Olen kerta viikkoon miesystävän luona yötä, teini jää
Silloin yksin kotiin. Poden huonoa omaatuntoa, vaikka teini sanoo että on kiva olla yksin ja pärjää.
Kommentit (13)
Kerta viikkoon on aika säännöllistä ja usein
Vierailija kirjoitti:
Jaa, no minkä ikäinen tämä teini on? Jos 15+, niin ei hätää.
MIetin ihan samaa. Jos on vastuullinen teini, joka tuntee pärjäävänsä, niin voisin itsekin jättää. Tai siis olen jättänytkin. Edellisellä kerralla tuli vielä kehotus viipyä pikkuisen pidempään (enpä pistänyt vastaan).
Vierailija kirjoitti:
16v ap
Teinit ovat tietysti yksilöitä. Oma lapsi pitää tuntea.
Se 15 kuulosti ihan ok luvulta.
Eiköhän se teini ole riemuissaan että saa olla yksin, itse ainakin olin tuon ikäisenä.
Meillä oikein erikseen järjestetään kohta 16v teinille omaa rauhaa niin että saa olla aivan omissa oloissaan yhden yön kuussa sekä äidin luona ollessaan että isän luona ollessaan. Tosi rauhallinen ja omissa puuhissa viihtyvä nuori, tekee koulujutut hyvin ja osallistuu kotitöihin kummassakin kodissa. Ei ongelmia, niitä tulee lähinnä jos joutuu olemaan jatkuvasti porukassa/vanhempien kanssa myös vapaa-ajallaan. Silloin tulee kärttyisäksi. Ymmärrän häntä, olen itse samanlainen. Luotamme häneen ja arvelisin että hänkin meihin. Joka kerta tietysti keskustellaan että mitä on ajatellut puuhailla ja mitä ruokaa hakee tai tekee jne. Kerran ei halunnutkaan olla yksin niin sitten jäin kotiin kanssaan. Ihan ok käytäntö. Toimimme näin koska kumpikin koti on melko pieni ja vaikka on oma huone, rauha on erilainen kun saa olla ihan omassa rauhassa. Hyvää harjoitusta myös tulevaa elämää varten että osaa olla itsekseen ja pärjää.
Meet sinne saamaan m*naa, ole itsekäs
Pelataanko aikuisten kirppupeliä?