Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen 22 vuotias ja jäin tänään eläkkeelle

Vierailija
18.05.2015 |

Mielen-terveys syistä

Kommentit (91)

Vierailija
41/91 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sua AP edes yhtään hävetä?

Vierailija
42/91 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 18:24"]

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 18:19"]

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 18:03"]

Anteeks nyt vaan mut miten voidaan pysyvä eläke myöntää 22-vuotiaalle? Eikö sua ole muka yritetty kuntouttaa?

[/quote]

Minä sain pysyvän eläkkeen 22-vuotiaana aivoverenvuodon jälkeen. En olisi halunnut. Kuntoutettiin ja kuntoutetaan edelleen, mutta lääkärien ennusteiden mukaan en pysty koskaan täysipainoiseen työelämään.

[/quote]Netissä kuitenkin jaksat roikkua

[/quote]

Kyllä minä yritän opiskella (erittäin hitaasti tosin) ja kuntouttaa itseäni kaikin tavoin, jotta pystyisin edes osa-aikaisesti tekemään töitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/91 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 18:49"]

[/quote]

Alas on moraalisesti vajottu lama-Suomessa, kun tällaisia kommentteja kirjoitellaan. 

Vierailija
44/91 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

LUUSERI!!

Vierailija
45/91 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Nyt joku roti tähän touhuun." Kokoomusnuori, 43v:ko siellä kirjoittelee, ärsyttääkö? hah hah hah!

Vierailija
46/91 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Miksi mt-ongelmia pitäisi hävetä sen enempää kuin fyysisiä sairauksia?

Masennuksen tai ahdistuksen takia en oikein usko että määrättäisi eläkkeelle, omassa lähipiirissä on nuori joka sairastaa näitä ja hänelle kirjoitetaan saikkua kuukauden kerrallaan ja katsotaan sitten tilanne uudestaan. Masennus ja ahdistuneisuus ovat myös parannettavissa, eli tuskin loppuiäksi annetaan. Kroonisemmasta taudista tässä on kyse.

Jos ap:lla vaikka vaikea skitsofrenia tai niin vahvasti oireileva kaksisuuntainen ettei työnteko ole realistinen mahdollisuus, niin parempihan se on että on eläkkeellä kuin että kaupan kassa alkaa äkkiä oireilla voimakkaasti?

Vierailija
47/91 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 18:51"]

[/quote]

Alas on moraalisesti vajottu lama-Suomessa, kun tällaisia kommentteja kirjoitellaan. 

[/quote]

Puhut ilmeisesti omasta kommentistasi. Ei saatana ennen jääty kotiin itkemään jos työnteko joskus vitutti. Se menee päivän aikana ohitse. Jos ei mene, niin balalaikka perseesseen ja rajalle!

Vierailija
48/91 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niitä peräkammarin poikia ja tyttöjäkin on aina ollut ja nuoria eläkeläisiä ollut ennenkin. Oppivelvollisuudestakin saattoi saada vapautuksen vielä 80-luvun alussa. 

Vierailija
49/91 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 19:00"]

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 18:51"]

[/quote]

[/quote]

Puhut ilmeisesti omasta kommentistasi. Ei saatana ennen jääty kotiin itkemään jos työnteko joskus vitutti. Se menee päivän aikana ohitse. Jos ei mene, niin balalaikka perseesseen ja rajalle!

[/quote]

Ymmärtänet että lopullista eläkepäätöstä ei saa ihminen, jolla olisi edes toivoa kyetä työelämään. Kyseenalaistat siis asiantuntijoiden lausunnot. 

Ap:han voi olla vaaraksi sekä itselleen että työympäristölleen...

Ai että, kun suomalaiset on taas solidaarisia toisilleen. Yhteisöllisyys taitaa olla silmänlumetta...

Vierailija
50/91 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
51/91 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 18:03"]

Anteeks nyt vaan mut miten voidaan pysyvä eläke myöntää 22-vuotiaalle? Eikö sua ole muka yritetty kuntouttaa?

[/quote]

Öh, tottakai on yritetty kuntouttaa ennen vakituista elämää. Etkö tajua, että jotkut ovat voineet sairastua jo lapsena mielenterveyssairuksiin? En ole ap, mutta itse sairastuin psyykkisesti 10-vuotiaana.

Vierailija
52/91 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 21:10"]

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 19:53"]

Miettikääpäs jos AP on vaikka harhaisesta skitsofreniasta kärsivä ihminen?

Olisiko sellainen kiva työkaveri?

Tosin skitsofreniankin kai voi saada ihan hyvään hoitotasapainoon oikealla lääkekombolla, mut ikinä ei voi luottaa siihen ettei jotakin kävisi.

[/quote]Mä veikkaan myös, että kysymys on skitsofreniasta. Masennuksen vuoksi ei 22-vuotiasta päästetä eläkkeelle. 

[/quote]

Mä olen 25-vuotiaana pakko-oireisen häiriön takia eläkkeellä.

Vierailija
53/91 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masentaa ja ahdistaa ja on mt- ongelmia ja ei vaan pysty.... Vittu, kun minä olin kakskymppinen niin ei ollu meillä aikaa masentua! Töitä piti tehdä ja ne jotka ei tehneet opiskelivat! Jotakin ryhtiä nyt,

Vierailija
54/91 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 13:24"]

Masentaa ja ahdistaa ja on mt- ongelmia ja ei vaan pysty.... Vittu, kun minä olin kakskymppinen niin ei ollu meillä aikaa masentua! Töitä piti tehdä ja ne jotka ei tehneet opiskelivat! Jotakin ryhtiä nyt,

[/quote]

Kaikki mt-sairaudet eivät ole masennusta. Itse en ole masennusta, mulla on todella paha pakko-oireinen häiriö.

Vierailija
55/91 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 13:24"]Masentaa ja ahdistaa ja on mt- ongelmia ja ei vaan pysty.... Vittu, kun minä olin kakskymppinen niin ei ollu meillä aikaa masentua! Töitä piti tehdä ja ne jotka ei tehneet opiskelivat! Jotakin ryhtiä nyt,
[/quote]

Mulla on kaks työtä ja opinnot. Kyllä vaan siinä kerkee masentua. Kaiken hoidan kun tarpeeksi kovaa juoksen, mutta pysähtyä ei voi koska silloin romahtaa. Ja tulee muuten vielä sekin päivä kun ei enää edes karkuun juokseminenkaan riitä.

Vierailija
56/91 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä varmasti kaikki mt-ongelmaiset mielummin eläisivät normaalia elämää kuin joutuisivat koko elämänsä elämään yhteiskunnan marginaalissa, köyhyysrajan alapuolella. Miten kukaan voi olla toisen sairaudesta kateellinen?

Vierailija
57/91 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysyvää eläkettä ei tosiaan myönnetä kovin helposti. Itselläni on kaksisuuntainen, ja olen ollut kuntoutuksessa jo 10 vuotta! Kuntoutustuki kirjoitetaan aina määräajaksi kerrallaan. Positiivista tässä on se että nyt, yli 10 vuotta sairastumisesta, koen olevani siedettävässä kunnossa ja mietin tulevaisuuden suunnitelmia. N 35

Vierailija
58/91 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Tänä päivänä eläkepäätös on kiven alla. Joka sellaisen saa, on todella sairas.
[/quote]

en minä ainakaan ole mielestäni todella sairas. Tosin ikää jo kohta 40 ja eläkepäätöksen sain viime vuonna. Masennus siis syynä. Nyt en tarvitse edes lääkkeitä enää, kun ei tarvitse käydä töissä. Töissä oli kiusaamista ja jatkuvasti kyseenalaistettiin sairauteni.

Vierailija
59/91 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla aika vakava, kun mun mies on 34 ja hällä on Maksakirroosi, Osteoporoosi, selkä murtuneena monesta kohtaa (ollut mahdollisesti 18 vuotta), psykoottinen masennus, traumaperäinen stressihäiriö, kaksisuuntainen mielialahäiriö, erikseen vakava masennus, paniikkihäiriö, sosiaalisten tilanteidenpelko, pakko oireita, pelkotiloja, raitistunut alkoholisti, yms. eikä pääse eläkkeelle vaikka moni lääkäri todennut työkyvyttömäksi

Vierailija
60/91 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka vuosi 4500 suomalaista jää työkyvyttömyys eläkkeelle masennuksen takia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kaksi