Häpeästä saa sairaslomaa - Kankaanniemi
Kuka lääkäri on myöntänyt sairaslomaa ja mistä syystä? Olisipa kiinnostavaa tietää. Minä en saanut sairaslomaa Diacorista, vaikka sain keskenmenon ja itkin järkytystäni vastaanotolla.
Kommentit (19)
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 13:35"]Antaa todella huonon kuvan kansalle, että palkallista sairaslomaa voi näin käyttää väärin.
Ottakoon palkatonta vapaata ja maksakoon itse vetäytymisen julkisuudesta.
[/quote]
Miten henkilö joka ei saa palkkaa pääsee palkalliselle sairauslomalle?
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 13:38"]
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 13:35"]Antaa todella huonon kuvan kansalle, että palkallista sairaslomaa voi näin käyttää väärin. Ottakoon palkatonta vapaata ja maksakoon itse vetäytymisen julkisuudesta. [/quote] Miten henkilö joka ei saa palkkaa pääsee palkalliselle sairauslomalle?
[/quote]
Mitä lukee todistuksessa? Liian nolona hoitaakseen työtehtävät?
Kun on tarpeeksi hyvässä asemassa niin "sairas"lomat on vain ilmoitusjuttu! Ei siinä mitään todistuksia edes tarvitse. Kaupan kassa taas menee töihin ja hymyilee vaikka maailma kaatuisi niskaan oikeasti esim. keskenmenon jälkeen kun hädin tuskin pysyy pystyssä :(
No hei, onhan tuo varmasti hirveän stressaava tilanne.
En puolustele tekojaan enkä hyväksy niitä, mutta ymmärrän että kärsii nyt seurauksista isosti ja siksi tarvitsee sairauslomaa.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 13:47"]
No hei, onhan tuo varmasti hirveän stressaava tilanne.
En puolustele tekojaan enkä hyväksy niitä, mutta ymmärrän että kärsii nyt seurauksista isosti ja siksi tarvitsee sairauslomaa.
[/quote]
Mutta kun se ei ole peruste sairaslomalle vaikka olisi minkälaisissa tehtävissä.
Kansanedustajat eivät saa palkkaa vaan palkkion.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 13:50"]
Kansanedustajat eivät saa palkkaa vaan palkkion.
[/quote]
Kiitos, kun tarkensit. Nyt siis ne, jotka ovat nolona saavat sairaslomaa jos he ovat palkkioperusteisesti töissä, mutta ne nolot jotka saavat palkkaa, jatkavat naamat punaisina töissä.
Minäkään en saanut sairauslomaa keskenmenon jälkeen, vaikka olin ihan sekaisin ja kohtu vain jatkoi jälkisupistelujaan. Lääkäri vain totesi, että kuuluu asiaan.
Että siinä mielessä allekirjoitan Ap:n ihmettelyt täysin.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 13:58"]
Minäkään en saanut sairauslomaa keskenmenon jälkeen, vaikka olin ihan sekaisin ja kohtu vain jatkoi jälkisupistelujaan. Lääkäri vain totesi, että kuuluu asiaan.
Että siinä mielessä allekirjoitan Ap:n ihmettelyt täysin.
[/quote]
Minäkin olin ihan sekaisin ja kädet tärisi. Lääkäri totesi vaan että soita jollekin kaverillesi.
Kuka mahtaa olla kansanedustajien työterveyslääkäri.... Sanon seuraavaksi että nolottaa kun ehdin jo iloita raskaudesta ja nyt en olekaan raskaana,
-ap
Mikä on sairasloman syy? Edelleen nolona? Häpeää niin että haluaa vajota maan rakoon.
Haluaisin olla tänään kiltti ihminen ja ymmärtää Toinia, mutta on vaikeaa kun hän on moralisoinut ihmisiä jotka eivät voi mitään sille miksi ovat syntyneet.
Asia on selvä. Jos joudun 9 euron orjaksi niin heti alkaa hävettään niin paljon etten pysty ulos astumaan.
Jees näin se homma menee. Paitsi ettei mene. Lääkäri ei varmasti kirjoita minulle saikkua samalla syyllä.
Eihän tuo vielä mitään. Sitä olen ihmetellyt, että uudet kansanedustajat aloittivat vasta työnsä ja kuitenkin kohta jäädään jo palkalliselle pitkälle kesälomalle. Missään muussa työssä ei ole mahdollista.
Irstailu lukee sairasloman syynä. Varmaa tietoa... ;)
Ehkä sillä on jännetupintulehdus, liiasta tekstailusta:)
Eikös sairausloma ollut vain päivän pituinen, näin ainakin yle uutisoi. En halua puolustella, mutta muistutan vain, että koskaan ei voi tietää toisen terveydentilaa, iltalehdetkään eivät kaikkea kerro. Tiedä vaikka olisi hölmöilyistään stressaantuneena ja ahdistuneena saanut rytmihäiriöitä tms, ei kuitenkaan ihan nuori enää ole.
Häpeä ei ole sairaus, sanoo lääkäri
Täysin samaa mieltä tämän lääkärin kanssa, Kela saisi ryhdistäytyä.
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 14:03"]
Eikös sairausloma ollut vain päivän pituinen, näin ainakin yle uutisoi. En halua puolustella, mutta muistutan vain, että koskaan ei voi tietää toisen terveydentilaa, iltalehdetkään eivät kaikkea kerro. Tiedä vaikka olisi hölmöilyistään stressaantuneena ja ahdistuneena saanut rytmihäiriöitä tms, ei kuitenkaan ihan nuori enää ole.
[/quote]
totta, mutta persuilta olisi ollut viisasta kertoa syy jos tämä on asian oikea laita. Nyt kaikki vaan ihmettelee miksi Toini otti Toinivapaan.
Antaa todella huonon kuvan kansalle, että palkallista sairaslomaa voi näin käyttää väärin.
Ottakoon palkatonta vapaata ja maksakoon itse vetäytymisen julkisuudesta.