Jos päättäisit laihduttaa kolme kiloa, millä metodilla sen tekisit?
Haluan laihtua kolme kiloa (normaalipainon sisällä). Ajattelin tehdä sen joka toisen päivän kaurapuuro+kananmuna-ruokavaliolla. Joka toinen päivä syön normaalisti, ja joka toinen päivä pelkkää puuroa ja muutaman keitetyn kananmunan.
Kommentit (28)
16:8 pätkäpaastolla ja 5:2 dieetillä kilot on tippunut nopeasti, sopivat ainakin juuri tuollaiseen muutaman kilon pudottamiseen. Pätkäpaastosta thkkään enemmän.
Puurot ja kanamunat aljais kyllä tjlla korvista ulos aika nopeaan, jos vain niitä saisi popsia. Mutta varmaan onnustuu noinkin.
Viime kesänä laihdutin 1kk aikana 3kg. Katsoin tossa nettilaskurilla kalorimäärän, minkä päivittäin voi syödä.
Hyvin meni, eli onnistunut lopputulos.
Ja muuten, vieläkin ne 3kg on historiaa, hyvä minä!!
Herkuton ja vähäkalorinen pätkäpaasto, helposti lähtis
Ketodietti HH alle 20 ja päälle 16/8 pätkäpaasto. 3l vettä päivässä. Voin kertoo et lähtee vaikka ei olis mistä lähteä.
3 kg on niin vähän.
Oon onnistunu 5-10 kg pois pasta, pizza, ylim juust jätski , herkut ja lisää liikuntaa.
Huom ruokavaliooni ei kuulunu missään vaiheessa pihvit, alkoholi, maito juomana, irtokarkit, sipsit, tuhdit limut kuten jaffa, kokis tai energiajuomat.
En yleensä syö klo 19-8 välillä mitään. Äh mut se ei oo 16 h. Ei taida onnistua.
Vaalea vehnä ja sokeri pois. Kilo kasviksia päivässä, hiilarit kasviksista, muistaa proteiinit ja rasvat. Jos treenit kärsii niin näkkäriä tai ruisleipää.
Tuo aamupuuro on mulla itsellä ainakin vimeviimeinen asia mitä kannattaa aamulla syödä, larsea nälkä jo tunnin kuluttua. Lisää ainakin rasvaa ja proteiinia.
Vähentäisin leipien syöntiä ja korvaisin ne puurolla. Tuo yksinään pudottaa omaa energiansaantia helposti 500kcal/vrk. Syy on leivän päälle laitettavat rasvat ja päälliset. Itseasiassa laihdutik juuri 5kg tällä metodilla. Aikaa meni 12 viikkoa.
En lähtis muutamaa kiloa erikseen laihduttamaan. Johan painonvaihtelukin päivän aikana on tuota luokkaa.
Ehdotan, että punnitset itsesi ennen ja jälkeen paskalla käynnin. Mitään todellista laihtumista siinä ei tapahdu mutta tulee ainakin hyvä mieli.
Pikalaihdutus on muuten sama juttu. Ne kilot tulee takaisin samantien.
Herkut ja alkoholi pois, huonot hiilarit eli valkoinen vehnäjauho sisältäen pastan, riisi ja sokeri pois. Korvaan nuo runsailla kasviksilla, esimerkiksi aterialla pakastevihanneksilla.
Säännöllinen ateriarytmi, ei enempää kuin 4 ateriaa päivässä, 3 vielä parempi. 1,5 l vettä päivässä riittää. Lisään vähän liikuntaa niin tulee ryhdikkäämpi olo siinä samalla. 3-4 viikossa on 3 kg kadonnut.
Noin pienen määrän vuoksi täytyy muutos tehdä pysyvästi ruokavalioon, jos tahdot, että tulos myös pysyy.
Syöt 500kcal/päivä vähemmän mitä kulutat ja paino putoaa noin 0.5 kg / viikko.
Kun painosi putoaa, myös kulutus putoaa sen suhteessa, joten kun olet tavoitepainossa, et voi palata enää siihen ruokailutapaan mistä alunperin lähdit, koska kilot tulevat takaisin. Jatkossa täytyy siis syödä myös vähemmän, tähän hitaampi muutos auttaa.
Minä laskisin kaloreita. En kestä mitään tiettyä ruokavaliota. Haluan syödä normaalisti.
Vierailija kirjoitti:
Ketodietti HH alle 20 ja päälle 16/8 pätkäpaasto. 3l vettä päivässä. Voin kertoo et lähtee vaikka ei olis mistä lähteä.
Ja tulee myös takaisin korkojen kera kun lopetat.
Vierailija kirjoitti:
Minä laskisin kaloreita. En kestä mitään tiettyä ruokavaliota. Haluan syödä normaalisti.
Mikä on "normaali"?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tulee myös takaisin korkojen kera kun lopetat.
Koskee ihan kaikkia laihdutustapoja samalla tavalla.
Mä jättäisin omasta ruokavaliostani pois tuoremehut ja muut ylimääräiset päivittäin syömäni kalorit. Lisäisin kasviksia lautaselle (kotona tulee syötyä liian vähän kasviksia ruoan kanssa, joten sitä "pääruokaa" on lautasella määrällisesti liikaa). Herkuttelussa vähentäisin määrää, sillä ihan liian tiukan linjan vetäminen ei minulle onnistu ja toisaalta herkkuja syön muutenkin jo nyt harvakseltaan (en todellakaan päivittäin).
Missä vihannekset, marjat ja hedelmät?
Itse pudottaisin painoa vähentämällä pastan ja juuston syömistä, muuten söisin kuten ennenkin.