Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko vanhemmille tässä tapauksessa saada joutain apua kotiin?

Vierailija
18.05.2015 |

Äiti kotona toipumassa aivoinfarktista. Ei uskalla jättää yksin pitkiksi ajoiksi. Isä on menossa leikkaukseen ja joutuu olemaan sairaalassa 2-3 päivää ainakin.
Minä olen äidin kanssa yöt, mutta olen töissä päivät. Ei ole lomapäiviä. Palkatonta en saa.
Voikohan äidille saada jotain apua kotiin tässä tapauksessa?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotihoito

Vierailija
2/11 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkaa hoitaja päiväajaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoisin saavan kunnallisenkin kotiavun. Soitapa sinne

Vierailija
4/11 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 07:49"]Esim Espoossa kotihoito käy pari kertaa vartin päivässä, ainoa keino värvätä lähipiiriä tai palkata hoitaja. Joku fiksu abityttö virallista sairaanhoitajaa halvempi. Katso www.care.com.
[/quote] Riippuu tapauksesta. Saattavat käydä useamminkin päivän aikana saman potilaan luona. Ainakin Jkl. Mutta toki jos kokopväseura on tarpeen, ei ole vaihtoehto tämä kunnallinen

Vierailija
5/11 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, kirjoitinkin pari kertaa pv, koska käy max kaksi tai kolme kertaa ap:n työpvn aikana kääntymässä hetken kerrallaan. Ei ole sen maksun arvoista. Oon itse ollut vastaavassa tilanteessa ja vaikeaksi meni, kauppaankin piti mennä jne revetä joka suuntaan. Espoo sanoi kotihoito pari kertaa, kauppajutut voi itse tilata netistä ja palkata yksityisen siivoojan. Samalla on subjektiivinen päivähoito kotiäideille, repikää siitä.

Vierailija
6/11 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 08:01"]Niin, kirjoitinkin pari kertaa pv, koska käy max kaksi tai kolme kertaa ap:n työpvn aikana kääntymässä hetken kerrallaan. Ei ole sen maksun arvoista. Oon itse ollut vastaavassa tilanteessa ja vaikeaksi meni, kauppaankin piti mennä jne revetä joka suuntaan. Espoo sanoi kotihoito pari kertaa, kauppajutut voi itse tilata netistä ja palkata yksityisen siivoojan. Samalla on subjektiivinen päivähoito kotiäideille, repikää siitä.
[/quote]näihin kauppa siivous ja muihin juttuihin ap. Varmaan kykenee itse.

Vierailija
7/11 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sairaalassa ohjeistettu hakemaan kotipalvelua siinä vaiheessa, kun äitisi kotiutui? Se hakemus kuntaan kannattaa tehdä jo tänään. Siinä pitää korostaa avuntarvetta ja huonokuntoisuutta, kun ei muuten saa.

Kaupassakäyntiin ja siivoukseen ei nykyään apua saa, mutta kyllä joku vaipat käy vaihtamassa ja kääntämässä sängyssä toiselle kyljelle.

Vierailija
8/11 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 08:03"][quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 08:01"]Niin, kirjoitinkin pari kertaa pv, koska käy max kaksi tai kolme kertaa ap:n työpvn aikana kääntymässä hetken kerrallaan. Ei ole sen maksun arvoista. Oon itse ollut vastaavassa tilanteessa ja vaikeaksi meni, kauppaankin piti mennä jne revetä joka suuntaan. Espoo sanoi kotihoito pari kertaa, kauppajutut voi itse tilata netistä ja palkata yksityisen siivoojan. Samalla on subjektiivinen päivähoito kotiäideille, repikää siitä.
[/quote]
Joo, kykenee varmasti muuten, mutta se kauppakin on pois sieltä vanhempien luota eli ajankäytöllinen ongelma.

Vierailija
9/11 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se riippuu tosiaan äitisi toimintakyvystä voiko saada apua. Liikkuuko itse, onko päänuppi klaari vai onko kognitiivisia ongelmia ym. Jos hän muuten on ihan täysin kunnossa mutta suurin huolenaihe se että hän saa uuden aivoverenkiertohäiriön niin kriteerit kotiapuun ei riitä

Vierailija
10/11 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 08:11"][quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 08:03"][quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 08:01"]Niin, kirjoitinkin pari kertaa pv, koska käy max kaksi tai kolme kertaa ap:n työpvn aikana kääntymässä hetken kerrallaan. Ei ole sen maksun arvoista. Oon itse ollut vastaavassa tilanteessa ja vaikeaksi meni, kauppaankin piti mennä jne revetä joka suuntaan. Espoo sanoi kotihoito pari kertaa, kauppajutut voi itse tilata netistä ja palkata yksityisen siivoojan. Samalla on subjektiivinen päivähoito kotiäideille, repikää siitä.
[/quote]
Joo, kykenee varmasti muuten, mutta se kauppakin on pois sieltä vanhempien luota eli ajankäytöllinen ongelma.
[/quote]joo jos tekee ongelman

Vierailija
11/11 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 08:31"][quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 08:11"][quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 08:03"][quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 08:01"]Niin, kirjoitinkin pari kertaa pv, koska käy max kaksi tai kolme kertaa ap:n työpvn aikana kääntymässä hetken kerrallaan. Ei ole sen maksun arvoista. Oon itse ollut vastaavassa tilanteessa ja vaikeaksi meni, kauppaankin piti mennä jne revetä joka suuntaan. Espoo sanoi kotihoito pari kertaa, kauppajutut voi itse tilata netistä ja palkata yksityisen siivoojan. Samalla on subjektiivinen päivähoito kotiäideille, repikää siitä.
[/quote]
[/quote]joo jos tekee ongelman
[/quote]
Et ole varmaan ollut yksin vastuussa vakavasti sairaasta vuodepotilaasta.