onko muita, joilla kiinnostus sisustukseen kuollut?
Ei kiinnosta sisustaa ollenkaan, enkä yhtää välitä miltä kotona näyttää, kunhan on ok siistiä. Harrastin sisustamista vuosia, mutta enää en ollenkaan, enkä välitä yhtään millaisia huonekaluja ja kippoja ja kappoja mulla on.
Onko muita, jotka eivät enää välitä yhtään sisustamisesta tai jaksa keskittyä siihen, miltä oma koti näyttää?
Kommentit (27)
Joo ja ei. Mua kyllä kiinnostaa, miltä oma koti näyttää, mutta mua ällöttää kaikki sisustuslehdet ja -trendit - toisaalta kyllä seuraan niitä jonkun verran, jotta saisin itsekin ideoita. Meidän kodissa on nimittäin monta huonosti toimivaa juttua - enkä nyt tarkoita visuaalisesti - jotka pitäisi panna kuntoon.
Mutta kipot ja sellaiset ei mua niinkään kiinnosta!
Mullakin vähän joo ja ei. Remontoidaan vanhaa taloa, ja sitä mukaa kun tulee valmista niin voi aina sisustaakin. Toisaalta kivaa, mutta toisaalta ärsyttää suunnattomasti, ei ole kauheasti aikaa kierrellä kaupoissa tai selata nettiä. Varsinkin kun niin monet blogien jne sisustukset on niin nähty. Oksennus hipoo nielurisoja pelkästä 'maalaisromanttinen' -sanan ajattelusta.
Ei enää hirveästi kiinnosta, mutta johtunee ihan siitä, että "kaikki on jo hankittu". Pienessä ja hassun mallisessa asunnossa ei pahemmin voi vaihdella huonekalujen tai taulujen paikkoja, vaan ne on ainoilla paikoilla mihin saa mahtumaan, enkä ala nyt ostamaan uutta sohvaa, astiastoa tai valaisimia ihan vain vaihtelun vuoksi, kaikki kun on hankittu sillä periaattella että kestäisi käyttöä ja miellyttäisi silmää vuosienkin päästä.
Mulla kuoli aikoja sitten. Mies ostaa mitä huvittaa huonekaluja tai inttää niin kauan että annan periksi ja minä en vaan jaksa enää taistella. Eikä halua mitään sisustuselementtejä, vie ne varastoon heti kun olen päivän jossain muualla.
Nykyään ärsyttää ihan suunnattomasti kaikki tehdyt sisustukset niin telkkarissa kuin kylässäkin. Ihme tekoihmisiä ja tekokoteja. Oon silti esteetikko.
musta on ollut pimeä ajatus alunperinkin, että sisustamista voi "harrastaa". siis roudata tavaroita ulos ja sisään jatkuvasti omasta kodistaan. tykkään enemmän pysyvyydestä. toki tykkään katsella erilaisia ratkaisuja lehdistä, mutta en kaipaa niin suurta vaihtelua omassa kodissani, siis vaihtelua vaihtelun vuoksi. ja trendit sisustuksessa on vähän arveluttavia minusta, ainakin jokavuotisina, sen että yleisilmettä vähän vaihtaa kymmenen vuoden välein, on ymmärrettävämpää.
Ei oo kuollut kun ei oo ikinä moista ollut. Meillä on ihan kiva koti, vaikka huonekalut hankittu miten sattuu..
Mut se on just sitä, että roudataan vanhaa pihalle ja uutta sisään, pätee ihan kaikkeen nykyelämässä, onneks ei kuitenkaan kaikilla, varsinkaan puolison suhteen.
Yritin yläpeukuttaa nroa 7, hyvä ajatus tekstissään vaa tietenki vahingossa just toisinpäin meni.. Pysyvyys kuulostaa hyvältä nyt omaan tilanteeseen
Asuntooni ei mahdu uutta. Pitäisi muuttaa.
juu, pysyvyys on hyvä. Ei se että vaihtelunhalussa koko ajan siirrellää huonekaluja, vaihdetaan verhoja ja seurataan sisustustrendejä. Kerralla sisustus kuntoon kun muuttaa ja se on sillä selvä.
Minua kiinnostaa vain se, että tavaraa on tarpeeksi vähän. Tapetit ja lattiat ovat kamalassa kunnossa. Kalusteet ovat Ikea-kamaa, niitäkin olen koko ajan vähentänyt. Aluksi oli ajatus, että korvaan ne jollain ajattomilla design-kalusteilla, mutta nyt ei ole mitään mielenkiintoa niihinkään. Taidan lopulta elellä pelkällä patjalla asunnossa, joka on edelleen pintaremontin tarpeessa.
Etsi semmoinen blogi kuin "Muoto seuraa funktiota". Ihana ja monipuolinen, taitava ja inspiroiva. Aito ja maanläheinen. Koukuttava.
En ole oikein koskaan ymmärtänyt sisustamista. Ostan huonekaluja, jotka ovat laadukkaita ja kun olen ostanut jo suurimman osan huonekaluista 10-20 vuotta sitten laadukkaina, niin mitä ihmettä sisustaisin?
Minä tykkään että on siistiä ja mahdollisimman vähän roinaa, muulla ei ole niinkään väliä.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 21:48"]
Nykyään ärsyttää ihan suunnattomasti kaikki tehdyt sisustukset niin telkkarissa kuin kylässäkin. Ihme tekoihmisiä ja tekokoteja. Oon silti esteetikko.
[/quote]
Selventäisitkö vähän ajatusmaailmaasi? En saanut ajatuksestasi selvää? Ovatko kaikki sisutetuissa asunnoissa asuvat tekoihmisiä/tekokoteja? Milloin sustaminen ei ole tarkoin harkittua, ja milloin on? Miten sisustaminen voi tehdä ihmisistä tekoihmisiä?
Rehellisintä minusta on se, että myönnetään, että ne jotka tykkäävät sisustaa, sisustavat oman maunsa mukaisesti, ja yleensä muodit nyt muuttuvat; se mikä oli seitkytäluvulla suuren yleisön silmissä kaunista, ei tänäpäivänä sitä ole, kuin harvoissa design-jutuissa. Muoti muuttuu kaikessa, osa liitää sen aalloilla, osa tyytyy nappaamaan vain jotain juttuja mukaan, osa ei ota mitään trendiä sisustukseensa, vaan tekee uniikin, omannäköisen kokonaisuuden. Sisustukseen liittyy paljon mielipiteitä, rahasta, tyylien/ideoiden kopioimisesta, kestosisustuksesta yms. Miksi ei saisi kaikkien kukkien kukkia? Jos joku tykkää kuorruttaa puutalonsa ruusutapetilla ja kukkatyynyillä tai beigellä ja tähtikuviolla, modernilla ja pelkistetyllä, so what? Koti on jokaisen oma koti! Ei se tarkoin sisustettu kotikaan ole mikään halveksemisen aihe, siinä kuin jonkun toisen kotikaan, jossa sisustusta ei noin ylipäätään ole harkittu lainkaan. Miksi pitää aina haukkua toisia, ja ymmärtää omaa tyylisuuntaa tai ajattelutapaa sisustuksesta???
Mulla tuli sisustusähky ehkä n. 10 v. sitten. Sitä ennen olin innokas Glorian Kodin kestotilaaja ja jatkuvasti kotia laittava himosisustaja. Jo lapsena luin kotiin tullutta Avotakkaa. Lisäksi erilaiset taloesitteet olivat muksuna mun lemppareita. Mutta nyt ei ole tosiaan vuosiin ollut mitään innostusta. Välillä ihan pienenpieni kiinnostus taiteeseen ja antiikkiin nostelee päätään, mutta sekin loppuu lyhyeen.
Kaikkeen kyllästyy aikanaan, tykkään kyl selata sis.lehtiä jne.mut se toteutus on sit toinen juttu. Ei vaan jaksa välittää kuin ihan perusjutuista koska aikaa ja energiaa ei riitä enempään.
Ei ole koskaan ollutkaan. Eikä tule. Sama vaatteissa. Kun on siistiä ja omaa silmää miellyttää niin hyvä.
Kalusteet on jo aika lailla hankittu ja neliöitä on kämpässä rajallinen määrä, samoin rahaa. Muutama juttu on vielä ostoslistalla, mutta pikkuhiljaa ostellaan. Sisustuksesta olen kiinnostunut siinä mielessä edelleen, että ostelen/vaihtelen esim. tyynynpäällisiä ja verhoja vuodenaikojen mukaan ja ihan ihan vaan vaihtelun ilosta. Design tavarat tai ylimääräinen tilpihööri ei innosta.