Vapaaehtois/järjestötoimintaan pettyminen - ihmisten väliset konfliktit
Jos on rinnakkaisia avustusryhmiä, niin miten nämä voivat olla keskenään riidoissa, toinen mustamaalaa toista eikä osallistu toisen avustukseen.
Ihan käsittämätöntä, ihmiset on kyllä outoja
Kommentit (11)
Kiitos , hyvä aloitus 💎
Pitää 100% paikkaansa, kokemusta on.
Suurin osa on naisia vapaaht.töissä,naiset tunnetusti ottavat yhteen helpommin kuin miehet. Olen nainen,enkä ole lähtenyt riitoihin mukaan , vaikka on koeteltu kyllä aika rajulla kädellä.
Olen keskittynyt paremman luomiseen ja ns.olennaiseen,hyvään 20vuotta.Siihen mahtuu monta tarinaa.
Kertokaa muut kokemuksia,ajankohtainen asia.
Eihän sen tarvitse olla edes eri järjestöjä kun kilpailua ja selän takana puhumista on saman järjestön sisälläkin.
Vierailija kirjoitti:
Eihän sen tarvitse olla edes eri järjestöjä kun kilpailua ja selän takana puhumista on saman järjestön sisälläkin.
Hyvä pointti sieltä perältä!
Ap
yhdistys ja avustus toiminnas voi syntyä riitoja ja muuta kärhämää. olin yhdistysjutuissa mukana, oli kivaa sit sinne tuli 2 narsistia ja riidat alkoi.minä ja moni muu erosi.
huijarit ja rahan kuppaajat, saattaa myös hakeutua mukaan, arveluttavista syistä.
Narsistisia, vallanhaluisia ihmisiä on valitettavasti paljon. Valtapelit ovat näille paljon tärkeämpiä kuin ne kodittomat kissat tai yksinäiset ihmiset.
Täällä pienessä kotikunnassani paikallinen Perussuomalaisten osasto on riidellyt itsensä jo neljä kertaa hajalle. Tavallisesti kaksi nokkamiestä ottaa yhteen ja pian se heikommin pärjännyt nähdään kilpailevan puolueen, täällä kokoomus, keskusta, liike nyt, taikotikunnan (nimi sensuroitu) hyväksi -yhdistyksen ehdokkaana seuraavissa kunnallisvaaleissa.
Yhteisestä aatteesta voi siis nousta niin iso riita, etä aatetoveri voi hetkessä heilahtaa toisen puolueen listoille.
Joka järjestön vetäjiksi ja johtajiksi pyrkivät usein luonnehäiriöiset ja manipuloivat ihmiset. Olen ollut mukana neljässä vapaaehtoistoiminnassa mukana, joissa joko urakalla vihataan rinnakkaisjärjestöä tai juorutaan ikäviä muista jäsenistä selän takana.
Parhaiten mukana viihtyvät kokemattomat, yksinkertaiset ihmiset ja jotka mielellään seuraavat johtajaa. Pyrkivät johtajan lähelle saaadakseen asemaa itsekin.
Ryhmän asettamat sosiaaliset paineet ovat niin kovat, että on ollut pakko erota
Ei niihin pääse edes sisälle jos et ole samaa juoru kiusaaja sakkia kun vetäjät pikkuhiljaa savustetaan ulos.
Mä lopetin toiminnan erään valtakunnallisesti erittäin tunnetun ja arvostetun järjestön paikallisyhdistyksessä, koska hallituksen sisällä oli ihan kipeä ilmapiiri.
On kyllä erikoista touhua kun pitäisi yrittää päästä vaikuttamaan asioihin niin tyydytään valtapeliin ja riitelyyn
Up