Pelottaa hirveästi etten saa töitä :(
Niin... valmistuminen häämöttää melko pian tulevaisuudessa, opintolainaa on n. 5000 euroa ja pitää sitä sitten ruveta jossain vaiheessa takaisinkin maksamaan. Mutta töitä ei ole tiedossa. Ala ei ole kovin työllistävä enkä ole edes osa-aikaista kaupankassatyötä saanut.
Kauheaa. Mitä minä sitten teen? Siivoustöitäkään ei ole kokopäivätyönä tarjolla kovin paljon, toki hakea aion ihan kaikkea, mutta en tiedä palkkaavatko maisteria sitten...
Miten työttömänä oikeasti voi elää? Kun sitä lainaakin on. Asuntoakaan minulla ei ole tiedossa koska opiskelijakämpästä pitää luopua opintojen päätyttyä.
Kommentit (5)
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 19:12"]
Niin... valmistuminen häämöttää melko pian tulevaisuudessa, opintolainaa on n. 5000 euroa ja pitää sitä sitten ruveta jossain vaiheessa takaisinkin maksamaan. Mutta töitä ei ole tiedossa. Ala ei ole kovin työllistävä enkä ole edes osa-aikaista kaupankassatyötä saanut.
Kauheaa. Mitä minä sitten teen? Siivoustöitäkään ei ole kokopäivätyönä tarjolla kovin paljon, toki hakea aion ihan kaikkea, mutta en tiedä palkkaavatko maisteria sitten...
Miten työttömänä oikeasti voi elää? Kun sitä lainaakin on. Asuntoakaan minulla ei ole tiedossa koska opiskelijakämpästä pitää luopua opintojen päätyttyä.
[/quote]
Joissain paikoin opiskelijakämpässä saa jatkaa asumisoikeutta erillisellä sopimuksella puoli vuotta-vuoden, ota selvää onko sinun asuntolassasi tätä mahdollisuutta.
Hei,
Älä etukäteen pelkää. Opintolainan maksun saa sovittua pankin kanssa tosi joustavasti. Minulla on lainaa ollut kolme kertaa enemmän. Enkä työllistynyt heti. Viidestä tonnista selviät varmasti. Tsemppiä työnhakuun!
No älä turhia huoli, kyllä se elämä kantaa.
Menet sossuun jos et töitä saa, lainanlyhennyksiä voi siirtää monen monta kertaa ja Kelastakin saa korkoavustusta. Ei hätää!
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 20:49"]Myy pimpsaa.
Sanna
[/quote]
Sannan neuvo on erinomainen. T. Jonna
Myy pimpsaa.
Sanna