Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yle: Maailman suurin risteilijä voi jäädä kesken telakan konkurssin takia – Suomea uhkaa iso lasku

Vierailija
19.01.2022 |

https://yle.fi/uutiset/3-12275575

"SAKSALAINEN Werften-telakka on hakeutunut konkurssiin, ja osa laskuista saattaa päätyä Suomen maksettaviksi"
"Suomen valtion erityisrahoituslaitos Finnvera on taannut lainaa, jolla telakka maksaa suomalaisilta yrityksiltä ostamiaan tuotteita ja palveluita. Takauksen arvo on 365 miljoonaa euroa."

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomella on varaa maksaa ja maksella muidenkin laskuja .

Vierailija
2/17 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polttoaineveroa voi aina korottaa. Ai niin ja tupakka- & alkoholiveroa kans. Ei mitään hätää, kyllä tuo maksettua saadaan!

T. Hallitus

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on osa vihreää siirtymää ja sitä pitää tukea.........

Vierailija
4/17 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi suomi maksaa saksassa rakennettavan laivan kuluja?? Ihmeellistä tää nykymaailman talous. 

Vierailija
5/17 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veroja voi puolestani nostaa. Itsekin saan rahat elämiseen muiden maksamista veroista ja inflaation laukatessa tukirahani noin 2300/kk voisi hieman nostaa koska haluaisin myös muuttaa lähemmäs keskustaan.

Vierailija
6/17 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi suomi maksaa saksassa rakennettavan laivan kuluja?? Ihmeellistä tää nykymaailman talous. 

Tehty kai taas  hyvä sopimus , tienataan sillä ja kuinkas  kävikään , maksumiehinä ollaan .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/17 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne osta Suomesta, ellei täältä anneta jotain takuutuksia vastineeksi. Tässä tapauksessa laina, jota ei tulla maksamaan takaisin, ja mahtaako sillä lainarahalla olla edes tilattu suomalaisilta yrityksiltä mitään.

Vierailija
8/17 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi suomi maksaa saksassa rakennettavan laivan kuluja?? Ihmeellistä tää nykymaailman talous. 

Jos lukisit sen artikkelin niin ei tarvitse arvuutella tuotakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/17 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne osta Suomesta, ellei täältä anneta jotain takuutuksia vastineeksi. Tässä tapauksessa laina, jota ei tulla maksamaan takaisin, ja mahtaako sillä lainarahalla olla edes tilattu suomalaisilta yrityksiltä mitään.

Höpö höpö. Telakan konkurssi on paljon pienempi ongelma kuin moni muu. Etenkin kun laiva on jo noin valmis. Se voidaan rakentaa valmiiksi muualla. Paljon suurempi murhe olisi ollut esim. tilaajan konkurssi.

Vierailija
10/17 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne osta Suomesta, ellei täältä anneta jotain takuutuksia vastineeksi. Tässä tapauksessa laina, jota ei tulla maksamaan takaisin, ja mahtaako sillä lainarahalla olla edes tilattu suomalaisilta yrityksiltä mitään.

Kyllä on, isostikin. Ne rahat on Suomeen jo saatu. Terv. Yksi alihankkijoista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/17 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Firman (veronmaksajien) piikkiin ninnannunnan.

Vierailija
12/17 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuraha Suomelle. Muuhanmaattajiin menee 2 miljardia vuodessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/17 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on taas tietämys korkealla tasolla täällä...

Jos Finnvera jotain joutuu maksamaan maksaa se suomalaisille yrityksille, ei muun maalaisille.

Vierailija
14/17 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No juts. Meillä tämä osataan. Nyt me maksamme jo saksalaisyritystenkin konkurssit. Tuo koko asian ei pitäisi koskea Suomea millään tavalla, me olemme täysin ulkopuolisia saksalaisvarustamon hankkeille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/17 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi suomi maksaa saksassa rakennettavan laivan kuluja?? Ihmeellistä tää nykymaailman talous. 

Tehty kai taas  hyvä sopimus , tienataan sillä ja kuinkas  kävikään , maksumiehinä ollaan .

Kai me nyt saadaan se laiva sitten kun me on se kerran maksettukin?

Vierailija
16/17 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on osa vihreää siirtymää ja sitä pitää tukea.........

Kuule, ei nyt taida olla millään lailla vihreää politiikka jättiluksusristeilijöiden tukeminen 😀

Vierailija
17/17 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi suomi maksaa saksassa rakennettavan laivan kuluja?? Ihmeellistä tää nykymaailman talous. 

Tehty kai taas  hyvä sopimus , tienataan sillä ja kuinkas  kävikään , maksumiehinä ollaan .

Kai me nyt saadaan se laiva sitten kun me on se kerran maksettukin?

Jos Finvera on taannut lainaa 365 miljoonan edestä ja laiva maksaa toista miljardia, niin mitäpä luulet?