa mutta pienokaisemme menehtyi kohtuun viikolla 36.
Nyt sitten olenkin tarkassa seurannassa ja se hieman huojentaa kun tietää että pääsee ultriin ja kunnon seurantaan. 3.10. menen terveyskeskukseen ultraan ja sit 23.10. olisi keskussairaalassa np-ultra. Mutta tässä sitä porskutellaan eteenpäin. Kovasti vaan noita ultra-aikoja odotellen.
Rv.7+5 ja Siiri 3v.
Ja siellä se tyyppi oli =D sykkeen näki ja tosi tarkkaan selosti kaiken.. Eikä maksanu ku 30e.. En sit tiedä saapuuko lasku perässä kun ei sanonu mitään. Anto vain kelakorvauslaput ja homma oli selvä.
Juniori vastaa aikaansa 6+1 ja ilmeisemmin la 16.5.
Tuleva pappa ei pahemmin yllättyny, mummi oli kerenny jo vihjata tulevasta. Mutta hymy nousi korviin ja kova huolehtiminen alko jo.. Joka vaan kivaa, ainoasta lapsestaan.
Tekis mieli huutaa koko maailmalle että meille tulee vauva!!
Harmi kun ei suostu näyttämään kaikkia kirjoituksia, mutta täältäkin ki-ralle jaksamisia!
Tyyppi, rv 6+1 ja isosisko 2v
Onpas kiralla turhan jännäksi mennyt. Onneksi kohdussa kaikki näytti olevan hyvin!
Eka kerran tänään tuli sitten pakolla syöty aamuviili ulos. Vähän hutera olo aamupäivän! Onneksi lounaalla maistui ja hyvin... Ootan jo kovasti aikaa, että kaikki on varmempaa ja maha näkyisi. Mulla on kyllä pullahtanut sen verran aikaisin (välillä tuntuu, että liiankin aikaisin!), ettei sitten kenellekään tarvitse selitellä. Vielä ei juuri kukaan tiedä. Äitikään ei arvannut tiistaina mitään, vaikka on tavallisesti haka huomaamaan nämä asiat.
Tosi tutuilta kuulostaa nuo jääkaappi-jutut ym. Eilen selitin miehelle, että en oo siivonnut keittiötä, koska kaikki haisee niin pahalle (ruuantähteet, roskat). Väitti mua vain laiskaksi, mutta TE YMMÄRRÄTTE! Jaksamista kaikille! Jokainen päivä on valtavasti eteenpäin pikkuisen kehityksessä!
OnnellinenMamma rv 6+0
Eilen kirjottelin tänne haamutestin varjolla. Tänään kuitenkin labran testaus osottautui negatiiviseksi. Menkat on kuitenkin jo 6 päivää myöhässä ja vuotoa ei ole ollut. En sitten tiedä miksi raskaustestiin tuli haamu: Ehkä se oli kuitenkin joku viivan paikka tms.
Eli, jäänkin nyt sitten taka-alalle odottamaan mahdollisia menkkoja, tai kunnon plussatestiä. Toivottavasti palaan vielä pinoilemaan!
Hyviä odotuksia kaikille!
[color=green]-sammakko rv 4+6 ?
Onpas kiva kuulla että noinkin monella jo pikkuinen masuasukki siellä näkyy. :) Itsellä katsaus masuun on vielä monen kuukauden päässä, kun täällä Lappeenrannassa ei ole mahdollisuus kun yhteen ultraan ja olen ajatellut että sen käyttäisin sitten joskus 20 viikon paikkeilla, kun ei ole varaa mennä yksityiselle ultraan. Täytyy vaan uskoa että siellä pikkuinen kasvaa ja voi hyvin. Olo on ainakin itsellä sellainen että huhhuijaa.
Tuntuu että ei jaksa tehdä mitään, nukun joskus 12 tuntiakin putkeen. Tänään kun hain kuopusta eskarista niin mummo rollaattorilla ohitti meidät kun ei edes jaksaisi kävellä... :o Töissä on paha olo, varsinkin iltaisin ja työkaverit tykkää kun ei jaksa tehdä mitään. No toivottavasti tämä on sitten sen arvoista.
Minulla olisi ensimmäinen neuvola 4.10. ja silloin viikkoja olisi 8+5. Vähän jänskättää että onkohan kovin erillaista kun 6 vuotta sitten kun viimeeksi on käynyt.
Eipä sen ihmeempiä tällä kertaa, koittakee jaksaa.
AngelEyes 6+6
Aivan ihanaa! Kävin myös ultrasssa ja siellä näkyi 1 pieni ihminen (jos oikein mielikuvituksen kanssa katsoo :) , ja sydän sykkii!!!! Koko vastasi rv 6+3, eli jos se pitää paikkansa, niin la olisi tasan miehen syntymäpäivänä. Mitenkö se osasi tähdätä niin tarkkaan? ;)))
Kävin myös neuvolassa ja siellä oli erittäin(!!!) mukava täti.
En ole ehtinyt kirjoittamaan mitään ainakaan eilen kun yövuorot menossa.Yleensä jaksan valvoa hyvin, mutta nyt yöt tuntuu kovin pitkiltä. Ajoittain väsyttää aivan kamalasti ja on heikko olo eikä oikein tiedä mitä pystyisi syömään. Viime yönä join paljon piimää ja mustikkakeittoa. Pahoinvointi yllättää jos olen nälkäinen tai väsynyt. Olo on kuin olisi pahempikin krapula ja pitää keskittyä ettei oksenna. Onneksi olen toistaiseksi saanut pidettyä sen kohtuullisena kun syön vähän väliä jotain, vaikka puoliväkisin.
Ultrat tuntuu tosiaan olevan erihintaisia. Omani maksoi tosiaan 124 euroa ja siitä oli jo vähennetty kelakorvaus. Kävin Tapiolassa yksityisessä lähinnä gynekologien pitämässä paikassa . Lääkärin vastaanotto maksoi 80 euroa + ultra n.80 euroa + pkl-maksu muistaakseni 22 euroa, yhteensä siis noin 180 euroa josta maksettavaksi jäi 124 euroa. Aika yllätys oli minullekin sillä olin varautunut että se maksaisi n. 100 euroa josta saisi vielä kelakorvauksen. Heidän netti sivuilla oli hinnastossa alkuraskauden ultra 80 euroa, mutta missään ei mainittu että lääk. vastaanotto maksu + pkl maksu tulee vielä päälle. En kuitenkaan kadu että kävin siellä. Hienot oli laitteet kun sain kuulla äänetkin ja mukava lääkäri. Harmittaa vain kun ei ollut oikein mitään kysyttävää sillä hetkellä. Ei kyllä ole vieläkään pahemmin tullut mieleen.
Itse varasin neuvolan tiistaina. Menen sinne 12.10 jolloin kasassa 10+2. Espoon sivuilla neuvottiinkin varaamaan aikaa n. viikolla 8. Olisin päässyt hieman aikaisemminkin samalla viikolla, mutta halusin että aika sopisi miehellenikin jotta hän pääsisi mukaan. Jos olen ymmärtänyt oikein niin espoossa on kaksi kunnallista ultraa, np ja rakenne. Pkl-maksu on tietääkseni kuitenkin maksettava kuten lähes aina kun käy jossain.
siirinäipälle: on urheaa jaksaa tuollaisen kokemuksen jälkeen yrittää uudelleen, ja lääkäritkin ovat varmaan sanoneet että harvoin sattuu samalle henkilölle kahdesti. Tällä kertaa olet lisäksi tarkassa valvonnassa. Mikä viimeksi meni vikaan, löytyikö syy. Ei tarvitse vastata jos tekee pahaa...
Itse aloitin pitämään päiväkirjaa kun tein ensimmäisen positiivisen raskaustestin. Sinne kirjoitan kaikista tuntemuksistani ja ajatuksistani joita esim. tämä raskaus herättää. Sitten voin joskus myöhemmin palata lukemaan niitä juttuja ja muistan missä vaiheessa tunsin mitäkin. Toista päiväkirjaa pidin siinä vaiheessa kun vasta yritimme lasta. Jos joskus raskaus aiheuttaa minulle kamalan olon niin joko kaivan sen esille tai muistelen vain miltä tuntui kun kuukautiset jälleen alkoivat ja alkoi pelottaa jo hetkittäin jos ei saisikaan lapsia. Lupasin etten kertaakaan valita siitä että olen raskaana vaiika olisi mitä oireita. Tietenkin voin kertoa oireistani ja sanoa jos onhuono ja kurja olo, mutta yritän silti muistaa että tätä halusin. Saa kyllä nähdä miten käy jos/kun se todellinen pahoinvointi yllättää. Voimia kaikille huonovointisille. Ainakin on hyvä syy eikä vain edellinen ilta ulkona tyttöjen kanssa :)
Nyt täytyisi yrittää vielä nukkua, sillä tämä kolmivuorotyö alkaa tuntua entistä raskaammalta. Vielä yksi yö edessä ja siten on vapaa viikonloppu. Lähden tosin silloin mökille.
Täällä etova olo jatkuu, eli olo ei ole helpottanut, mutta asian kanssa on oppinut elämään. Eilen tuli hiukan verta ja tuli hieman säikähdettyä. Mulla tuli viime viikolla jo hieman rusehtavaa ja muistan ensimmäisestä raskaudesta saman jutun, joten olin aika huoleti. Eilinen vuoto saikin minut sitten hetken tosi mietteliääksi ja pelokkaaksi, mutta kun vuotoa tuli vain vähän ja se loppui samantien, uskallan taas jo paremmin luottaa kaiken olevan hyvin. Äkkiä sitä saa kyllä pään sekaisin, kun jotain tuollaista tapahtuu...
Toivottavasti Ki-ran asiat siitä selkiytyvät parhain päin. Onneksi tosiaan kaikki pitäisi masuasukin kannalta olla hyvin.
Palailen myöhemmin taas lukemaan kuulumisianne!
Olen jo parin viikon ajan lukenut keskustelujanne ja nyt kirjauduin itsekin, kun annan itselleni viimein luvan uskoa, että tämä on tottta! Itselläni oli huhtikuussa km viikolla 13 ja siitä tämä epävarmuus.
Tiistaina ultrassa kuitenkin näkyi 6+5 vauveli ja sydän jyskytti niin voimakkaasti. lääkäri sanoi, että tässä vaiheessa riskit on enää todella pienet ja kehotti nauttimaan ajasta.
Pahoinvointia löytyy huomattavasti enemmän kuin viimeksi ja pidän sitä hyvänä, koska silloin raskaushormoonit ovat kunnolla koholla.
Itselleni murhetta tuottaa vielä sisko, joka on usemman vuoden yrittänyt tuloksetta raskautta ja nyt näytti masentuvan meidän uutisesta kovasti. Jää kuulemma taas sairaslomalle, kun tämän jälkeen ei enää voimat riitä. Tuntuu pahalta, mutta eihän tämä ole häneltä pois.
Tsemppiä Siirinäipälle ja Ki-Ralle myös vaikeissa tilanteissa. Ja peukut pystyyn sinulle Rva Sammakko!
Kuullaan!
Hetan-äiti 7rv +0
Ekaks HETAN-ÄITI: Tuntuu varmasti kurjalta kun tietää oman siskonsa yrittävän, eikä onnistu. Olen itse miettinyt, että kuinka pahalta musta tuntuisi jos oma siskoni ei voisi saada koskaan lapsia. niin lapsi-rakkaita kun ollaan kaikki meidän perheessä! Mutta koita tosiaan itse nauttia raskaudestasi täysillä, ehkä siskosikin pian hyväksyy asian.
ki-ralle jaksamisia! Koita olla murehtimatta asiaa, kun lääkärikin kuitenkin vakuutti kaiken menevän hyvin!!
Sammakolle myös jaksamisia!
Itselle ei kummempia kuulu, eli jos jatkat näpyttelyä huomenna!
[color=orange]-Alpukka rv7+3 & " Pinsku" 1v
Ekaks HETAN-ÄITI: Tuntuu varmasti kurjalta kun tietää oman siskonsa yrittävän, eikä onnistu. Olen itse miettinyt, että kuinka pahalta musta tuntuisi jos oma siskoni ei voisi saada koskaan lapsia. niin lapsi-rakkaita kun ollaan kaikki meidän perheessä! Mutta koita tosiaan itse nauttia raskaudestasi täysillä, ehkä siskosikin pian hyväksyy asian.
ki-ralle jaksamisia! Koita olla murehtimatta asiaa, kun lääkärikin kuitenkin vakuutti kaiken menevän hyvin!!
Sammakolle myös jaksamisia!
Itselle ei kummempia kuulu, eli jos jatkat näpyttelyä huomenna!
[color=orange]-Alpukka rv7+3 & " Pinsku" 1v
Tänään sitten vessareissulla yllätti pieni punainen tuhru.. paniikkiin menin ja pahasti kunnes sain rauhoiteltua itseäni.. Tuhru ei kuitenkaan ollut kuin hentoa punaista ja sitä tuli tosi vähän (anteeks nää kuvailut)
Äkkiä sitten menin sänkyyn ja mies seurasi kummistuneena perässä. Itkuhan siinä pääsi kun pelotti, mies lohdutteli ja paijaili ja nukahdin..
Mulla tänä vuonna aikaisempi km, joten olin jo ihan varma kun selkää juili että nyt se on menetetty.. tuhruttelu on kuitenkin loppunut ONNEKSI ja toivottavasti sitä ei tule enää yhtään koko raskauden aikana..inhottaa tämmöiset..
Kun heräilin mies oli tehnyt perunaa ja jauhelihakastiketta ruoaksi ja kattanut pöydän nätisti, on toi mies aikamoinen aarre ^^
Kaikki siis tällähetkellä hyvin, vaikka vielä jännäilen että jos tapahtuu jtn kamalaa.. taidan huomisen päivän hakea sairaslomaa kun neuvolassa sanoivat että heti jos tulee jotain niin saikulle..
Anteeksi tämä omanapaisuus, tää on jotenkin ainoa paikka johon voi purkaa tämmösiä juttuja mitä vain TE voitte ymmärtää..
Oikein paljon jaksuja kaikille!
Sussu 6+5
siis Susku, joka olit huolissasi vuodosta. Mullakin tuli eilen ja se oli just tuollaista haalean punaista. Sitä ei tullut paljoa ja tänään ei ole ollut merkkiäkään mistään vuodoista. Huomasin myös, että olimme täysin samoilla raskausviikoilla, mulla oli eilen 6+5. Itsekin itkin ensin ja iski jo paniikki, että kesken menee, mutta kun huomasin, että vuoto ei jatku, jotenkin rauhoitun. Yhä useammalla tuntuu olevan vuotoa raskausaikana ja silti kaikki on hyvin. Uskon, että meilläkin tämä on varmaan ihan harmitonta, joten yritetään jaksaa! Voimia sinnepäin.
Ki-ralle jaksuja, toivottavasti kaikki on hyvin, myös kohdun ulkopuolella! *halaus*
Kivoja ultrauutisia oli ainakin pikku-tyypillä, jos oli muillakin pahoittelen etten muistanut :) Onnea kuitenkin kaikille!
Rva Samakolla oli haamu muuttunut negaksi, minä häädän tätiä pois ja toivon, että plussa pärähtää vielä sinullekkin, voimia sinnekkin päin! *halaus*
Nyt en kuoleksenikaan muista mitä kaikkea muuta oli tänään tapahtunut... Ainiin vuotelua ollut useammallakin... Se on kai suht yleistä, pikku vuotelu. Kävin itse tänään neuvolassa ja siellä tätsy kertoi, että pienestä tuhruttelusta ei kannata olla huolissaan, joa alkaa kovat masukivut ja tulee ns. klönttejä ( sori mikä kuvaus ) niin sitten äippäpolille, tai yö/viikonloppuaikaan ensiapuun. Toivotaan ettei kenenkään tarvitse lähteä.
Joku uusikin oli liittynyt, siirinäippä:köhän se oli? Tervetuloa mukaan ja pahoittelut loppuraskauden km:stä ( jos sitä edes siksi kutsutaan.. ) Toivottavasti tämä raskaus menee loppuun asti hyvin! *halaus sinnekkin*
Olempa tänään halaavalla päällä ;)
Joku kirjoitti vain roskaruoan maistuvan, sama täällä. Sitten podetaan pahaa oloa kaksin verroin :(
Neuvolassa ei ollut mitään ihmellistä, pikkumies oli mukana hajottamassa leluja... Käynti kesti n. 30min. ( vanha tekijä ;) ) ja seuraavan käynnin sain vasta 25.10. silloin viikkoja jo 12+1. Tampereenkaupunki tarjoaa käytännössä vain yhden ultran joko np- tai rakenneultran, pkl maksua ei mene. Jos valitsee np-ultran, pyritään katsomaan samalla sikiön rakenteet. Jos mittaustuloksia ei jostainsyystä saada, pääsee viikon 20. jälkeen vielä rakenneultraan ilmaiseksi. Mielestäni jokaisessa Suomen kunnassa pitäisi olla sama käytäntö kaikille, näyttää olevan todella paljon eroja... Tosin jossain ultraa terkkari ja jossain gyne, siinäkin alkaa olemaan jo todella suuri ero. Onhan heillä ihan eri koulutuspohja ultraamiselle ja asioiden tulkitsemisessa...
Tulipa taas tekstiä...
Jaksuja kaikille mammoille ja masuasukeille tasapuolisesti!!! :)
onnipapunen rv 7+3 ( neuvolan mukaan ) & " iivari" 1 v
olipas taas tullut mukavia ultrakuulumisia:) hyvä että kaikilla masukeilla tuntuu olevan kaikki kunnossa=)
aika moni kirjoitti tosta tuhruvuodosta....niiku joku jo sanoikin et eikös ne ole aika yleisiä ja onneksi on kuitenkin jäänyt vähäiseksi:) eiköhän kaikkien masukit kuitenkin voi hyvin:) voin vain kyllä kuvitella kuinka säikäyttää vaikka vain vähäsen vuotoa tuliskin. itse ainakin aivan paniikissa olisin ku muutenki joka vessakäynnillä katson ettei vaan vuoda(hysteerinen joo):( ei saa liikaa murehtia...helpommin vaan sanottu ku tehty:/
SIIRINÄIPPÄ:iso halaus menetyksestä...kamalaa ku vielä noilla viikoilla vauva menehtyy:( ihan hirveää kyllä. en voi kuvitellakkaan miten raskasta tommonen on:( nyt kuitenkin parempi onni ja onneksi olet hyvässä seurannassa:)
RVASAMMAKKO:vai se testi näytti negaa....toivottavasti se nyt muuttus plussaks ja tätiä hätyytän minäkin pois sieltä,jos uhkaa tulla!HUS!
ainakin VESUVIO oli yötyössä,paljon jaksamista öihin ja vuorotyöhön! on se vaan rankkaa ku muutenki väsy ja huono vointi raskaana.itekkin olin 3vuorotyössä viime(esikois)raskaudessa ja kyllä se vei voimia.joudutko muuten aina tekemään öitä ?vai vaihteleeko?siis että säännöllinen vuorotyö?utelias minä...
muillekkin vuorotyöläisille ja muutenki työssäkäyville jaksuja!!ja kyllä kotiäiditkin jaksuja tarvii,kaikille siis paljon jaksamista!:)
nyt taidan mennä jääkaapille,hauskaa muuten miten teistä jotkut sanoi ällöttävän jääkaapin haju.....mua ei tee kyllä yhtään pahaa,päinvastoin koko ajan tekis mieli jääkaapilla käydä ja syödä:(
hyviä öitä mammat=)
toymama&mölli rv5+6
KI-RA ONNEKSI kohdussa kaikki hyvin!!ainakin siltä osin mielenrauha=) varmasti säikäytti nuo huonot uutiset,en osaa muuta sanoa kuin jaksuja!on varmaan todella raskas odotella lisätietoa... toivottavasti nyt asia selviää pian ja ei oo vakavaa.
tänne ei tänään sen kummempaa,mahassa välillä ällöä tunnetta ja alaselkä kipuilee,muttei onneks pahasti. varasin neuvolanki:) se meni sitten lokakuun alkuun=) tässä ku nyt vaan malttais odottaa sinne asti.
nyt taidan mennä ruuan laittoon. hyviä vointeja kaikille ja mukavaa torstaipäivää:)