Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kskituloinen, yli 2500 e/kk, miten varaudut verojen nousuun?

Vierailija
19.01.2022 |

Mistä nipistät kulutuksessa? Onko sinulla säästössä rahaa?
Poliitikot eivät uskalla puhua vielä verojen nostamisesta, mutta se on realismia.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruuasta pystyn säästämään. Pakastearkussa on marjoja ja sieniä. Ostan harkiten ruuat, oikeastaan vain perusraaka-aineet. Äskettäin juureksia sain 20c - 50c/kg. Teen itse ruuat.

Vierailija
2/39 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähennän kulutusta, ulkona syöminen ja kahvittelu pannaan, kaupassa valitaan entistä halvemmat ruoka-aineet, parturi/kampaajakäynnit harvenee  20%:lla, vaatteet ostetaan H&M:stä ja vastaavavista, vähennän kalliiden pikkupuotien käyttöä, jne.

Hallituksen toiveiden mukaisesti toimenpiteeni kaltaiset toimet lisäävät työttömyyttä Suomessa, mutta eletään heidän tavoitteidensa mukaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ostanut uusia vaatteita. Kaapeissa on riittävästi. Säästän näin sekä kaappitilaa, rahaa ja ilmastoa.

Vierailija
4/39 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen itse tarjous-foliopaperista hatun, enkä ota rokotetta.

Vierailija
5/39 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta hallitushan on luvannut, että tuloverot eivät nouse. Hah.

Tosin eivät puhuneet mitään välillisistä veroista. Kyllä demarit osaavat hämätä.

Vierailija
6/39 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä varautumista tuossa on, hyvin riittänyt rahat tähänkin asti.

Vierailija
7/39 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No milläpä varautua, ei oikein pysty.

Vierailija
8/39 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain just verokortin 12 kk eteenpäin. Sillä mennään.

Vierailija
9/39 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on liki puoli miljoonaa ylivelkaantunutta. Sekin vaikuttaa ostokykyyn. Lisäksi sote-menojan lisäksi osa näistä ylivelkaantuneidenkin veloista kääntyy tavallisten veronmaksajien niskaan.

Vierailija
10/39 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joutuu varmaan myymään toisen lapsistani.

Vierailija
11/39 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta ympäryskuntaan.

Pitkän työmatkan aiheuttama verovähennys on aivan naurettavan järjettömän suuri. Jos nyt verot nousisivat, eivät ne silti olisi minulla saman verran mitä oli, ennen kuin asuin ympäryskunnassa. Vaikka miten järkeilen niin ei minulla auton omistamiseen , huoltoon ,vakuutuksiin ja dieseliin niin paljon rahaa mene että sen vuoksi tarvitsee veroprosenttia alentaa yli 5% mutta en vastusta .

Vierailija
12/39 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pimeällä työllä.

Vierailija
13/39 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisten keskipalkka on yli 3500 e kuukaudessa. Mediaani palkkakustannukset n on 3100 e.

Vierailija
14/39 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuta ympäryskuntaan.

Pitkän työmatkan aiheuttama verovähennys on aivan naurettavan järjettömän suuri. Jos nyt verot nousisivat, eivät ne silti olisi minulla saman verran mitä oli, ennen kuin asuin ympäryskunnassa. Vaikka miten järkeilen niin ei minulla auton omistamiseen , huoltoon ,vakuutuksiin ja dieseliin niin paljon rahaa mene että sen vuoksi tarvitsee veroprosenttia alentaa yli 5% mutta en vastusta .

Jatkan: kyllähän minä auton omistin myös itse työpaikan paikkakunnalla asuessa . Ymmärtäisin vielä jos saisi jotkut kilometrikorvaukset jotka nekin on hillittömät, mutta työmatkat vähentää kokonaisveroprosenttia tosi paljon. Onneks korona-aikana työpaikka ei siirtynyt täysin etätoimintoihin missään vaiheessa! Säästin rahaa ajamalla töihin joka päivä 😄

Vierailija
15/39 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos rajoitukset jatkuvat tuhoten vielä enemmän yritystoimintaa ja mielenterveyttä niin kyllä, verot nousevat koska maksajakuntaa on yhä vähemmän. Itse etsin jo aktiivisesti töitä ulkomailta ja tällä kertaa lähden lopullisesti, jos vain löytyy. Ei kannata jäädä tänne nuorena yritteliäänä aikuisena - tulevaisuudessa me ja lapsemme olemme maksumiehiä. Pelottaa tulevaisuus aidosti ja olen pettynyt poliitikkoihin, huom. kaikista puolueista tasapuolisesti. Miten voi yksinkertaisesti olla, että kaikessa on resurssipula? Katsokaa mitä vain julkista palvelua, olipa kyse terveydenhuollosta, lastenhoidosta, vanhuksista, mielenterveydestä, jopa vankiloista. Siis ihan kaikessa. Ja silti on varaa esim. luoda uusi hallinnon taso ja elättää valtavaa virkamieskuntaa? 

Vierailija
16/39 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan koirat pihveiksi.

Vierailija
17/39 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tienaamalla enemmän.

Totesin että tienaamalla reilusti keskiarvoa enemmän on elämä paljon mukavampaa.

Vierailija
18/39 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi ulkomailta, ei ravintoloita/baareja, muut tavarat ebaysta, suomalaisen ruoan sijaan ulkomaalaista.

Vierailija
19/39 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tienaamalla enemmän.

Totesin että tienaamalla reilusti keskiarvoa enemmän on elämä paljon mukavampaa.

Tienaisin enemmän tekemällä töitä yli 30 tuntia viikossa, mutta siihen en lähde.

Vierailija
20/39 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rupean huoltamaan vanhan autoni joka toinen kerta itse, ostan kesärenkaat Aasiasta, vähennän ravintolakäyntejä, karsin kotimaan matkailua, lisään työmatkapyöräilyä, kaveriporukalla siirrytään ravintoloista omiin tiloihin, en osta enää lippuja pääsarjapeleihin, siirrän asunnon kosmeettisia remppoja tulevaisuuteen ja käyn ostoksilla Tallinnassa. Kuntoa pidän yllä vanhoilla varusteilla ilmaispaikoilla. Suurin osa näistä on jo käytössä toki

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kolme