Mun mies on kyylä :(
Mies kyttää kuopuksen puhelinta jatkuvasti. Ok, kuopus on niin nuori, ettei puhelimesta löydy mitään. Yrittää kytätä myös teinien puhelimia, mutta harvoin pääsee niihin käsiksi. Onneksi. Äsken juuri kyllä luki teinin juuri tulleen whatsapp-viestin, kun oli jättänyt puhelimen miehen lähelle. Mies on myös kiinnostunut muiden tuloista ja lukee verotietoja. Kyttää myös Etuovesta jatkuvasti myynnissä olevia kämppiä. Mies ei käytä tietojaan mitenkään, eikä puhu asioista eteenpäin.
Mua tosiaan ärsyttää tuollainen uteliaisuus, ja juuri pidin metelin lasten puhelimien kyttäämisestä. Mun mielestä jokaisella on oikeus yksityisyyteen, ja muiden puhelimia ei kytätä. Teinit kyllä kertovat paljon asioistaan ja joskus myös lukevat viestejään, mutta mä en katso koskaan. Mun puhelinta mies ei uskalla katsoa. Ei mulla mitään salattavaa ole, mutta mistä tiedän vaikka joku ystävä laittaisi jotain luottamuksellista. Mä pidän aina hirveen saarnan, jos mies lukee muiden puhelimia ja juuri sanoin teinille, ettei jätä sitä isänsä lähelle, jos ei halua, että lukee. Toki, jos olisi syytä epäillä jotain rikollista tai teinille vaarallista, lukisin itsekin puhelimet, mutta kun on vain normaalia teinien viestittelyä, niin ei ole mitään syytä kytätä toisten viestejä.
up