Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työhaastattelija ei tarjonnut kahvia!

Vierailija
19.01.2022 |

Kävin juuri työhaastattelussa, joka pidettiin lähiseudun kahvilassa. Nähtiin haastattelijan kanssa paikan ulkopuolella ja sisäänmennessään tämä porhalsi tiskille, teki tilauksensa ja ei kääntynytkään kysyäkseen, jos minä haluaisin jotain. Tilasin sitten hänen jälkeensä itselleni kahvin omaan piikkiin. Itse haastattelu meni hyvin ja saisin paikan, pyysin muutamaa päivää miettimisaikaa. Ylireagoinko, kun tuon kahviasian takia jäi niin paha maku suuhun, etten taida ottaa paikkaa vastaan? Tämä työhaastattelija oli siis myös kyseisen firman omistaja, jäi tuosta syystä pihi ja epäkohtelias kuva.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen tapa. Ei siinä sen kummempaa.

Vierailija
2/16 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaat, että haastattelijan täytyisi tarjota kaikille haastateltaville kahvit? Et ole ainoa haastateltu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan nolla kautta viisi -tasoa.

Vierailija
4/16 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en poistu haastatteluista ennenkuin kahvit on juotu.

Vierailija
5/16 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ota paikkaa, jos on noin sniidu työnantaja. Toihan on tosi epäkohteliasta.

Vierailija
6/16 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ovat joskus kylmiä ja itsekeskeisiä. Huonon kuvan kyllä antaa työnantaja itsestään.

Vierailija
7/16 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ei tuossa haastattelussa mielestäni sen haastattelijan mitään kahveja sulle kuulu tarjotakaan.

Omaan piikkiin vaan. Et ole asiakas, et ole työntekijä, olet vaan haastattelussa ja pyrkimässä palkkalistoille.

Vierailija
8/16 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi haastattelu oli jossain kahvilassa?

Vierailija
9/16 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

no jos firmalla ei ole varaa edes kahvia tarjota niin enpä ihan ensimmäisenä olisi sinne menossa töihin

Vierailija
10/16 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit juonut sen haastattelijan kahvin kun laittaa pöydälle.

Vierailija
11/16 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli työhaastattelut, ei treffit jossa naiset vaativat miestä maksamaan

Vierailija
12/16 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuh.

Ei ne sua sinne ainakaan kovasti töihin halua.

Kerro palkka!

Vierailija
13/16 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaikuta lupaavalta. Kyllä kahvien tarjoaminen kertoo tuollaisessa tilanteessa jotain luonteesta, pelisilmästä, halukkudesta rekrytoida, lisäksi myös mahdollisesti henkilön rahankäytöstä ja taloudesta. Joskus eräissä pienissä sopimusmeuvotteluissa tapasin erään henkilön kahvilassa ja tarjosin kahvia, mutta tämä kieltäytyi ja ostimme molemmat omamme. Arvostukseni luottamukseni nousi tuota naisoletettua kohtaan monella eri tasolla silloin se kieltäytyminen edusti minulle riippumattomuutta, lahjomattomuutta jne mietin jälkeenpäin oliko oikein edes tarjota kahvia, mutta tein sen vilpittömästi pitkänmatkalaisen oloa ajatellen perinteisen mies/nais-asetelman mukaan jossa mies aina tarjoaa naisella enkä kokenut toisen kuitenkaan loukkaantuvankaan tuosta tarjouksesta. Sopparikin syntyi, se oli sitä aikakautta se.

Vierailija
14/16 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan joku sähkösopimusten myyntityö kauppakeskuksessa kun firmalla ei ole edes toimitiloja

Vierailija
15/16 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta mielestä on todella epäkohteliasta, olen itsekin ollut mukana rekryhommissa ja tottakai silloin on tarjottu kaikille haastateltaville kahvia, teetä, vettä tms. Kertoo mielestäni paljon arvostuksesta mahdollista työntekijää kohtaan, jos ei osata edes peruskohteliaisuuksia.

AP

Vierailija
16/16 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meinaat, että haastattelijan täytyisi tarjota kaikille haastateltaville kahvit? Et ole ainoa haastateltu.

Mä oon sitä mieltä, että kahvia ei lähtökohtaisesti tietenkään tarvitse työhaastattelutilanteessa tarjota haastateltavalle, mutta jos kerta työhaastattelu on kahvilassa ja haastattelija juo itsekin kahvia, niin silloin kyllä pitäisi tarjota.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi seitsemän