Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Juotteko aamukahvin aina samasta mukista?

Vierailija
19.01.2022 |

Tai onko jokin muu rituaali aamukahviin liittyen?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä, mutta vain siksi että tämä kuppi on riittävän iso mun aamukahville.

Vierailija
2/23 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä juon lempimukistani, jos se on puhtaana. Muuten juon samanlaisesta, mutta erivärisestä. ap

Vierailija
4/23 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon kahvin kupista enkä mukista.

Vierailija
5/23 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juo. Usein on eri muki käytössä.

Vierailija
6/23 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juo aamukahvia, vaan aamuteetä. Mieheni juo kahvia. Meillä on useampi muki, joka on ns. oma muki. Teemukeihin jää värjäymää, joka pitää poistaa käsin pesemällä, kahvimukeihin ei. Mutta tänä aamuna otin vahingossa yhden mieheni mukeista! O-ou!

Vierailija
7/23 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sellainen rituaali, että hipsin aina kotona hiljaa aamulla, kun herään ennen muita. Sillä sekunnilla kun lapsi herää, menen tekemään kovasti kaivatun kahvin. ap

Vierailija
8/23 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kolme erilaista 2,5 dl mukia, mitä vaihtelen. Viikonloppuisin pienestä kupista, erikoinen rituaali enkä tiedä miksi, mutta näin vain on. 

Vierailija
9/23 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on arkiaamuisin käytössä kaksi samanlaista, mutta eri väristä mukia, joita käytän vaihdellen. Viikonloppuisin saatan joskus keittää isomman määrän kahvia (kun istun aamupalapöydässä pidempään), jolloin saatan juoda kahvini vähän pienemmästä mukista, siis juon kahvia sitten kaksi mukillista. Tämä pikkumuki vaihtelee sitten sen mukaan, mitä muita astioita on puhtaana, tykkään ottaa mukin ja jugurttikulhon "settinä".

Vierailija
10/23 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kahdeksan samanlaista mukia ja niistä juodaan niin teet kuin kahvit.

Vierailija
11/23 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vain, se on Port El Kantaui -nimisestä tunisialaisesta turistikaupungista ostamani kaunis keramiikkamuki. Tulee mieleen aurinko ja lämmin hiekka. Ostin 8, yksi on 17 vuodessa mennyt rikki. Eli toivoa on.

Vierailija
12/23 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useampi muki ja juon hieman kustakin mukista.

Vierailija
13/23 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uuden mukin otan, kun edellinen on jo tiskikoneessa.

Vierailija
14/23 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juo kahvia koskaan. Eikä ole mitään muutakaan aamurituaalia.

Vierailija
15/23 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina sama muki. Huuhtaisen sen ja pyyhin talouspaperilla.

Vierailija
16/23 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä juon aina samasta, omasta, mukista. Kotona kolme "nimikkomukia" joista valitsen viikonlopun mukin ihan summassa. Teen juon kotona savimukista koska se ei tule pinnaltaan yhtä kuumaksi kuin posliinimuki.

Vierailija
17/23 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti juon, eikä sitä mukia sitten turhan usein tiskata. Nytkin kunnon kahvipinttymät sisäpinnassa.

Makuhan siinä menee, jos tuon kunnolla arominoituneen pesee. Joskus sitten on pakko, kun mukiin ei mahdu kahvia noiden pinttymien takia. Että näin ja ihan kirjaimellisesti.

Vierailija
18/23 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 4 samanlaista mukia, eri värejä.

Miehellä on omat erimalliset mukinsa. 

Ei ole rituaali, mutta yks yksityiskohta on se, että voileivissä on tarkat säännöt - mulle kinkku/kalkkuna alle ja juusto päälle, miehelle toisinpäin. (Joo, teen voileivät ja koko aamupalan valmiiksi sillä aikaa kun mies ulkoiluttaa koiran).

Vierailija
19/23 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kolme erilaista 2,5 dl mukia, mitä vaihtelen. Viikonloppuisin pienestä kupista, erikoinen rituaali enkä tiedä miksi, mutta näin vain on. 

Minulla on 1 ainoa muki.Juon sitä kahvin,veden, teen.En tuhlaa pesuainetta. Huuhdon sen vain mukini.En kerää astioita kapeihin ja vieraita en ota kylää.Ritää siis 1 musta muki minulle!

Vierailija
20/23 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kerkiä arkiaamuisin juomaan kahvia kotona. Muulloin kahvin keittäminen ja juominen on minulle semmoinen pieni nautinto- ja rentoutumishetki kaiken keskellä. Keitän kahvia itselleni mutteripannulla ja minusta jo se kahvin valmistusprosessi on ihanan rauhoittavaa. Kahvinjuontiin mulla on varattu tietty, vähän parempi muki, josta tulee kotoisa fiiliis.