Kaikki joilla adhd tänne!
Kertokaa milloin ilmeni eli minkä ikäisiä oli ja mistä se todettiin eli mitä "oireita" teillä on?
Kommentit (28)
Ne tänne tule, ne on hu mu luokassa. Niin pitääkin.
On. 6-vuotiaana todettiin jo. T. Jonna Jakomäestä
Mä sain diagnoosin yksityisellä 30-vuotiaana. Olisin päässyt kai julkisellekin, mutta en jaksanut odottaa.
Aivojen magnettikuvaus? Onko kaikille?
Kuulostaa mielenkiintoiselta!
Ei ole magneettikuvausta kaikille ja ei ole pakollinen(ainakaan itselläni ei ollut)
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 15:28"]Ei ole magneettikuvausta kaikille ja ei ole pakollinen(ainakaan itselläni ei ollut)
[/quote]
No sitten sun diagnoosia ei ole tehty kunnolla.
Julkisella puolella todettiin parikymppisenä, eli suunnilleen 10 vuotta sitten. Tutkimukset kesti muutaman kuukauden. Mukana oli neurologi, neuropsykiatri, psykiatri, psykiatrinen sairaanhoitaja ja toki ne asiantuntijat, jotka ottivat huumeseuloja jne.
Kustannuksia taisi tutkimuksista tulla muutama poliklinikkamaksu. Tarkkaan kyllä katsottiin kaikki ekaluokan todistuksista lähtien.
Oireet minulla alkaneet pitkälti ennen kouluikää.
Mulla ei ole ekaluokan todistuksia kait tallessa. Kait ne saa kaivettua jostain?
Se kuinka kauan kestää riippuu vähän paikkakunnasta ja lekurista. Itsellä kesti puolisen vuotta(kesä osu väliin), esikoisella yritin saada tutkimuksia vuosikausia mutta sitten kun tutkimuksiin päästiin niin meni parissa kuukaudessa, keskimmäisellä otti yhden käyntikerran(se että kyseessä on periytyvä ominaisuus ja sekä äidillä että veljellä on jo diagnoosi varmasti vaikutti asiaan).
EI Ole ahdh:ta mutta tiedän että oireita lievitetty eyeQ"lla liekö Omega 3?
Mikä omega3:sissa on? Mulla on nukutus tulossa ja niitä ei saisi viikkoihin syödä ennen sitä?
No mulla on ollut mASENNUSTA. Mille "syy" on ollut se etten tunne itseäni yhtä hyväksi kuin muut. Sählään ja itsetunto laskee.
Ja nappejakin syöty. Lasketaankohan se?
Hain diagnoosin yksityiseltä neurologilta 27 vuotiaana. En muista mitä maksoi. Haastettelu jossa kartoitettiin elämää jo lapsuusvuosilta. Pään magneettikuvauksessa poissuljettiin ettei ongelmat ole mitään aivovauroita tms. Opiskelin yo:ssa, kävin töissä, olin yh. Aloitettiin ritaliniĺla. Itsehoidin oloani myös liikunnalla, joogalla ja vitamiineilla.
Diagnoosin sain 33 vuotiaana. Lähinnä keskittymisvaikeuksien takia hakeuduin neurologille, neuropsykologille testeihin jne.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 19:57"]Diagnoosin sain 33 vuotiaana. Lähinnä keskittymisvaikeuksien takia hakeuduin neurologille, neuropsykologille testeihin jne.
[/quote] Olitko kärsinyt oireista jo aiemmassa iässä vai oliko se "puhjennut" vasta myöhemmin?
Ap
Olin joku 14v, laiska tyhmä ja saamaton.. Tää menee meillä suvussa niin osas lähtee hakeen diagnoosia, ettei olis vaan just laiska tyhmä ja saamaton, olis joku oikee ''syy'' tälle kaikelle. Kävin joskus tarha iässä samoissa kokeissa ja testeissä mutta sillon ei saatu mitään diagnoosia. Ylä-asteella menin koulu psykologille ja sitten samalle neurologille joka anto gd:n mun äidille ja äidin isälle.
Saako opiskelija jotain alennuksia?
Tai voiko julkiselta saada diagnoosin?
Ei ole varaa hoidattaa itseäni.