Yle: Maailman suurin risteilijä voi jäädä kesken telakan konkurssin takia – Suomea uhkaa iso lasku
https://yle.fi/uutiset/3-12275575
"SAKSALAINEN Werften-telakka on hakeutunut konkurssiin, ja osa laskuista saattaa päätyä Suomen maksettaviksi"
"Suomen valtion erityisrahoituslaitos Finnvera on taannut lainaa, jolla telakka maksaa suomalaisilta yrityksiltä ostamiaan tuotteita ja palveluita. Takauksen arvo on 365 miljoonaa euroa."
Kommentit (17)
Polttoaineveroa voi aina korottaa. Ai niin ja tupakka- & alkoholiveroa kans. Ei mitään hätää, kyllä tuo maksettua saadaan!
T. Hallitus
Tämä on osa vihreää siirtymää ja sitä pitää tukea.........
Miksi suomi maksaa saksassa rakennettavan laivan kuluja?? Ihmeellistä tää nykymaailman talous.
Veroja voi puolestani nostaa. Itsekin saan rahat elämiseen muiden maksamista veroista ja inflaation laukatessa tukirahani noin 2300/kk voisi hieman nostaa koska haluaisin myös muuttaa lähemmäs keskustaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi suomi maksaa saksassa rakennettavan laivan kuluja?? Ihmeellistä tää nykymaailman talous.
Tehty kai taas hyvä sopimus , tienataan sillä ja kuinkas kävikään , maksumiehinä ollaan .
Ei ne osta Suomesta, ellei täältä anneta jotain takuutuksia vastineeksi. Tässä tapauksessa laina, jota ei tulla maksamaan takaisin, ja mahtaako sillä lainarahalla olla edes tilattu suomalaisilta yrityksiltä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Miksi suomi maksaa saksassa rakennettavan laivan kuluja?? Ihmeellistä tää nykymaailman talous.
Jos lukisit sen artikkelin niin ei tarvitse arvuutella tuotakaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei ne osta Suomesta, ellei täältä anneta jotain takuutuksia vastineeksi. Tässä tapauksessa laina, jota ei tulla maksamaan takaisin, ja mahtaako sillä lainarahalla olla edes tilattu suomalaisilta yrityksiltä mitään.
Höpö höpö. Telakan konkurssi on paljon pienempi ongelma kuin moni muu. Etenkin kun laiva on jo noin valmis. Se voidaan rakentaa valmiiksi muualla. Paljon suurempi murhe olisi ollut esim. tilaajan konkurssi.
Vierailija kirjoitti:
Ei ne osta Suomesta, ellei täältä anneta jotain takuutuksia vastineeksi. Tässä tapauksessa laina, jota ei tulla maksamaan takaisin, ja mahtaako sillä lainarahalla olla edes tilattu suomalaisilta yrityksiltä mitään.
Kyllä on, isostikin. Ne rahat on Suomeen jo saatu. Terv. Yksi alihankkijoista.
Firman (veronmaksajien) piikkiin ninnannunnan.
Pikkuraha Suomelle. Muuhanmaattajiin menee 2 miljardia vuodessa.
Kyllä on taas tietämys korkealla tasolla täällä...
Jos Finnvera jotain joutuu maksamaan maksaa se suomalaisille yrityksille, ei muun maalaisille.
No juts. Meillä tämä osataan. Nyt me maksamme jo saksalaisyritystenkin konkurssit. Tuo koko asian ei pitäisi koskea Suomea millään tavalla, me olemme täysin ulkopuolisia saksalaisvarustamon hankkeille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi suomi maksaa saksassa rakennettavan laivan kuluja?? Ihmeellistä tää nykymaailman talous.
Tehty kai taas hyvä sopimus , tienataan sillä ja kuinkas kävikään , maksumiehinä ollaan .
Kai me nyt saadaan se laiva sitten kun me on se kerran maksettukin?
Vierailija kirjoitti:
Tämä on osa vihreää siirtymää ja sitä pitää tukea.........
Kuule, ei nyt taida olla millään lailla vihreää politiikka jättiluksusristeilijöiden tukeminen 😀
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi suomi maksaa saksassa rakennettavan laivan kuluja?? Ihmeellistä tää nykymaailman talous.
Tehty kai taas hyvä sopimus , tienataan sillä ja kuinkas kävikään , maksumiehinä ollaan .
Kai me nyt saadaan se laiva sitten kun me on se kerran maksettukin?
Jos Finvera on taannut lainaa 365 miljoonan edestä ja laiva maksaa toista miljardia, niin mitäpä luulet?
Suomella on varaa maksaa ja maksella muidenkin laskuja .