Helsingin päivähoito- ja koulutilanne - mikä järki?
https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000008548084.html
Mikä itsetarkoitus on levittää korona mahdollisimman tehokkaasti ja pitää lapset ja henkilökunta väkisin sairastumassa? Mihin tuossa unohtuu se opetus, se koulun päätarkoitus?
Kommentit (28)
Tuo hieno strategia kuulostaa kyllä niin hölmöläisten peiton jatkolta. että jos yhdessä päiväkodissa on koko henkilökunta sairaana, niin ei hätää, siirretään niitä toisesta. Mutta miten sitten se toinen päiväkoti, ketkäs siellä ne lapset hoitaa. Vai siirretäänkö sen koronapäiväkodin lapset tartuttamaan ne vielä koronattoman päiväkodin lapset ja hoitajat. Ja sitten yritetään sinne siirtää taas jostain muualta joitain muita. Ja jos ei kouluissa muuten tarpeeksi tehokkaasti korona leviä, niin yhdistetään ne koronalle altistuneen ryhmän lapset kolmen muun ryhmän kanssa, niin tarttuu vielä useampaan ja varmasti kaikkiin opettajiinkin.
Vierailija kirjoitti:
Tuo hieno strategia kuulostaa kyllä niin hölmöläisten peiton jatkolta. että jos yhdessä päiväkodissa on koko henkilökunta sairaana, niin ei hätää, siirretään niitä toisesta. Mutta miten sitten se toinen päiväkoti, ketkäs siellä ne lapset hoitaa. Vai siirretäänkö sen koronapäiväkodin lapset tartuttamaan ne vielä koronattoman päiväkodin lapset ja hoitajat. Ja sitten yritetään sinne siirtää taas jostain muualta joitain muita. Ja jos ei kouluissa muuten tarpeeksi tehokkaasti korona leviä, niin yhdistetään ne koronalle altistuneen ryhmän lapset kolmen muun ryhmän kanssa, niin tarttuu vielä useampaan ja varmasti kaikkiin opettajiinkin.
Ja jos ei millään muulla tavalla sitä tautia saa tehokkaasti kaikille, siirrellään kaikkia joka paikkaan niin kauan, että kaikki on sen saaneet. Varmasti.
Päivän 50. aloitus samasta aiheesta. Ja jälleen kysyn, näyttää, että epidemia jatkuu vuosia tai ja pysyväksi kiertäväksi. Aiotteko pitää koulut ja päiväkodit suljettuna pysyvästi?
Vierailija kirjoitti:
Päivän 50. aloitus samasta aiheesta. Ja jälleen kysyn, näyttää, että epidemia jatkuu vuosia tai ja pysyväksi kiertäväksi. Aiotteko pitää koulut ja päiväkodit suljettuna pysyvästi?
Täällä ei ole ollut tänään aiheesta yhden yhtä aloitusta.
Oikein hieno varasuunnitelma. Siis jos tarkoitus on saada aikaan se laumasuoja ja "ajaa virus väestön läpi".
Meillä yhden lapsen kouluarki nyt tammikuussa: opettajan sijaisen sijaisen sijaisen sijaisen sijainen.
Suunnilleen puolet oppilaista koko ajan pois.
Vierailija kirjoitti:
Meillä yhden lapsen kouluarki nyt tammikuussa: opettajan sijaisen sijaisen sijaisen sijaisen sijainen.
Suunnilleen puolet oppilaista koko ajan pois.
Sama tilanne pääkaupunkiseudulla ainakin kaikkialla, mutta lehdistö vaikenee tästä kuin muuri. Toki olisihan se noloa myöntää, että tässäkin asiassa oltiin taas kerran väärässä, kun ensin kampanjoitiin niin kovaan ääneen edes kuukauden etäopetusjaksoa vastaan, vaikka OAJ kyllä osasi kertoa, miten tulee käymään, jos joululomilta korona-altistuneet lapset paukkaavat saman tien, rokottamattomina kouluun lähiopetukseen.
Mun teinin lukiosta tuli jo viime viikolla rehtorin viesti että etään saa jäädä koronaa pakoon. Tunneilta saa striimit ja kotitehtävät yms tulee class roomiin.
Hesariin juttuun ei pääse edes ne kommentit läpi, jotka moittii suunnitelmaa.
Lähisukulainen on LTO ja oli just viime viikon siirrettynä päiväkotiin, josta puuttui henkilökuntaa. Noh, nyt on sitten itse koronassa ja puuttuu henkilökuntaa sekä em päiväkodista että siitä päiväkodista, missä normaalisti on töissä.
Helsingissähän jo pari kirjastoa suljetaan ja siirretään kirjastoista henkilökunta kouluihin ja päiväkoteihin.
Mihin tuossa unohtuu se opetus, se koulun päätarkoitus? Aivan. Sehän ei unohdu mihinkään vaan juuri siksi lähiopiskelu on järkevää. Lapset oppivat paremmin lähiopetuksessa kuin opiskelemalla itsenäisesti. Aikuisella on kehittyneemmän opiskelumenetelmät ja itseopiskelu tai monimuoto-opetus saattaa toimia yhtä hyvin kuin lähiopetus.
Lapset kaipaavat toistensa seuraa enemmän kuin aikuiset työkavereitaan. Korona-aikana lasten yksinäisyys ja masentuneisuu on lisääntynyt huomattavasti. Emmehän halua kiihduttää tällaista epätoivottavaa kehitystä eristämällä lapset toisistaan ja opettajistaan?
Lähiopetuksen vastustajat ovat vastustajia täsmälleen siksi, että keskusta-vasemmistolainen hallitus on päättämässä asioista. Jos päätös olisi toisenlainen, sitäkin vastustettaisiin, koska päätös tuli väärästä ilmansuunnasta. Vastustamisessa on kyse ainoastaan ja vain ainoastaan politiikasta.
Vierailija kirjoitti:
Mihin tuossa unohtuu se opetus, se koulun päätarkoitus? Aivan. Sehän ei unohdu mihinkään vaan juuri siksi lähiopiskelu on järkevää. Lapset oppivat paremmin lähiopetuksessa kuin opiskelemalla itsenäisesti. Aikuisella on kehittyneemmän opiskelumenetelmät ja itseopiskelu tai monimuoto-opetus saattaa toimia yhtä hyvin kuin lähiopetus.
Lapset kaipaavat toistensa seuraa enemmän kuin aikuiset työkavereitaan. Korona-aikana lasten yksinäisyys ja masentuneisuu on lisääntynyt huomattavasti. Emmehän halua kiihduttää tällaista epätoivottavaa kehitystä eristämällä lapset toisistaan ja opettajistaan?
Lähiopetuksen vastustajat ovat vastustajia täsmälleen siksi, että keskusta-vasemmistolainen hallitus on päättämässä asioista. Jos päätös olisi toisenlainen, sitäkin vastustettaisiin, koska päätös tuli väärästä ilmansuunnasta. Vastustamisessa on kyse ainoastaan ja vain ainoastaan politiikasta.
Jos siellä opettaa kirjastotäti tai sijaisen sijaisen sijaisen sijaisen sijainen otona niin ei siellä ole opetusta, eikä oppimista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin tuossa unohtuu se opetus, se koulun päätarkoitus? Aivan. Sehän ei unohdu mihinkään vaan juuri siksi lähiopiskelu on järkevää. Lapset oppivat paremmin lähiopetuksessa kuin opiskelemalla itsenäisesti. Aikuisella on kehittyneemmän opiskelumenetelmät ja itseopiskelu tai monimuoto-opetus saattaa toimia yhtä hyvin kuin lähiopetus.
Lapset kaipaavat toistensa seuraa enemmän kuin aikuiset työkavereitaan. Korona-aikana lasten yksinäisyys ja masentuneisuu on lisääntynyt huomattavasti. Emmehän halua kiihduttää tällaista epätoivottavaa kehitystä eristämällä lapset toisistaan ja opettajistaan?
Lähiopetuksen vastustajat ovat vastustajia täsmälleen siksi, että keskusta-vasemmistolainen hallitus on päättämässä asioista. Jos päätös olisi toisenlainen, sitäkin vastustettaisiin, koska päätös tuli väärästä ilmansuunnasta. Vastustamisessa on kyse ainoastaan ja vain ainoastaan politiikasta.
Jos siellä opettaa kirjastotäti tai sijaisen sijaisen sijaisen sijaisen sijainen otona niin ei siellä ole opetusta, eikä oppimista.
Olen se jonka lapsella usempi sijainen jo nyt tammikuussa ja opetus on ollut ihan ala-arvoista. Useita oppitunteja ei ole ollut ja ne on korvattu esim elokuvien katselulla, saanut pelata puhelimilla/tableteilla, pelattu lautapelejä, oltu koneilla, väritetty värityskuvia. Meneehän ne päivät noinkin, mutta varsinaisia oppiaineita ei ole ollut.
Vierailija kirjoitti:
Mihin tuossa unohtuu se opetus, se koulun päätarkoitus? Aivan. Sehän ei unohdu mihinkään vaan juuri siksi lähiopiskelu on järkevää. Lapset oppivat paremmin lähiopetuksessa kuin opiskelemalla itsenäisesti. Aikuisella on kehittyneemmän opiskelumenetelmät ja itseopiskelu tai monimuoto-opetus saattaa toimia yhtä hyvin kuin lähiopetus.
Lapset kaipaavat toistensa seuraa enemmän kuin aikuiset työkavereitaan. Korona-aikana lasten yksinäisyys ja masentuneisuu on lisääntynyt huomattavasti. Emmehän halua kiihduttää tällaista epätoivottavaa kehitystä eristämällä lapset toisistaan ja opettajistaan?
Lähiopetuksen vastustajat ovat vastustajia täsmälleen siksi, että keskusta-vasemmistolainen hallitus on päättämässä asioista. Jos päätös olisi toisenlainen, sitäkin vastustettaisiin, koska päätös tuli väärästä ilmansuunnasta. Vastustamisessa on kyse ainoastaan ja vain ainoastaan politiikasta.
Mitä sinä kuvittelet niiden lasten oppivan koulussa, jossa on opettajan sijaisen epäpätevän sijaisen tuuraajana kirjastotäti opettamassa fysiikkaa tai kemiaa tai maantietoa? Etäkoulussa olisi ollut osaava opettaja opettamassa, vaikkei paikanpäällä. Nyt siellä pitää keksiä jotain oheisohjelmaa tai jonkun täysin alalle kouluttautumattoman istua vahtimassa, kun lapset yrittävät yksin päntätä kirjoista uusia asioita.
Mitenköhän se kirjastoväki opettaa yläkoulun tai lukion matikkaa? Tai pitkiä kieliä?
Olen jo vuoden ihmetellyt sitäkin että miten naapurin entinen perhepäivähoitaja on ylennyt opettajalsi kun alun perin meni koululle oman erityislapsensa avustajaksi.
Joku voisi tutkia tätä opetuksen laatua nyt.
Lakatkaa valehtelemasta ja valittamasta. Opettajista ei ole poissa kuin hyvin pieni osa. Oppilaista ovat poissa pääosin ne, joita koulunkäynti ei ole kiinnostanut aiemminkaan.
Tämä on tilanne yhdessä Helsingin suurimmista kouluista.
Vierailija kirjoitti:
Lakatkaa valehtelemasta ja valittamasta. Opettajista ei ole poissa kuin hyvin pieni osa. Oppilaista ovat poissa pääosin ne, joita koulunkäynti ei ole kiinnostanut aiemminkaan.
Tämä on tilanne yhdessä Helsingin suurimmista kouluista.
Ja sekö on sitten se koko totuus, eikä Nasimakaan tiedä mitään?
Mun lapsen koulussa oli jo syksyllä tilanne, että opetus ei edennyt mihinkään 8 viikkoon. Ja nyt joulun alla esimerkiksi englannissa ei ollut opettajaa 3 viikkoon. Helsinkiläinen yläkoulu.
Vierailija kirjoitti:
Lakatkaa valehtelemasta ja valittamasta. Opettajista ei ole poissa kuin hyvin pieni osa. Oppilaista ovat poissa pääosin ne, joita koulunkäynti ei ole kiinnostanut aiemminkaan.
Tämä on tilanne yhdessä Helsingin suurimmista kouluista.
Okei, siis ihan huvikseen sulkevat kirjastoja ja siirtävät kirjastohenkilökuntaa opetustehtäviin. Oikeaa tarvetta ei ole, mutta kun ei muutakaan tekemistä keksitä, niin vähän tälleen puuhastellaan. Vai miten sinä tämän tilanteen nyt selität?
Huvitti tuo, että ei riitä että ne oppilaat seilaa edestakaisin siellä jättilaitoksissa, nyt sitten vielä niiden jättilaitoksen väliä seilaa opettajia, että IHAN VARMASTI KAIKKI TULEE KIPEIKSI.