Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos haluat terveellistä jugurttia,

Vierailija
18.05.2015 |

niin mitä jugurttia syöt? Miksi?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 12:06"]

http://blogs.helsinki.fi/ruokateknologiassa/2013/02/20/jogurttikone-vs-perinteinen-jogurtin-valmistusmenetelma/

[/quote]

Mielenkiintoista. Olin jo kallistumassa perinteiseen menetelmään, koska sillä jogurtin rakenteesta tuli paremmin minun makuuni sopivaa. Sitten kuitenkin osui silmiin tämä: "Suurin virheemme tutkimusvaiheessa oli se, että jogurttikoneen pikarien kansien olisi pitänyt olla auki, mikä vaikuttaa todennäköisesti rakenteen eroon."

Kallistun siis edelleen koneen suuntaan. Eikä tarvitse pitää uunia puoltatoista päivää lämpimänä.

Vierailija
2/32 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen laihdutuksen ajan syönyt rasvatonta rahkaa ja jogurttia, Jutan dieetti. Olenko syönyt päin mäntyä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 13:29"]

Olen laihdutuksen ajan syönyt rasvatonta rahkaa ja jogurttia, Jutan dieetti. Olenko syönyt päin mäntyä?

[/quote]

Olet

Vierailija
4/32 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lindahlsin venäläistä jogurttia, tarpeeksi rasvaa, eikä turhia lisäaineita.

Vierailija
5/32 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maustamaton oatlyn kaurajugurtti. Hyvää, ei maitoa, ei lisättyä sokeria, kumminkin lisätty kalsium +D. Tämäkin käy yleensä blenderin kautta marjojen, kauraleseiden ja banaanin kanssa.

Vierailija
6/32 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen minkä ainesosaluettelossa on 2 raaka-ainetta: maito ja hapate.

Vierailija
7/32 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bulgarian jogurttia. En pidä ollenkaan makeasta. Kylmästä Bulgarian jogurtista tulee myös niin hyvä mieli, että jo sen vuoksi se on hyväksi terveydelle. :)

Vierailija
8/32 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin pidän Bulgarian jugurtista. Se on raikasta, lohkeavaa ja pikarin koko on just passeli.

Vierailija
9/32 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turkkilainen jogurtti sellaisenaan.

Vierailija
10/32 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

soija jugurti

Vierailija
11/32 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen Bulgarian jugurtista, maitojauheesta ja luomumaidosta itse jugurttia. Kone ei maksa paljon ja säästää hintansa takaisin hyvin pian. Lisäksi tulee hyvä omatunto, kun ei käytä niin paljon muovipurkkeja.

Vierailija
12/32 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rainbow maustamaton AB - jogurtti. Halpaa, hyvää, terveellistä ja oon huomannut et tuo AB tekee mulle hyvän olon. Joskus koitin vaihtaa Lidlin maustamattoman mutta ei ollut ollenkaan sama asia. 

Sekaan sitten marjoja, raejuustoa yleisimmin. Syön myös sellaisenaan.

Vierailija
13/32 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehrmannin rahkajogurttia. vähän hiilaria, paljon proteiinia, eli pitää nälkääkin.

Vierailija
14/32 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevyt kreikkalainen jogurtti. Se on tosi hyvää ☺

Vierailija
15/32 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 11:42"]

Teen Bulgarian jugurtista, maitojauheesta ja luomumaidosta itse jugurttia. Kone ei maksa paljon ja säästää hintansa takaisin hyvin pian. Lisäksi tulee hyvä omatunto, kun ei käytä niin paljon muovipurkkeja.

[/quote]

Millaista jogurttia saat aikaan? Onko se samantyylistä ja -makuista kuin Bulgarian jogurtti?

Tällaiselle jogurttisuursyömärille oma kone saattaisi olla taloudellinen ratkaisu. Mikä kone sinulla on?

Nro 4

Vierailija
16/32 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 11:47"]

[/quote]

Millaista jogurttia saat aikaan? Onko se samantyylistä ja -makuista kuin Bulgarian jogurtti?

Tällaiselle jogurttisuursyömärille oma kone saattaisi olla taloudellinen ratkaisu. Mikä kone sinulla on?

Nro 4

[/quote]

Kone on Severin Joghurt-fix. Niitä myytiin joskus Suomessakin, mutta minulla on jo kolmas menossa, ja viimeisimmän ostin virolaisesta nettikaupasta. Kone tekee 7 purkkia kerralla, ja aineksiksi tarvitaan 1 purkki Bulgariaa, 2 rkl maitojauhetta ja 8,5 dl maitoa. Valmistusaika on noin 9 tuntia + jäähdytys. Tulos on maultaan samaa kuin Bulgarian jugurtti, mutta rakenne ei ole yhtä lohkeava.

Vierailija
17/32 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 11:54"]

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 11:47"]

[/quote]

Nro 4

[/quote]

Kone on Severin Joghurt-fix. Niitä myytiin joskus Suomessakin, mutta minulla on jo kolmas menossa, ja viimeisimmän ostin virolaisesta nettikaupasta. Kone tekee 7 purkkia kerralla, ja aineksiksi tarvitaan 1 purkki Bulgariaa, 2 rkl maitojauhetta ja 8,5 dl maitoa. Valmistusaika on noin 9 tuntia + jäähdytys. Tulos on maultaan samaa kuin Bulgarian jugurtti, mutta rakenne ei ole yhtä lohkeava.

[/quote]

Kiitos tiedoista! Olen viivytellyt jogurttikoneen ostamista, koska muistan niiden alkuajoilta kaikenlaisia negatiivisia tarinoita. Mutta ehkäpä nyt sitten, eivät näytä olevan enää edes kovin kalliita. :)

Vierailija
19/32 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 11:36"]

Minäkin pidän Bulgarian jugurtista. Se on raikasta, lohkeavaa ja pikarin koko on just passeli.

[/quote]

Samoin, olen syönyt sitä 20 vuotta. Kauhulla odotan sitä päivää, kun Valio päättää hiukan "tuotekehittää". Kiroan ääneen, jos joskus näen mainostekstin "Nyt uusi, entistä pehmeämpi Bulgarian jugurtti, mukana hiven kanelia ja anista..."

Vierailija
20/32 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 12:18"]

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 11:36"]

[/quote]

Samoin, olen syönyt sitä 20 vuotta. Kauhulla odotan sitä päivää, kun Valio päättää hiukan "tuotekehittää". Kiroan ääneen, jos joskus näen mainostekstin "Nyt uusi, entistä pehmeämpi Bulgarian jugurtti, mukana hiven kanelia ja anista..."

[/quote]

"Yleisön pyynnöstä Bulgarian jogurtissa on nyt ripaus tuoksuvaa vaniljaa..."

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kahdeksan