Olen 22 vuotias ja jäin tänään eläkkeelle
Kommentit (91)
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 13:51"]No ei todellakaan tarvitse olla vakavasti sairas, äitinikin on ollut työkyvyttömyyseläkkeellä jo vuosia vaikka ei ole oikeasti sairas. Oli sairaalassa töissä ja siellä ihan keskenään hoitajat jutteli 5-kymmentä täytettyään että nyt täytyy alkaa kerätä diagnooseja että pääsee eläkkeelle.
[/quote]
aha no lue mun viesti
t.77
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 13:36"]Taitaa olla aika vakava, kun mun mies on 34 ja hällä on Maksakirroosi, Osteoporoosi, selkä murtuneena monesta kohtaa (ollut mahdollisesti 18 vuotta), psykoottinen masennus, traumaperäinen stressihäiriö, kaksisuuntainen mielialahäiriö, erikseen vakava masennus, paniikkihäiriö, sosiaalisten tilanteidenpelko, pakko oireita, pelkotiloja, raitistunut alkoholisti, yms. eikä pääse eläkkeelle vaikka moni lääkäri todennut työkyvyttömäksi
[/quote]
Saattaa johtua huonosti kirjoitetusta b-lausunnosta ja omasta hakemuksesta. Kaikki kriteerit tulee täyttyä ja selvitä syy miten se kyseinen sairaus estää työnteon. Pelkkä listaus diagnooseista ei riitä ja hakemus tulee bumerangina takaisin.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 18:58"]
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 18:49"]
Eikö sua AP edes yhtään hävetä?
[/quote]
Miksi mt-ongelmia pitäisi hävetä sen enempää kuin fyysisiä sairauksia?
Masennuksen tai ahdistuksen takia en oikein usko että määrättäisi eläkkeelle, omassa lähipiirissä on nuori joka sairastaa näitä ja hänelle kirjoitetaan saikkua kuukauden kerrallaan ja katsotaan sitten tilanne uudestaan. Masennus ja ahdistuneisuus ovat myös parannettavissa, eli tuskin loppuiäksi annetaan. Kroonisemmasta taudista tässä on kyse.
Jos ap:lla vaikka vaikea skitsofrenia tai niin vahvasti oireileva kaksisuuntainen ettei työnteko ole realistinen mahdollisuus, niin parempihan se on että on eläkkeellä kuin että kaupan kassa alkaa äkkiä oireilla voimakkaasti?
[/quote]
Niin. Tänä päivänä eläkepäätös on kiven alla. Joka sellaisen saa, on todella sairas.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 19:00"]
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 18:51"]
[/quote]
Alas on moraalisesti vajottu lama-Suomessa, kun tällaisia kommentteja kirjoitellaan.
[/quote]
Puhut ilmeisesti omasta kommentistasi. Ei saatana ennen jääty kotiin itkemään jos työnteko joskus vitutti. Se menee päivän aikana ohitse. Jos ei mene, niin balalaikka perseesseen ja rajalle!
[/quote]
Olet palstan alinta pohjasakkaa. Erittäin vastenmielinen ihminen, jonka oma elämä on todennäköisesti perseestä ja kostat sitä täällä muille.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 20:04"][quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 18:58"]
[/quote]
Miksi mt-ongelmia pitäisi hävetä sen enempää kuin fyysisiä sairauksia?
Masennuksen tai ahdistuksen takia en oikein usko että määrättäisi eläkkeelle, omassa lähipiirissä on nuori joka sairastaa näitä ja hänelle kirjoitetaan saikkua kuukauden kerrallaan ja katsotaan sitten tilanne uudestaan. Masennus ja ahdistuneisuus ovat myös parannettavissa, eli tuskin loppuiäksi annetaan. Kroonisemmasta taudista tässä on kyse.
Jos ap:lla vaikka vaikea skitsofrenia tai niin vahvasti oireileva kaksisuuntainen ettei työnteko ole realistinen mahdollisuus, niin parempihan se on että on eläkkeellä kuin että kaupan kassa alkaa äkkiä oireilla voimakkaasti?
[/quote]
Niin. Tänä päivänä eläkepäätös on kiven alla. Joka sellaisen saa, on todella sairas.
[/quote]
Ei pidä paikkaansa.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 19:53"]
Miettikääpäs jos AP on vaikka harhaisesta skitsofreniasta kärsivä ihminen?
Olisiko sellainen kiva työkaveri?
Tosin skitsofreniankin kai voi saada ihan hyvään hoitotasapainoon oikealla lääkekombolla, mut ikinä ei voi luottaa siihen ettei jotakin kävisi.
[/quote]Mä veikkaan myös, että kysymys on skitsofreniasta. Masennuksen vuoksi ei 22-vuotiasta päästetä eläkkeelle.
Minut meinattiin pistää eläkkeelle nelikymppisenä masennuksen ja lääkkeiden väärinkäytön vuoksi. En halunnut, mitä psykiatri ihmetteli - kävin läpi vieroituksen ja masennukseenkin löytyi viimein tepsivä lääkitys. Nyt jo reilut 10 vuotta taas työelämässä.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 17:51"]On nea j-a me-nest ystä
[/quote]
Haista ämmä vittu
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 18:20"]
Nyt joku roti tähän touhuun. Miksi 22-vuotiaita laitetaan loppuelämäksi eläkkeelle mielenterveyssyistä? Järjetöntä!
[/quote] Työkyvyttömyyseläkkeeltä voi kyllä mennä töihin jos haluaa/pystyy. Ja hyvähän sun on sanoa kun et ole kärsinyt mistään vakavasta mielenterveystaudista. -ohis
Itse olen melkein 33v ja kärsin pahasta sosiaalisten tilanteiden fobiasta. Tänä keväänä työkkäri sitten yritti tyrkyttää tuota eläkettä ja tivasi, että olenko työkykyinen, kun en ole edelleenkään saanut koulupaikkaa tai töitä.
Sanoin, että KYLLÄ olen työkykyinen ja EN halua eläkkeelle. PISTE. Vaikka onkin tuo fobia, niin kyllä mä pystyn esim. lasten parissa työskentelemään (tai vammaisten).
Mutta yksi ex-kaveri sitten taas. Neiti on nyt joku 22-23v ja ollut 18 vuotiaasta asti eläkkeellä ja kehtaa siitä vielä naureskella. Masennus ja paniikkihäiriöt kuulemma syynä. Tiedä sitten mikä on oikea syy.. Sen verta hullu tyyppi kyseessä, ettei mitään rajaa.
Samoin toinen ex-kaveri, myöskin tuon n. 22v, sillekkin tyrkytettiin viime vuonna eläkettä. Mutta eipä neidille kelvannut. Kun ei kelvannut myöskään mikään muu, mitä työkkäristä tyrkytettiin. EI kurssi, EI koulutus, EI mikään. Kun kotona on hauskempi lorvia ja valittaa koko ajan, kun ei ole rahaa mihinkään kivaan tai ei pääse ikinä mihinkään, kun ei ole rahaa tms. Mutta tokihan sitä nyt tupakkaan löytyy aina.
Olen erittäin pahoillani puolestasi ja tunnen aitoa myötätuntoa
Alkaako nimesi D : llä. ???????? :D
No ei todellakaan tarvitse olla vakavasti sairas, äitinikin on ollut työkyvyttömyyseläkkeellä jo vuosia vaikka ei ole oikeasti sairas. Oli sairaalassa töissä ja siellä ihan keskenään hoitajat jutteli 5-kymmentä täytettyään että nyt täytyy alkaa kerätä diagnooseja että pääsee eläkkeelle.