Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei mieti tulevaisuutta yhtään

Vierailija
18.05.2015 |

Ihan kamala tilanne! Mies ei osaa yhtään miettiä perheemme tulevaisuutta. Hänellä ei ole yhtään kunnianhimoa, ei mitään tavoitteita tulevaisuudessa. Yritän maalata tulevaisuutta ja asettaa kohtuullisia välitavoitteita, hän ahdistuu ja torjuu vision. Hän elää päivä kerallaan, ei mieti lasten päivähoitoasioita, tulevia kouluja tai harrastuksia. Ei halua autoa, ei kunnon asuntoa. Mikä lie nuoruus jäänyt päälle, ei ymmärrystä siitä, että omaan elämään pystyy vaikuttamaan omilla valinnoilla. Onko mitään tehtävissä. Monta vuotta olen yrittänyt saada tolkkua tilanteeseen. Tuntuu, että itse sairastun täysin tilanteessa, jossa en pääse vaikuttamaan omaan ja lasten tulevaisuuteen tarpeeksi.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko esitellyt hänelle keinoja, miten voisitte yhdessä päästä näihin asettamiisi tavoitteisiin? Et voi töissä pomollesikaan viedä ongelmia vaan ratkaisuja, ihan sama tässä tilanteessa. Kyllä se ahdistaa ketä vaan, jos toisella on pelkkiä vaatimuksia.

Vierailija
2/23 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on samanlainen mies. Aseta sä ne tavoitteet ja tavoittele niitä. Raahaa miestä mukana. Niin mä oon tehnyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen esitellyt keinoja, yrittänyt näyttää millä erilaisilla tavoilla voi päästä suht samaan lopputulokseen. Yrittänyt avata omaa maailmaani ja kuunnella hänen kantojaan asioihin. Ei auta mikään. Paikalla junnataan. Lapsen kasvaa ja nyt pitäisi viimeistään saada jotain tolkkua elämään.

Vierailija
4/23 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jäät junnaamaan? Jätät miehen paikoilleen ja jatkatte eteenpäin lapsen kanssa.

Vierailija
5/23 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten kanssa ei todellakaan ole helppo jatkaa eteenpäin noin vain. Haluaisin muutosta mieheen. Minusta olisi tärkeää saada lapset juurtumaan johonkin, jotta he voisivat saada ystäviä ja että heillä olisi tunne, että kuuluvat johonkin.

Vierailija
6/23 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

That's what you get when you let your heart win, woo oo ooh...

Vierailija
7/23 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettava tosiasia on, että muutos lähtee itsestä ihmisen omasta halusta, eikä muiden vaatimuksista.

Vierailija
8/23 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samanlainen mies.  Vinkkinä vaan sulle että muistitko ottaa edes suihin viikonloppuna tai antaa pillua edes 3 kertaa viikossa?  Ei tarvi muuten paremmasta haaveilla....

Vierailija
9/23 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan kamalalta. Luulin, että avioliitossa kuuluu olla yhteentörmäyksiä ja parisuhteessa pyritään molempia tyydyttäviin ratkaisuihin. Kummatkin joutuu tekemään kompromisseja. Ei oikeasti ole todellista, että pitää tyytyä tähän tilanteeseen tai ottaa hatkat.

Vierailija
10/23 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa melko kammottavalta, että lapsaelle tehdään 20-vuotissuunnitelma päiväkodista yliopistoon ja ammattiin saakka sisältäen kavaripiirin ja harrastukset.

Vaikutat äärimmäisen kontrollifriikiltä ihmiseltä, jolle mikä tahansa spontaani toiminta on mahdotonta. Kaikki pitää olla aikataulutettu, suunniteltu ja budjetoitu etukäteen. 

Sääliksi käy lapsiparka.

Vierailija
11/23 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 07:07"]

Olen samanlainen mies.  Vinkkinä vaan sulle että muistitko ottaa edes suihin viikonloppuna tai antaa pillua edes 3 kertaa viikossa?  Ei tarvi muuten paremmasta haaveilla....

[/quote]

Missä todellisuudessa elätte?

Vierailija
12/23 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä nykytilanteessa on vialla, siis estää lasten juurtumisen ja kavereiden saamisen?

Vierailija
13/23 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tekemässä mitään suunnitelmia lapsen loppu elämälle. Haluan ainoastaan sellaisen "tavallisen" elämän, jossa lapset oi kasvattaa hyvillä mielin tulee elämässä vastaan sitten mitä vain.

Vierailija
14/23 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua, en minäkään mieti tulevaisuutta, elän kuten miehesi, tässä ja nyt... Teinit voivat hyvin, vaikka en heille miettinyt erityisesti mitään harrastuksia tms eteenpäin.

Vierailija
15/23 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läheskään kaikki ihmiset eivät ole kunnianhimoisia. Monille riittää se, mitä heillä on. Ehkäpä miehesi luottaa siihen, että asiat järjestyvät ilman stressaamistakin. Lapsi menee siihen hoitopaikkaan, johon pääsee. Yleensä miehille ei ole väliä, onko kyse perhepäivähoitajasta vai päiväkodista. Lapsesi tulee myös pääsemään kouluun, ei siitä tarvitse etukäteen stressata. Harrastusten suhteenkin voi aikanaan kysyä lapselta, mitä tämä haluaisi harrastaa. Jos asutte alueella, jossa on kohtuullisen hyvin toimiva julkinen liikenne, niin autohan on vain yksi turha kuluerä. Mies voi myös olla ihan tyytyväinen nykyiseen asuntoonne. Jos isompaan haluat, voit alkaa etsiä sellaista itsekin ja sen jälkeen ehdottaa miehelle asuntoesittelyssä käyntiä tai, jos miestä ei kiinnosta sekään, käy itse. Jos haluat omistusasunnon vuokra-asunnon sijasta, mutta mies ei halua, niin mies voi olla ihan järkeväkin. Ei kaikki halua omistusasuntoa ja asuntolainaa varrsinkaan aikana, jolloin maan talous on huonolla tolalla ja yt-neuvottelut voivat olla milloin tahansa edessä. Vuokralla asuessa on mahdollisuus saada asumistukea vuokraan, jos  vaikka molemmat jäisitte työttömiksi. Omistusasunnossa asumistukea voi saada ainoastaan yhtiövastikkeeseen ja asuntolainan korkoihin, mutta ei itse lainanlyhennykseen. 

Omaan elämään voi vaikuttaa omilla valinnoilla, mutta ehkä miehesi on ihan tyytyväinen nykyiseen asuntoonne ja elämäänne. Vuosien päässä olevia asioita ei tarvitse vielä tässä vaiheessa murehtia. Eikä ainakaan asioita, jotka järjestyvät joka tapauksessa kuten päivähoito, koulu ja harrastukset.

Vierailija
16/23 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 07:12"]

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 07:07"]

[/quote]

Missä todellisuudessa elätte?

[/quote]

Siinä ettei minuakaan kiinnosta panostaa elämäämme jos en saa toiselta puoliskolta edes kunnolla hyväksyntää.  Seksi on todella iso osa sitä. 

Vierailija
17/23 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 07:14"]

Mikä nykytilanteessa on vialla, siis estää lasten juurtumisen ja kavereiden saamisen?

[/quote]

Asumme vuokralla ja tietoa siitä kuinka kauan tässä saa asua ei ole. Tältä alueelta vuora-asunnon saanti on miltei toivotonta, joten jos muutto yllättäen tulisi, niin tälle alueelle tuskin pystyttäisiin jäämään. Haluaisin alueelle, jonka sisällä muutto onnistuisi, oli se sitten muutto vielä vuokralle tai omaan asuntoon.

Vierailija
18/23 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 07:19"]

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 07:14"]

[/quote]

Asumme vuokralla ja tietoa siitä kuinka kauan tässä saa asua ei ole. Tältä alueelta vuora-asunnon saanti on miltei toivotonta, joten jos muutto yllättäen tulisi, niin tälle alueelle tuskin pystyttäisiin jäämään. Haluaisin alueelle, jonka sisällä muutto onnistuisi, oli se sitten muutto vielä vuokralle tai omaan asuntoon.

[/quote]

Et voi tietää, millä alueella olisi esim 5 vuoden päästä varmasti vapaita vuokra-asuntoja. 

Vierailija
19/23 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 07:18"]

Läheskään kaikki ihmiset eivät ole kunnianhimoisia. Monille riittää se, mitä heillä on. Ehkäpä miehesi luottaa siihen, että asiat järjestyvät ilman stressaamistakin. Lapsi menee siihen hoitopaikkaan, johon pääsee. Yleensä miehille ei ole väliä, onko kyse perhepäivähoitajasta vai päiväkodista. Lapsesi tulee myös pääsemään kouluun, ei siitä tarvitse etukäteen stressata. Harrastusten suhteenkin voi aikanaan kysyä lapselta, mitä tämä haluaisi harrastaa. Jos asutte alueella, jossa on kohtuullisen hyvin toimiva julkinen liikenne, niin autohan on vain yksi turha kuluerä. Mies voi myös olla ihan tyytyväinen nykyiseen asuntoonne. Jos isompaan haluat, voit alkaa etsiä sellaista itsekin ja sen jälkeen ehdottaa miehelle asuntoesittelyssä käyntiä tai, jos miestä ei kiinnosta sekään, käy itse. Jos haluat omistusasunnon vuokra-asunnon sijasta, mutta mies ei halua, niin mies voi olla ihan järkeväkin. Ei kaikki halua omistusasuntoa ja asuntolainaa varrsinkaan aikana, jolloin maan talous on huonolla tolalla ja yt-neuvottelut voivat olla milloin tahansa edessä. Vuokralla asuessa on mahdollisuus saada asumistukea vuokraan, jos  vaikka molemmat jäisitte työttömiksi. Omistusasunnossa asumistukea voi saada ainoastaan yhtiövastikkeeseen ja asuntolainan korkoihin, mutta ei itse lainanlyhennykseen. 

Omaan elämään voi vaikuttaa omilla valinnoilla, mutta ehkä miehesi on ihan tyytyväinen nykyiseen asuntoonne ja elämäänne. Vuosien päässä olevia asioita ei tarvitse vielä tässä vaiheessa murehtia. Eikä ainakaan asioita, jotka järjestyvät joka tapauksessa kuten päivähoito, koulu ja harrastukset.

[/quote]

Kuulostaa fiksulle. En tiedä, ehkä sitten nipotan liikaa. Pitäisi varmaan vaan heittäytyä. Olen vaan tottunut siihen, että on asioita mitä kohti kuljetaan ja se on "se juttu" elämässä. Suurempaa stressiä tulevaisuudesta ei tule, kun on jo tehty alustavia suunnitelmia eri tilanteiden varalle ja langat elämässä pääosin omissa käsissä. Ei tarvitse elää kriisistä toiseen. Pitää yrittää vielä muuttaa omaa käytöstä ja katsoa tuntuuko erilaiselta.

Vierailija
20/23 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 07:07"]Olen samanlainen mies.  Vinkkinä vaan sulle että muistitko ottaa edes suihin viikonloppuna tai antaa pillua edes 3 kertaa viikossa?  Ei tarvi muuten paremmasta haaveilla....
[/quote]

En ole ap, mutta minulla on samanlainen mies, vaikka harrastetaan seksiä vähintään viitenä päivänö viikossa pari kertaa päivässä ja otan poskeen myös vähintään viitenä päivänä viikossa. Lisää tekosyitä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kahdeksan