Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon vieriata teillä oli yo-juhlissa?

Vierailija
16.05.2015 |

Entä mistä ko. määrä koostui? (Sukulaiset, tuttavat, ylioppilaan kaverit, vanhempien kaverit jne.)

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omissa juhlissani -93, viitisenkymmentä oli vieraita. Lähimmät ystävät ja sukulaiset oli kutsuttu. Enemmänkin olisi mahtunut, mutta meillä on pieni suku.

Vierailija
2/24 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsun vaan lähimmät sukulaiset joita ei oo paljon ja mun ystävät, ex miehen perheineen, pojan kaverit pitää myös juhlat samanaikaisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähemmäs 90 tais olla, en muista tarkkaa lukua

Vierailija
4/24 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko ollut joku 70. Omat ja poikaystävän vanhemmat ja sisarukset, tätejä, enoja, setiä ja serkkuja sekä naapureita ja muutama tuttava perhe.

Vierailija
5/24 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isovanhemmat ja kolme isotätiä perheineen, kummitäti ja naapuri, kolmisenkymmentä ihmistä. Nämä kaikki minun puolelta, eron myötä lastemme elämästä hävisi isän suku kokonaan, jotenkin surettaaa, etenkin juhlapäivinä kun asia vielä korostuu.

Vierailija
6/24 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutamia satoja, lapsemme on näes sen verran suosittu toisin kuin eräillä.

Vierailija
7/24 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omissa yo-juhlissani (lapsia ei ole) oli noin 30 vierasta. Lähisukua, kummit ja naapureita. Ei kavereita, koska kaikki viettivät samana päivänä omia lakkiaisiaan.

Vierailija
8/24 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli 2 vuotta sitten noin 200 vierasta, tosin "kahdessa aallossa" eli ensin oli sukulaiset ja illemmalla kyläläiset. Täällä on tapana juhlia isosti. Mukavaahan se on kerran vuodessa jonkun juhlissa tavata niitäkin naapureita, joita ei muuten töiden jne. takia paljoa tapaa.

Vierailija
9/24 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

32

Sukulaisia, perheystäviä, nuoren kavereita.

Kivat juhlat olivat. Vuoden päästä on seuraavat yo-juhlat.

Vierailija
10/24 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni noin 75 (vuonna 2006). Kävivät myös porrastetusti, eivät siis olleet kaikki paikalla samaan aikaan. 

Vierailija
11/24 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaisia taisi käydä 8,äidin työkavereita 2 ja yksi mun oma kaveri.Ei ole paljoa tuttuja joita kutsua..

Vierailija
12/24 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 18:42"]Sukulaisia taisi käydä 8,äidin työkavereita 2 ja yksi mun oma kaveri.Ei ole paljoa tuttuja joita kutsua..
[/quote]
Ei se määrä vaan laatu :)

Vierailija
13/24 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 15:59"]

[/quote]

jotkut kutsuvat kaikki kaukaisetkin tuttujen tutut kun yrittävät saada paljon lahjoja.

Vierailija
14/24 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain 20-30 väliltä. Sukulaisista lähimmät elikkä enoista sedistä ja tädeistä osa, pari hyväksi tutuksi käynyttä naapuria 30 asunnon yhtiöstämme, yksi pojan opettaja, joka oli tuttu muutakin kautta  - jos olisi ollut pelkästään jompi kumpi, ei ehkä olisi kutsuttu ja pari ystäväperhettä sekä yksi pojan kaveri - kaikilla muilla kavereilla oli omat juhlat samaan aikaan. Aikuisia serkkujakaan ei enää kutsuttu tai itse asiassa poika on serkussarjan toiseksi nuorin. Poika ei halunnut isoja juhlia. Kutsuttuja oli hieman enemmän, mutta osa tädeistä ei lähtenyt pitkää matkaa. Meillä taas ei tykätä kutsuta ihmisiä sillä perusteella, että tuttavuus on lähinnä päivää ja ilimoja pitelee, vaan kaikki olivat aika läheisiä ihmisiä. 

Vierailija
15/24 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 15:59"]

[/quote]

Sehän on kiva tietää, ettei lapsi ole vittumaiseen äitiinsä tullut. Toisilla nyt on  pelkästään suvut isompia. Jos me olisimme kutsuneet vaikkapa jokaisen tädin ja sedän sekä enon lisäksi serkun lapsineen ja kaikki naapurit samast taloyhtiöstä, olisi jo 50 % osanottajamäärällä tullut 200 vierasta. Mutta emme kutsuneet, koska poika ei halunnut kutsua isoa väkimäärää. Tämä taloyhtiö on aika iso, mutta silti tunnemme melkein kaikki naapurit. Pojalla on pelkkiä serkkuja 22 ja heistä yli puolella lapsia. Emme laittaneet yleistä kutsua mihinkään. Omissa lakkiaisissani taas kävi aikanaan melko paljon vieraita. Tunsin suurimman osan vain nimeltä. He olivat vanhempieni tuttuja suurin osa, vain alle puolet olivat sellaisia, jotka olivat minulle jollain tapaa läheisiä olleet. 

Vierailija
16/24 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

160 vierasta mutta sanon vaan että Pohjanmaalla on tapana että kaikki tulee ketkä haluaa tulla.

Vierailija
17/24 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kävi vain Reino Nordin

Vierailija
18/24 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaisia 9, naapureita 10 ja mun edellisenä vuonna valmistuneita kavereita 4 ja yks ope. Mä en halunnut mitään isoja juhlia, niin en hirveesti huudellut valmistuvani. Naapureista ne jotka kävi oli kuulleet siitä isän serkulta joka asuu meidän naapurissa. :D

Vierailija
19/24 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat vanhemmat, veli+puolisonsa, 2kpl isovanhempiani, tätini lapsineen, setäni vaimoineen ja lapsineen, miehen vanhemmat, miehen kolme sisarusta perheineen (kaikilla kolmella siis puolisot ja jokaisella 2 lasta), mieheni (silloin oli varmaan enemmänkin poikaystävä vielä) ja minä. Kavereita mulla ei silloin oikeastaan ollut ja oma sukukin on aika pieni. Näiden lisäksi olisi ollut vielä 2 isovanhempaa elossa, mutta he asuivat monen sadan kilometrin päässä ja olivat huonokuntoisia joten eivät tulleet paikalle.

Vierailija
20/24 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 18:55"]

160 vierasta mutta sanon vaan että Pohjanmaalla on tapana että kaikki tulee ketkä haluaa tulla.

[/quote]

Samoin täällä Pohjois-Pohjanmaalla.

Mun juhlissa tosin oli vain joku 110, en muista enää tarkasti. Määrää rajoitti hieman se, että meidn suvussa oli toisetkin yo-juhlat, joihin osa porukasta meni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kaksi