Tehdäkö raskaustesti miehen kanssa vai yksin?
Ollaan miehen kanssa alettu yrittää vauvaa, ja mietin lähinnä omaksi ilokseni jo kivoimpia tapoja yllättää myös mies ilouutisen toivottavasti saapuessa :) Olisikohan parasta tehdä testi yhdessä ja nauttia siitä tunnekuohusta yhdessä? Vaiko tehdä testi itse ja kehitellä jokin kiva yllätys miehelle sitten kotona. Miten sinä teit? :)
Kommentit (36)
Mä tein yksin aamulla ja sit soitin miehelle + laitoin kuvan testistä. Todennäköisempää, että testi on nega, niin en jaksanut järjestää mitään yhteistestauksia, eikä mies pyytänyt.
Vierailija kirjoitti:
Tein testin yksin vessassa ja sanoin, että raskaustesti on positiivinen. Ei siitä mitään spektaakkelia tarvitse tehdä.
Ei tarvitse, ei. Mutta minusta elämä on kivempaa kun siitä tekee itselle vähän jännempää :)
Tehdä yhdessä? Mies pitää kippoa alla kun sä pissaat siihen? Sitten te yhdessä kastatte sen testitikun sinne kippoon? Sori, mua naurattaa ajatuskin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tein testin yksin vessassa ja sanoin, että raskaustesti on positiivinen. Ei siitä mitään spektaakkelia tarvitse tehdä.
Ei tarvitse, ei. Mutta minusta elämä on kivempaa kun siitä tekee itselle vähän jännempää :)
Aika jännää juu, mies kattoo kun sä kusaiset. Voihan siitä elämästä tosiaan jännittävää noinkin tehdä.
Entä jos testi on negatiivinen? Teetkö siitäkin spektaakkelin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika jännää juu, mies kattoo kun sä kusaiset. Voihan siitä elämästä tosiaan jännittävää noinkin tehdä.
Pissajutut eivät näin miehenä kiinnosta mutta toisaalta jos olisi rouva joka haluaa jakaa kanssani sen hetken kun saa tietää että lapsi on tuloillaan niin kyllä minä voisin olla siinä testiä tehdessä mukana. Käynhän minä itsekin vessassa, ei siinä mitään niin ihmeellistä ole.
No ehkä nyt tarkoitin lähinnä sitä että tekisi testin miehen läsnäollessa ja yhdessä jännättäisiin. Eipä täältä taida kannattaa tämmöisiä kysellä, selvä juttu :) kivaa päivää kaikille!
Älä välitä taas näistä omasta mielestään nokkelista maan pinnalle palauttajista, ap. Saa kysyä ja miettiä, kyllä nyt jälkikäteenkin ajatellen se kahden viivan piirtyminen oli omassa elämässä tärkeä hetki ja muistan sen päivän, vaikka lapsi on jo iso. Olihan sen ensimmäinen hetki, jolloin tiesin että hän on olemassa.
Tein ensimmäisen raskaustestini oven takana ja kerroin tuloksen heti miehelle. Silloin iloittiin ja tehtiin illalla pienet juhlat asian kunniaksi. Tuolla kertaa tuli kuitenkin keskenmeno tuntemattomasta syystä. Sen jälkeen kesti kuukausia ennen kuin tulin taas raskaaksi, ja testin tekemisestä tuli vähän rutiinia. Saatiin vielä toinen keskenmenokin myöhemmin.
Sillä kertaa, kun sain esikoisen positiivisen tuloksen, tein testin jälleen yksin. Sanoin asiasta miehelle, hän ei nostanut katsettaan, sanoi "aijaa, ok". Tuo vaivasi minua yllättävän paljon, vaikka hänellä oli tietysti ynseyden taustalla pelko ja odotus uudesta keskenmenosta.
Tee niin kuin tuntuu luontevalta. Varhaisessa testissä ei välttämättä heti näykään mitään, ehkä tulee vain se kuuluisa haamuviiva.
Miehen pitää katsoa ihan läheltä kun pissaat tikkuun.
Niin, itse ainakin jouduin tekemään monta negatiivista testiä. Olisi ollut jotenkin kummallista, että siinä oltaisiin mieheni kanssa odotuksesta innosta katselleet yhdessä, montako viivaa tikkuun mahtaa piirtyä. Jokainen tietysti tavallaan.
Pahimmassa tapauksessa joudutte tekemään kymmeniä testejä, jos olet hätäilijä.
Teet testin miehesi kanssa vasta kun kuukautiset on ainakin viikon myöhässä.
Vierailija kirjoitti:
No ehkä nyt tarkoitin lähinnä sitä että tekisi testin miehen läsnäollessa ja yhdessä jännättäisiin. Eipä täältä taida kannattaa tämmöisiä kysellä, selvä juttu :) kivaa päivää kaikille!
Onkohan se mies kiinnostunut tämmösestä jännästä jutusta? Ja kieltämättä tuntuu hassulta että kyselet keskustelupalstalla miten sun on parasta testi tehdä. Eiköhän sun pidä päättää se ihan itte, tietysti voit kysäistä mieheltäkin mikä systeemi sille kelpaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkohan se mies kiinnostunut tämmösestä jännästä jutusta? Ja kieltämättä tuntuu hassulta että kyselet keskustelupalstalla miten sun on parasta testi tehdä. Eiköhän sun pidä päättää se ihan itte, tietysti voit kysäistä mieheltäkin mikä systeemi sille kelpaisi.
Miksi keskustelupalstalla keskustellaan kunkin mielen päällä olevista aiheista? ohistelija
Minä tein niin, että tein testit mieheni kotona ollessa, mutta en kertonut hänelle testanneeni. Sit, kun oli pos., vein miehelle saman tien. Ekan kohdalla aamiaispöytään, toisen kohdalla (molemmat tiesi jo tärpänneen), näytin vessan ovelta.
Jos teet yksin, nii kerro ainakin tulos (positiivinen) kasvokkain miehelle. Itse en kertoisi soittamalla tai tekstarilla.
Tein testin yksin ja menin näyttämään tulosta miehelle. Yhessä se ostettiin .
Oli enemmän tai vähemmän pakko mennä tyttöystävän mukaan tekemään se, liian vaikea testi kun näyttää joko plussaa tai miinusta niin silti pitää alkaa sekoilemaan sen kanssa. Eikä testitulos tuntunut kelpaavan joten testejä tehtiin monta päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pissajutut eivät näin miehenä kiinnosta mutta toisaalta jos olisi rouva joka haluaa jakaa kanssani sen hetken kun saa tietää että lapsi on tuloillaan niin kyllä minä voisin olla siinä testiä tehdessä mukana. Käynhän minä itsekin vessassa, ei siinä mitään niin ihmeellistä ole.
Aivan, tekisit rouvan mieliksi, et olisi oikeasti mukana "spektaakkelissa"
Vierailija kirjoitti:
No, ei tuollainen lässynlässyn miehiä kiinnosta.