Millä tavalla tiedotat suomalaisuudestasi ulkomailla?
Itselläni se riippuu hieman, mutta yleensä ompelen Suomen lippu-merkin paitani rinnukseen ja laulan Lordin Hard Rock Hallelujaa. Toisinaan pidän myös minikokoista
heilutuslippua mukanani ja heiluttelen sitä sopivan tilaisuuden tullen (esim. kaupasta poistuessani) =) Entäs te?
Kommentit (41)
Mulla on Made in Finland paita päällä aina kun meen ryyppäämään. Lisäksi autooni on maalattu Suomeen lippu. Oikeasti olen kyllä Ruotsissa syntynyt ja kansalaisuuskin on Ruotsin...
Minulla on Suomen lippu tatuoituna otsaan ja viheltelen Finlandia-hymniä väkijoukoissa.
Kaivelen salmiakkiaskia ja jätystän kaiken aikaa xylitolpurkkaa. Puhun suomea tai asioidessa rallienglantia ja vältän visusti katsomasta ihmisiä silmiin. Kysyn aina, miten paljon minun pitää jättää tippiä.
Surffailen vauva.fi:ssä oikein huomiota herättävästi.
Taas myönnettävä etten tajua avmamitsujen humooria.
Minulla on suomileijona tatuoituna pömppövatsaani
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 23:08"]Kaivelen salmiakkiaskia ja jätystän kaiken aikaa xylitolpurkkaa. Puhun suomea tai asioidessa rallienglantia ja vältän visusti katsomasta ihmisiä silmiin. Kysyn aina, miten paljon minun pitää jättää tippiä.
[/quote]
Oho, unohdin täysin (pidin niin itsestäänselvänä), että puhun tietysti suomea aina reissussa. Paikalliset nobodyt esittävät aina, etteivät tajua mitään, voi huoh. Kuka ei tajua suomea ja mistä syystä? KAIKKI tajuaa.
Tamponikorussa roikkuu suomenleijona :)
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 23:10"]Surffailen vauva.fi:ssä oikein huomiota herättävästi.
[/quote]
Tajuavatko kaikki aina?
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 23:11"]Taas myönnettävä etten tajua avmamitsujen humooria.
[/quote]
Mitä humooria?
Yleensä laitan päälle tuulipuvun ja kädessä on Suomen lippu. Muistan toki örveltää kännissä ja hotellin aamupalalla on omat ruisleivät mukana!
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 23:05"]
Minulla on AINA Timo Jutilan MM-95 -pelipaita päällä ulkomailla.
[/quote]
Niin minullakin!
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 23:12"]Tamponikorussa roikkuu suomenleijona :)
[/quote]
Tosi kiva idea :)
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 23:13"][quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 23:11"]Taas myönnettävä etten tajua avmamitsujen humooria.
[/quote]
Mitä humooria?
[/quote] huumorintaju, tiedäthän. Huumori virallisemmin.
Aloitan mielelläni keskustellun Suomesta, vaikka kaupankasalla: in Finländ vi häf ö thing coold ....
Mä näytän ihan PKN:n solistilta, että eipä Euroopassa matkatessa enää tarvii huudella heja finlandii. Taikuissa toimii otsaan tatuoitu siniristilippu. Miehelle se laitettiin vähän, öh, alemmaksi.
Otan omat Koffit ja karjalanpiirakat mukaan ja nautin niitä julkisilla paikoilla.
Kommentoin kaikkea ja kaikkia kovaan ääneen suomeksi, etenkin ilkeään ja arvostelevaan sävyyn. Sitten selviää, että kommenttien kohteetkin ovat suomalaisia...
Olen leiponut ruisleipee suomilogolla ja heiluttelen marimekon kassia toisten ihmisten naamaan, niin että ruisleipä tuoksahtaa sieltä ja sanoen samalla 'this is what we duuing in Finland!'
Minulla on AINA Timo Jutilan MM-95 -pelipaita päällä ulkomailla.