Miten kävi elvytetyn puolimaratoonarin eilen Helsingissä?
Olin puolimaratonilla eilen Helsingissä ja 20 km:n jälkeen ambulanssimiehet elvyttivät elottoman näköistä, noin 30-vuotiasta miestä. Onko kellään tietoa miehen kohtalosta? Toivottavasti selvisi.
Kommentit (57)
No luultavasti kuoli jos kentällä piti elvyttää. Tai jos ei kuollut niin sai kuitenkin pahan aivovamman. Aika harva elvytys onnistuu edes sairaalassa.
Ehkä miehellä oli nestehukka, verenpaine/verensokeri tippui tai vastaavaa? Toivottavasti ei ollut mitään vakavaa ja mies saatiin kuntoon.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 09:52"]
Ei taida kuulua sulle.
[/quote]
Joku voi olla huolissaan eikä pelkästään kiinnostunut.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 09:53"]No luultavasti kuoli jos kentällä piti elvyttää. Tai jos ei kuollut niin sai kuitenkin pahan aivovamman. Aika harva elvytys onnistuu edes sairaalassa.
[/quote]
???
Ne kaksi ambulanssia oli siinä vielä noin 30 min sen jälkeen kun itse juoksin siitä ohi ja näin elvytyksen, joten veikkaisin että ei selvinnyt :(
Mun mielestä mies oli 40+, mutta kuitenkin hoikka. Ehkä joku piilevä sydänsairaus?!
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 09:56"]Ehkä miehellä oli nestehukka, verenpaine/verensokeri tippui tai vastaavaa? Toivottavasti ei ollut mitään vakavaa ja mies saatiin kuntoon.
[/quote]
Mies oli täysin eloton, intuboitu ja annettiin sydänhierontaa, joten oli vakavaa...
Tuli tosiaan huoli kanssakilpailijasta. Ei vaikuttanut nestehukalta tms, koska kyseistä henkilöä oikeasti elvytettiin koneen kanssa.
Ap
Mihin aikaan juoksit ohi? Itse kun juoksin loppupäässä ohi, niin kaksi ambulanssia oli paikalla, mutta ketään elvytettävää ei näkynyt.
Ap juoksi ohi ehkä vähän ennen klo 18.10. En katsonut kelloa. Jospa siirtyivät ambulanssiin elvyttämään. Kyseinen henkilö tuskin käveli itse pois, vaikka elvytys olisikin onnistunut.
Nro 8 & 9 oli siinä joskus 18.16.
Tämä sattui siis juuri ennen Auroran siltaa.
En usko että olisivat siirtyneet kesken elvytyksen mihinkään, ja jos olisivat saaneet elvytettyä niin olisivat lähteneet pillit päällä Meikkuun.
Mies oli kyllä täysin eloton ja harmaa, joten en usko että selvisi :(
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 10:30"]En usko että olisivat siirtyneet kesken elvytyksen mihinkään, ja jos olisivat saaneet elvytettyä niin olisivat lähteneet pillit päällä Meikkuun.
Mies oli kyllä täysin eloton ja harmaa, joten en usko että selvisi :(
[/quote]
Näytti kovin huonolta
Yleensä tuollaisesta on kyllä uutisoitu, toisaalta nyt ei näytä olevan yhtään uutisia Helsinki city runista näissä isoimmissa lehdissä, mikä on aika kummallista.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 10:59"]
Yleensä tuollaisesta on kyllä uutisoitu, toisaalta nyt ei näytä olevan yhtään uutisia Helsinki city runista näissä isoimmissa lehdissä, mikä on aika kummallista.
[/quote]
Luonnollinen kuolinsyy, ei mitään syytä uutisoida. Moni kuolee sydänkohtaukseen tms. julkiselle paikalle.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 09:54"]
Mikäli oisi kuollut niin olisi lehdessä, nettiversiossa ens alkuun.
[/quote]
Miksi ihmeessä olisi lehdessä? Ei yleisötapahtumassa sairauskohtaukseen kuolleesta uutisia revitä.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 11:03"]
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 10:59"]
[/quote]
Luonnollinen kuolinsyy, ei mitään syytä uutisoida. Moni kuolee sydänkohtaukseen tms. julkiselle paikalle.
[/quote]
No juu, ei tietenkään yhden yksittäisen ihmisen kuolemaa, mutta yleensä uutisoidaan juoksu-/hiihtokilpailuista ja kyllä niissä on maininta, jos joku osanottaja kuolee kesken kisan.
Ei taida kuulua sulle.