Miksi mielikuvani Keskosta ja K-kauppiaista on niin huono?
Ymmärrän 44 000 ihmisen työllistäjän olevan yhteiskunnan tukipilari, mutta hintataso ja Keskon käärimät voitot ovat sitä osastoa, että väkisinkin ajattelen aina kyseisessä ketjussa, että ahneet paskiaiset. Turussa Citymarketin seinällä lukee kuinka alkutuottaja on heille sydämen asia. Ei ole. Alkutuottaja saa roposia, koska valinnanvaraa ei ole. Tulee ihan naapurimaan propaganda mieleen tuosta seinäkirjoituksesta. Ilman Lidliä täällä olisi aivan järjetön hintataso.
Ymmärrän, että K-kauppa tarjoaa ns. laatua, mutta silti. Ja jotenkin koen, ettei kukaan puhu aiheesta. Tämä on vain vallitseva tilanne.
Kommentit (120)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä Kesko ilmoittaa keväällä yt-neuvotteluista ja syksyllä ennätys tuloksesta.
Työntekijät, jotka on jo imetty kuiviin ja joilta revitty kaikki mitä selkänahasta irtoaa ulos ja näin tulos ylös.
Kyllä itse olen ollut erittäin tyytyväinen työnantajaani joka on K- kauppias. 🧡
Hyvä osingonmaksaja Kesko Oyj on ollut vuosien ajan, ehkä B-osake siksi ollut myös piensijoittajien suosiossa.
Mielenkiinnolla odotan Ali Jahangirin kauppaa.
Millainen kauppias hän mahtaa olla?
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiinnolla odotan Ali Jahangirin kauppaa.
Millainen kauppias hän mahtaa olla?
Jaanaajaligiri -polo ei pärjännyt edes tappelevien ja keskenään kilpaa kirkuvien tekotissiturhakkeiden kanssa.
Minä käyn vain ja ainoastaan K-kaupoissa. Maksan mielelläni enemmän ruoasta, kun asiakaskokemus on niin hyvä ja kaupat todella viihtyisiä. Oma lähikauppani on oikeastaan aivan upea K-Supermarket: tyylikkäästi valaistu, viherkasveja, aina tuoreen leivän tuoksu, lähiruokaa, tuoreita vihanneksiä lähiseudun kasvihuoneilta, laajasti vegevaihtoehtoja ja tietysti upea tuoretiski. Palvelu on aivan ensiluokkaista.
Tokihan tuollaisen valikoiman ja viihtyvyyden saavuttaminen maksaa kauppiaallekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä Kesko ilmoittaa keväällä yt-neuvotteluista ja syksyllä ennätys tuloksesta.
Työntekijät, jotka on jo imetty kuiviin ja joilta revitty kaikki mitä selkänahasta irtoaa ulos ja näin tulos ylös.
Kyllä itse olen ollut erittäin tyytyväinen työnantajaani joka on K- kauppias. 🧡
Kappas kun megalomaanisesta jumalharhasta kärsivä ylimielinen kuppaajakauppias on tyytyväinen itseensä.
Köyhät kitisee. Hakekaa vaan edelleenkin ne ruokanne avustusjonoista.
Mielikuvat voivat syntyä niin monella tavalla, joskus niitä voidaan muokata erilaisilla puheilla, markkinoinnilla ja mainonnalla. Ja muokataankin.
Näin meille itse kullekin muodostuu kuva siitä, minkälaiset henkilöt käyttävät mitäkin kauppoja. Ja menemme usein niihin kauppoihin, joiden muusta asiakaskunnasta löydämme sen viiteryhmän, johon tunnemme kuuluvamme. Ihminen on sosiaalinen eläin.
Markkinoinnista puheenollen.
https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000008558575.html?utm_medium=promobox&…
Vierailija kirjoitti:
https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000008558575.html?utm_medium=promobox&…
Tämä on kautta aikain ollut määräävän markkina-aseman turvin perseilevän riistopuljun riistotyyli, sori siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000008558575.html?utm_medium=promobox&…Tämä on kautta aikain ollut määräävän markkina-aseman turvin perseilevän riistopuljun riistotyyli, sori siitä.
Tässä on selkeästi otettu tietoinen riski tyylillä ”pyydetään sitten anteeksi jos jäädään kiinni”. Tekijänoikeudet ovat kyllä tiedossa mainoksen tekijöillä ja tilaajalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000008558575.html?utm_medium=promobox&…Tämä on kautta aikain ollut määräävän markkina-aseman turvin perseilevän riistopuljun riistotyyli, sori siitä.
Tässä on selkeästi otettu tietoinen riski tyylillä ”pyydetään sitten anteeksi jos jäädään kiinni”. Tekijänoikeudet ovat kyllä tiedossa mainoksen tekijöillä ja tilaajalla.
Vuosikertomukset, toimintatavat sun ja korulauseet markkinoinnissa ovat siis vain falskia hyvesignalointia.
Sama kuin vasta vastuuttoman riistäjäbögöhyypiön "vastuullisuuskampanja" meni yli, olisivat olleet hiljaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli tiedossa tai ei, molemmat (eri syystä) paljastavalla tavalla kardinaalimunauksia.
Minä käyn K-Supermarketissa, koska se on kotibussipysäkkini vieressä. En todellakaan jaksa raahautua kauemmas Lidliin tai vielä kauemmas S-marketiin kahden aikuisen talouden ostoksia varten, olen ihan valmis maksamaan vähän enemmän helppoudesta. Sitäpaitsi paikallinen kauppias on tosi mukava, ja työnantajana kuulemma hyvä.
Kaikki kaupallinen toiminta Suomessa on samanlaista epäeettistä salasuhmurointia ja riistoa. Päitä vadille jo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kesko ei ole koskaan ollut määräävässä markkina-asemassa, se on aina kilpaillut tasaisesti S-ryhmän kanssa, aikaisemmin SOK:n, Tukon ja E-liikkeen kanssa.
Mainostoimiston yksi luvaton sanoituksen lainaus on aika pientä verrattuna poliitikkojen osallistumiseen S-Ryhmän edustajistojen toimintaan, mikä on rakenteellista korruptiota.
Onneksi vastasit itse, koska miten me voisimme tietää sinun mielikuvistasi.
Minun mielikuvani on erilainen.
Olen viiskymppinen enkä ole käynyt K-ryhmän liikkeissä 9 vuoteen. Olin nuorena 1990-luvulla kymmenkunta vuotta töissäkin, ensin Tarmo-kaupassa, oli hyvä meininki, paitsi silloin kun aluepomo passatilla kurvasi pihaan ja tuli vittuilemaan kauppiaille ja kaikille työntekijöille. Olemme kuulemma paskoja jotka eivät pääse koskaan mihinkään.
No, urani vei Citymarkettiin ja siellä samantyyppinen "sisäinen koulutus" jatkui, me emme ole mitään, asiakkaat ovat vielä tyhmempiä ja erääntyneet elintarvikkeet voi vielä myydä tististä tai uudelleen kelmuttamalla. Huono työpaikka kaikin puolin, mestarimyyjäkoulutukseenkin pakotettiin, vaikka en nähnyt mitään hyvää koko ryhmässä.
En ikinä hankkinut plussakorttia, S-kortti on, mutta vain koska siinä on hyvät bonukset. Sinänsä S-ryhmä esim koulutukseltaan tuskin poikkeaa kovinkaan paljoa Keskon koulutuksesta. Niin, se oli 2012 kun joululahjaa etsiessäni eksyin paikalliseen cittariin. Se oli viimeinen kerta.
Olisihan noita yksityiskohtaisempiakin tarinoita, mutta eipä se ketään auta, menköön kokeilemaan joka haluaa, minulle ei ryöstökapitalismi sopinut, ei kertakaikkiaan. Vältän siis seuraavia: K-ruokakaupat, myös kespro, K-rauta, Onninen, Intersport, Budget sport, K-auto sekä sen merkit Volkwagen, audi, porche, seat jne. Eli kertakaikkisen boikotissa koko Keskoryhmä.
Ei yleensä ole tyhj hyllyjä kuten s puolella. Ja sujuvasti kopioi s mm sushibaarit ym jotka kauppiaat ovat kauppoihin ideoineet.
Myymälänhoitajalla ei ole intoa kehittää mitään kun ei saa siitä itse lisäpalkkaa.
Ja lopuksi taas kerran kiinnostaisi että mihin S ryhmän voitot menee. Maksaako ne enää osuuspääoman korkoakaan. Bonuksia on pienennetty ym.