Apua mitä perfekti pluskvamperferkti tarkoittaa? Olen unohtanut kokonaan!!!
Kommentit (18)
Imperfekti, perfekti, preesens ja pluskvamperfekti.
Tuttuja termejä, mutta en muista vieläkään.
T. Ap
Että jotta kusta kun, jos vaikka kuin kunnes, joka ketä.
perfekti: olen googlettanut
pluskvamperfekti: olin googlettanut
Nämä asiathan olisi nykypäivänä maailman helpointa selvittää ihan itsenäisestikin googlen avulla. Huh huh kun ihmisistä on tullut niin laiskoja ettei itse viitsitä enää mitään tietoa etsiä vaikka se on helpommin saatavissa kun ikinä. Miten sait itsestäsi edes sen verran irti että sait tehtyä tämän aloituksen?
Jos olisit googlettanut, olisit tiennyt asian.
Konditionaalin perfekti, ole hyvä.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä nyt yhtään mitään. Liittyvätkö nuo siis irternetin käyttöön. Valaise hieman.
T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä nyt yhtään mitään. Liittyvätkö nuo siis irternetin käyttöön. Valaise hieman.
T. Ap
perfekti: olen teeskennellyt tyhmää
imperfekti: olin teeskennellyt tyhmää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Apperfekti: olen teeskennellyt tyhmää
imperfekti: olin teeskennellyt tyhmää
ei kun pluskvamperfekti, anteeksi. Imperfketi olisi teeskentelin tyhmää
Mistä noin typerä sana tulee, "pluskvamperfekti"? Tiedän, mitä sillä tarkoitetaan, mutta en tiedä, mitä sana itsessään tarkoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Ap
Tuossa on käytetty vain tuota "googlettaa" verbiä esimerkkinä.
perfekti: kertoo mitä olet tehnyt tai mitä on tapahtunut
pluskvamperfekti: kertoo mitä olit tehnyt tai mitä oli tapahtunut
Vierailija kirjoitti:
Mistä noin typerä sana tulee, "pluskvamperfekti"? Tiedän, mitä sillä tarkoitetaan, mutta en tiedä, mitä sana itsessään tarkoittaa.
plus quam perfect eli enemmän kuin perfekti. Perfekti tarkoittaa päättynyttä tekemistä, enemmän kuin perfekti sitä edeltävää tai jo silloin päättynyttä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
plus quam perfect eli enemmän kuin perfekti. Perfekti tarkoittaa päättynyttä tekemistä, enemmän kuin perfekti sitä edeltävää tai jo silloin päättynyttä
Eikö überperfekti olisi parempi sana?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö überperfekti olisi parempi sana?
Ei.
Onko sulla joku aivosairaus tai vairio? Hui kuulostaa pelottavalta eikä yhtään normaalilta.