En uskaltaisi sellaiseen autoon kyytiin, joka on valmistettu ennen vuotta 2015
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Volvo V70 mk2 jota valmistettiin vuosina 2000-2008 voittaa jokaisen pikku ja keskikokoisen auton vieläkin turvallisuudessa. Ap on pihalla autoista.
Ostin juuri "uuden" auton, Volvo S80 vm. 2000. Se on erittäin turvallinen ja mukava auto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Volvo V70 mk2 jota valmistettiin vuosina 2000-2008 voittaa jokaisen pikku ja keskikokoisen auton vieläkin turvallisuudessa. Ap on pihalla autoista.
Volvomies taitaa olla itse ihan pihalla väittäessään vuonna 2000 valmistetun yli 20 vuotta vanhan V70 olevan turvallisemman kuin uuden pikkuauton.
Onhan se. Fysiikan lait ovat voimassa, ja Volvo on iso, painava ja napakka auto. Itse pidän jopa 40 vuotta vanhoja Volvoja turvallisempina kuin ainuttakaan Fiestanrimpulaa.
Näin se on. Vanha Volvo menee uudesta Fiestasta läpi heittämällä ja matka jatkuu. Paino on voimaa ja turvallisuutta kolaritilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Volvomies taitaa olla itse ihan pihalla väittäessään vuonna 2000 valmistetun yli 20 vuotta vanhan V70 olevan turvallisemman kuin uuden pikkuauton.
Onhan se. Fysiikan lait ovat voimassa, ja Volvo on iso, painava ja napakka auto. Itse pidän jopa 40 vuotta vanhoja Volvoja turvallisempina kuin ainuttakaan Fiestanrimpulaa.
Näin se on. Vanha Volvo menee uudesta Fiestasta läpi heittämällä ja matka jatkuu. Paino on voimaa ja turvallisuutta kolaritilanteessa.
Paino on voimaa ja ylipaino on ylivoimaa!
Mä oon tässä nyt miettiny tovin että oliko tämä tieto mulle tärkeä. Mitä minä teen tiedolla että joku ei mene auton kyytiin. Onko tällä tiedolla jotain oleellista merkitystä mulle. Lähinnä taas kerran hämmentää mitä kaikkea ihmiset tiedottaa muille kansalaisille, ei päätä ei häntää.
Laitoin tänne kerran pihiyden huippu snobialueella yli 100 neliön lukaalissa asuva pehe kuljetta lapsia autossa vuosimallia -90- luku (Arvio 93-98)-
Eikä EES mikään maasturi,perhevolvo, vaan kottero.
Sain siitä jotain 50 alapeukkua.
What ever.
Kovasti olet pelokas, kannattaa olla yhteydessä lääkäriin näiden pelkotilojen suhteen.
Itse olen elämäni (41 vuotta) aikana istuskellut vaikka minkä ikäisten autojen kyydissä olematta peloissani, tai kolareissa.
Älä anna liiallisten pelkojen hallita elämääsi.
Törmäysturvallisuudessa ei ole tapahtunut merkittävää kehitystä sanotaanko noin vuoden 2005 jälkeen.
Lähinnä uudempiin autoihin on tullut näitä ennakoivasti varoittavia/ennalta ehkäiseviä järjestelmiä totaalisen kädettömille kuskeille, kuten kaistavahti ja etäisyystutka (jotka tosin toimivat osin miten sattuvat ja etenkin suomen talvessa).
Varsinainen törmäysturvallisuus ei ole enää 2010-luvulla juuri kehittynyt.
on varmasti monia automalleja joita on tehty tuon vuosiluvun molemmin puolin. joten kannattaa tarkistaa että milloin ostamasi auton malli on esitelty.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen valinnut kulkupeliksi vm. 1990 Volvo-farmarin, koska ajan paljon ja etenkin teitä, joissa liikkuu hirviä. Ruotsissa valmistetuissa autoissa otettiin hirvetkin huomioon kolarivaurioita minimoitaessa, muualla maailmassahan ne ovat vain äärialueiden pieni lieveilmiö.
Ainoa huono juttu on se, että auto on aika janoinen. Mutta kyllä kilometrikorvauksilla vielä bensat maksaa. Ja se ajomukavuus on jotain sellaista, mihin ei etuvetoisilla vaan vieläkään pääse. Kulkee pehmeän tasaisesti säässä kuin säässä, kuin juna.
Mukava varmasti ajaa noin vanhakin, mutta törmäysturvallisuus parani olennaisesti vasta pullokylkisessä mk2 Volvo V70 mallissa, joka tuli markkinoille 2000.
Tätä vanhemmat on suuresta koostaan huolimatta aika heikkoja kolarissa.
Tässä tuollainen vanhempi noin 1990-1998 valmistettu iso Volvo kolaritestissä.
Kuulostaa siltä et jonkun kakaran iskä ostannu lainalaina rahalla auton..penska luulee et se on uusikin...Kyllä uskaltaa ,olis kiva ajaa rallia vanhalla jollain autolla .Olen hurjan surullinen miten käy museo ja autotuunaajien.Mitään patteriautoon meille ikinä tuu!!inhoon Halpoja uutenakin mutta patteri ei kiinnosta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen valinnut kulkupeliksi vm. 1990 Volvo-farmarin, koska ajan paljon ja etenkin teitä, joissa liikkuu hirviä. Ruotsissa valmistetuissa autoissa otettiin hirvetkin huomioon kolarivaurioita minimoitaessa, muualla maailmassahan ne ovat vain äärialueiden pieni lieveilmiö.
Ainoa huono juttu on se, että auto on aika janoinen. Mutta kyllä kilometrikorvauksilla vielä bensat maksaa. Ja se ajomukavuus on jotain sellaista, mihin ei etuvetoisilla vaan vieläkään pääse. Kulkee pehmeän tasaisesti säässä kuin säässä, kuin juna.
Mukava varmasti ajaa noin vanhakin, mutta törmäysturvallisuus parani olennaisesti vasta pullokylkisessä mk2 Volvo V70 mallissa, joka tuli markkinoille 2000.
Olen toista mieltä, olen nähnyt mm. mitä hirvieläin tekee tuollaisille autoille. Kun Volvon valmistus siirrettiin pois Ruotsista, ei kehitys ollut pelkästään positiivista.
Jo Amazonin kolariturvallisuus 1960-luvulla oli samaa tasoa joidenkin nykykiinalaisten pikkuautojen kanssa. Se taisi olla ensimmäinen auto maailmassa, jossa mm. tutkittiin korin hallittua rutistumista kolaritilanteessa, eli että miten palkit sijoitetaan, millaisista materiaaleista ne valmistetaan, jne. jotta henkilövahingot jäisivät mahdollisimman pieniksi.
Lisäksi on se passiivinen turvallisuus, joka nyt vaan on paljon parempi vanhemmissa autoissa. Autosta näkee joka suuntaan ulos hyvin, ja sen vuoksi liikenteessä on paljon vähemmän vaaratilanteita kuin nykyautoissa, joiden toppaukset yms. ovat turvottaneet kaikkia pilareita merkittävästi sisäänpäin ja kuolleiden kulmien määrä on samalla merkittävästi lisääntynyt.
En vaihtaisi omaa vm. 1990-farmariani V70-sarjalaiseen. Perusteena turvallisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän videon olen nähnyt aiemminkin, ja sehän on ihan huijausta. Volvosta on poistettu ainakin akku, osa moottorista ja jotain muutakin rakenteellista, tästä oli uutinen noin 10 vuotta sitten.
Alle kuusivuotiaaksi kirjoitat tosi hyvin, ap. Äitisi on varmasti ylpeä.