Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyvä asuinpaikka?

Vierailija
18.01.2022 |

Jään kohta eläkkeelle ja olen miettinyt edullisempaa paikkaa asua. Nyt asun pääkaupunkiseudulla, mutta voisin lähteä oikeastaan mihin vain. Onko ehdotuksia? Halvemmat asumiskustannukset, terveydenhuolto yms. Ottaisin mieluusti vastaan mielipiteitä vielpä perusteluineen, kiitos.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espanja

Vierailija
2/19 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivikkala.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, Espanjassa vissiin liian kuuma ja Siivikkalasta toivoisin jonkin sortin perusteluja ap

Vierailija
4/19 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyväskylä keskellä Suomea ja ne sen vieruskunnat esim. Tikkakoski. Minulla siellä edullinen kunnan asunto.

Vierailija
5/19 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naantali. Hyvin hoidettu idyllinen pikkukaupunki, jossa mm. yksi parhaita terveyskeskuksia koko Suomessa. Ison Turun kaikki palvelut lyhyen matkan päässä (Föli-bussit 10 min välein). Alhainen veroprosentti. Ja tietysti saaristo.

Vierailija
6/19 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muhos! Näppärä pikku pitäjä ja Ouluun ajelee puolessa tunnissa, jos vähän isompaa menoa välillä kaipaa!

Vierailija
7/19 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naantali kuulostaa hyvältä, samoin Muhos, ei ollenkaan hassumpi perustelu. Toivon todella ehdotuksia, nimittäin ihan tosissani tutkin näitä ehdotuksia, joita saan perusteluineen. Esim. Naantali, aioin ottaa selville, kiitos. Lisää pyydän. Tässä iässä kun ei enää tehdä montaa isoa elämänmuutosta, niin toivon, että tämä onnistuu, mitä suunnittelen. Helsinki ympäristöineen ei enää kiinnosta. Kiitos vaan ehdotuksista.

Vierailija
8/19 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä asiat sinulle on tärkeitä elämässä? Tai ovat olleet? Oletko kulttuurinharrastaja? Pidätkö teatterista, näyttelyistä? tapahtumista ylipäänsä?

Vai oletko ulkoilija mieluummin? Hiihdät ja kävelet?

Vai kenties kaipaat hiljaisuutta ja rauhallisuutta kun pääkaupunkiseudulta muutat? Ehkä opiskelijakaupungit kannattaa sitten unohtaa.

Vierailija
9/19 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoo. Siellä sattuu ja tapahtuu.

Vierailija
10/19 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Porvoo. Siellä sattuu ja tapahtuu.

Sieltä on hyvä kirjoitella palstalle.

Vierailija
11/19 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites Hämeenlinna? Radanvarsikaupunki eli näppärä kulkea Helsinkiin jos sinne jää paljon tuttuja, ja toki siellä on paremmat kulttuuri- ja ravintolakuviot sitten kun niihin taas joskus pääsee. Tampere veilä näpsemmän matkan päässä.

Hml on kuitenkin jo itsessäänkin jonkun kokoinen eli peruspalvelut ja myös sitä kulttuuria ja raflaa löytyy paremmin kuin joistain muista radan varren kylistä. Paljon kaunista luontoa myös ihan lähellä keskustaa, kohtuulliset asuntojen hinnat, autotta voi pärjätä jos valitsee keskeisen asuinpaikan eikä ole eläkeläisenä niin hoppu, joten tarvittaessa ehtii noita harvakseen kulkevia busseja venailla. Pyörälläkin pääsee suht kivasti vaikka mikään pyöräilijän paratiisi tämä kaupunki liikennesuunnittelultaan ei kyllä ole.

Vierailija
12/19 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotka.  Siellä todella tapahtuu.

Vierailija
13/19 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoon Gammelbacka.  Elämä siellä ei käy tylsäksi.

Vierailija
14/19 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kälviä on Keski-Pohjanmaan salattu helmi.

Vierailija
15/19 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petäjävesi

Vierailija
16/19 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä usko tuota Hämeenlinna juttua, se on ankea paikka. Katso googlemapsia ja vertaa netin keskusteluja eri paikkakuntien tai maiden välillä, mihin haluat. Pirkanmaallakin on mahdollisuuksia.

Vierailija
17/19 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työikäisenä ja enemmän actionia kaipaavana itse asiassa ihan samaa mieltä että hml on vähän ankeahko paikka, mutta tarkennatko mikä tossa mun kuvauksessa oli epätotta? Luonnon läheisyys vai asuntojen hintataso vai se että kaupunki on radan varressa vai mikä?

Vierailija
18/19 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy niikuin Kälviällä.....😂😂🤣

Vierailija
19/19 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen työikäisenä ja enemmän actionia kaipaavana itse asiassa ihan samaa mieltä että hml on vähän ankeahko paikka, mutta tarkennatko mikä tossa mun kuvauksessa oli epätotta? Luonnon läheisyys vai asuntojen hintataso vai se että kaupunki on radan varressa vai mikä?

Ok. Riippuu varmaan asuinpaikasta siellä tarkasti ja onko autoa vielä käytössä, esim. vanhemmiten, että voi päästä vesistön äärelle luontoon. Kaupunkimatrix eli sen rakenne on osittain vaikea tai ankea (ei kartalla, vaan silmään), ainakin uudelle tulijalle (joka saa siitä paniikkihäiriön), on vanhaa rakennusta ja sitten pitkiä välimatkoja ehkä kävellen. Siellä ei välttämättä ole mitään, riippuu mitä hakee. Ehkä ihmiset kokevat asiat erilailla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän viisi