Koska olet viimeksi käynyt taloyhtiön vuorolla saunassa?
Onko taloyhtiössänne aktiivista porukkaa saunomaan yhteisellä vuorolla?
Onko joku joka ei ole ikinä käynyt yhteissaunassa? (ikä)
Kommentit (22)
1992 joulusaunavuorolla
Olin teini tuolloin. Autoin naapurin lasta hiusten pesussa. Olemme tämän henkilön kanssa yhä tekemisissä :)
Ei ole talo-osakeyhtiön saunaa, jokaisella osakkeenomistajalla on asunnossaan oma sauna.
En ole muutamaan vuoteen asunut sellaisessa talossa, missä edes olisi yhteistä saunaa vaikka kerrostaloissa asunkin. Mutta takavuosina asuin sellaisessa missä oli ja oli myös tuo lenkkisauna. Ei ollut koskaan rohkeutta lähteä mukaan, tuntui että naisten vuorolla on se kaveriporukka aina siellä ja en ollut niin hyvä tuttu. Mieli olisi kyllä tehnyt. Mukavia ihmisiä ne kyllä olivat siinä talossa.
Jok sunnuntai lenkkisaunassa.
Luksuskämpässäni täällä ydinkeskustassa ei ole suihkua.
Kerran viikossa kiva päästä suihkuun.
En ole koskaan käynyt, enkä käy. Kenelle nuo on edes tarkoitettu?
En käy yleisellä vuorolla, en ole koskaan käynyt (N38) mutta omalla vuorolla taloyhtiön saunassa kyllä joka viikko.
Ei meidän taloyhtiössä ole yhteisiä vuoroja.
Viimeksi kävin yhteisvuorolla joskus 80-luvulla opiskelija-asuntolassa.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan käynyt, enkä käy. Kenelle nuo on edes tarkoitettu?
Villi arvaus, että taloyhtiön asukkaille.
Harmillista kyllä meillä ei ole yhteisvuoroja. Viimeksi olen käynyt joskus parikymmentä vuotta sitten, aika usein siellä sai olla yksin.
Lapsena.
Olen asunut kerrostalossa ikävuodet 1-30 ja 42- 53.
N53
En ole koskaan käynyt taloyhtiömme saunassa. En erityisemmin pidä saunomisesta.
On siitä yli 40 vuotta. Joskus lapsena vanhempien kanssa.
Asun rivitalossa, jossa on taloyhtiön yhteinen sauna. Ei meillä ole koskaan yhteisiä vuoroja. En ole koskaan käynyt taloyhtiön yhteisellä vuorolla, enkä kyllä haluaisi mennäkään. Minulle sauna on rentoutumisen paikka peseytymisen lisäksi. Meillä taloyhtiön saunaa käyttää vain muutama perhe, joten laitetaan päälle kun huvittaa.
Meidän nykyisessä yhtiössä sauna lämpiää kaikille tiistaisin. Lauantaisin on sitten yksityisvuorot. Itse en ole tässä asuessa käynyt yhteisvuorolla.
Joskus teininä (80-luvulla) käytiin kavereitten kanssa toistemme taloyhtiöiden saunavuoroilla porukalla, kun opittiin koska muita ei tullut. Silloin suht uusilla asuinalueilla oli kaikilla talosaunat.
Olisiko vuonna 1987, kun vielä asuin kerrostalossa.
Lenkkisaunassa käyn lähes joka viikko, paitsi nyt ei tietenkään lenkkisaunat lämpiä.
Joskus 25 vuotta sitten kun omassa asunnossa ei vielä ollut saunaa. Olihan se yhtä tuskaa.
Talossa oli sellainen systeempi, että jokainen saa varata seuraavan viikon saunavuoron listasta. Asunnossa oli muutamia vanhempia naisia, jotka kävivät aina samaan aikaan saunassa, riippumatta että olivatko onnistuneet varaamaan haluamansa saunavuoron vai olikon sen varannut joku muu.
Kävin viimeksi vuonna 1993 yhtenä lauantaina. Sen jälkeen olen muuttanut muistaakseni 17 kertaa eikä yhdessäkään taloyhdiössä ole ollut taloyhtiön saunavuoroja.
Parikymppiset nuoret miehet ja noin 50 vuotias pariskunta saunoo lauantai vuorolla. Itse taisin käydä -92, kun muutettiin tähän