Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parhaat oivallukset onnistuneessa painonpudotuksessa?

Vierailija
19.01.2022 |

Tämäkään vuosi ei alkanut 10 kiloa hoikempana, vaikka vuosi sitten olin varma että onnistun.

Millä ajatuksilla, oivalluksilla, toimenpiteillä, konkreettisella ratkaisuilla sinä onnistuit?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokavaliota ja treeniohjelmaa ei tarvitse koko ajan säätää, eikä juhlapäivän jälkeen tarvitse nipistellä ruuasta. Mistään itselle herkullisesta ei tarvitse luopua, kun pitää järjen matkassa.

Vierailija
22/33 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

vartalotyyypit "teoria".

jotkut eivät lihoa millään eikä tahdo saada lihas massaa. minä taas olen kookas eli endomorfi ja se periytyy. saan lihasta helpolla mutta myös läskiä. muuttamalla ruokavalion yksilöllisesti sopivaksi laihduin eli heitin romakoppaan kaikki yleispätevät "syö minkä kuluttaa" jutut.

se mikä erityisesti lääkärit tuosta älähtää väittämästä ettei minun vartalo tyyppi tarvitse paljoa hiilihydraatteja. käytännössä liika hiilihydraatti varastoituu rasvaksi ja sen kuluttaminen vaatisi koko päivän maratoonin siksi vähänen hiilihydraatti takaa ettei tule rasvaa.

lääkärit laittaa kaikki ihmiset samaan muottiin.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Somatotyypit

https://en.wikipedia.org/wiki/Somatotype_and_constitutional_psychology

Olen omalla kohdallani huomannut tismalleen saman. Lihasta tulee tosi nopeasti- mutta niin myös läskiä. Ja hiilareihin tulee kova himo jos niitä on ruokavaliossa paljon, ihan sama kuinka hyviä hiilareita olisivat. Samoin nälkä vääristyy mulla vaan makeanhimoksi, kun on runsaasti hiilareita ruokavaliossa.

Sitten taas kun syön SOPIVAN vähähiilarisesti, eli en todellakaan kaipaa ketoosiin tms. niin olo on hyvä, nälkä on nälkää, ja mielitekoja ei ole.

Mulle sopii tällainen: viitenä päivänä viikossa syön vähähiilarisesti, jolloin hiilarit tulee kasviksista ja kahdesta hedelmästä/päivä.

kahtena päivänä syön mahdollisimman intuitiivisesti, eli sitä mitä tekee mieli. Ruokarytmistä pidän kuitenkin molempina päivinä kiinni, ja näinä kahtenakaan päivänä en syö niin, että tulisin ähkyyn tai huono olo tms.

Näin on paino alkanut vihdoin laskea, ja niin etten koe millään lailla edes olevani dieetillä.

monien on vaikea mieltää että esim. raavaiden isojen miesten on syötävä pääasiassa pupujen ruokaa. yleensä isokokoisilla miehillä on järkyttävä reppu edessä nimen omaa johtuen siitä että ruokavalion painopiste on rasvaisessa lihassa ja suurissa määrissä hiilareita kuten makeisia, perunaa, viljaa...

suomessa on paljon endomorfeja ja THL suosittelee: "Suomalaisten ravitsemussuositusten mukaan valtaosan päivittäisestä energiasta (45–60 %) tulisi tulla hiilihydraateista."

Tämä selittää miksi meillä on niin paljon ylipainoisia kun voitaisiin myöntää ihmisten kehojen yksilöllisyys ja niiden tarpeet.

välillä tuntuu että tietoisesti halutaan pitää kansa sairaana jotta voidaan ylläpitää terveydehuoltoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin laihdutuksen ja paransin elämäntapani. Vuodessa lähtenyt 15 kg. Nukun tarpeeksi, juon alkoholia todella vähän, syön normaalia ruokaa, mutta paljon vähemmän kuin ennen. Pätkäpaasto toimii minulla. 

Vierailija
24/33 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun suurin oivallukseni on vähän off topic: kun onnistuu laihtumaan, ja löytää sen ruokavalion, jolla paino pysyy tasaisena, niin koko elämä menee painon tarkkailussa. Herpaantua ei saa. Rennommin ei voi ottaa.

Vierailija
25/33 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuku pitkään ja jää heräämisen jälkeen makoilemaan vielä tunneiksi. Nukkuessa ja sängyssä maatessa ei nälkä tunnu.

Vierailija
26/33 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nälkää ei tarvi pelätä.

Vierailija
27/33 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä jätä aterioita välistä. Sen sijaan karkit, limsat, sipsit, alkoholi ja muu höttö ainoastaan juhlissa tai korkeintaan karkkipäivänä. Vältä iltamässäilyä.

Vierailija
28/33 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasvan syöminen. Ei tee mieli ruokaa, kun syö pelkkää rasvaa...

Vierailija
29/33 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

NÄRPIÖ kirjoitti:

Syön vähän..etupäässä omenoita ja ruisleipää.

En syö oikeaa ruokaa ollenkaan.

N53

Etupäässä noin, mutta entä takapäässä?

Vierailija
30/33 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään dieettejä ja rajoitteita. Ne ruokkii vaan himoja.

Tietoinen syöminen, rauhallinen tahti. 

Ruoat, joiden tekemiseen joutuu näkemään vaivaa ja joita pitää pureskella. Ei tule ahmittua.

Vierailija
31/33 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpompaa on vain aloittaa hoikan ihmisen elämä. Paino seuraa perässä. Mittavaa itsepetosta vaatii, mutta saattaa onnistua.

Vierailija
32/33 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea saa syödä, mutta kohtuudella. Mulle ei toiminut mikään sellainen, että joitain asioita ei saisi syödä ollenkaan tai kerran ehkä vuodessa maistaa puolikkaan pikkulusikallisen.

Vierailija
33/33 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla putos viime vuonna paino lähes 4 kg kevään aikana, kun palasin hoitovapaalta (istuma)työhön, söin miehen laittamaa kotiruokaa lounaaksi ja aamuisin ja iltaisin yhden leivän entisen kahden sijaan. Paino on pysynyt samana nyt n. 8 kk, käyn säännöllisesti vaa'alla (lähes päivittäin) ja tuo leipämäärän puolittaminen on jäänyt tavaksi, lounas on nykyään epäsäännöllisempi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi viisi