Itse blondatut hiukset kyllästyttää, värjäys kertaheitolla tummemmiksi?
Eli idea olisi värjätä mahdollisimman oman hiusten väriset hiukset marketin kestovärillä ja näin lopettaa värjäyskierre. Koska en kasvata hiuksia, parissa vuodessa olisi oma väri jo kokonaan päässä. Onnistuukohan kotona värjäys blondista keskiruskeaksi?
Kommentit (12)
Joo, joudut joka tapauksessa värjäämään hiukset pian uudestaan kun hyväkuntoisesta tyvestä kuluu väri pois ja vaalea alkaa kuultamaan läpi. Minä ratkaisin aikoinani tuon ongelman suoravärillä - käsittelin hiukset kylmällä ruskealla kerran-pari viikkoon, ja sitten noin kuukausi ekan kestovärjäyksen jälkeen taas kestovärillä. Sittenpä ei enää tarvinnutkaan värjäillä.
Ahaa, kestoväristä huolimatta vaalea alkaa kuultaa läpi? Harmi, kun olin jo haaveillut, ettei koskaan enää tarvitse värjätä, niin lopenkyllästynyt siihen olen (ja oma värini on ihan nätti) :D
Ok, teen niin kuin neuvoit. Kiitos ohjeista!
-ap
No niin, muutaman pesun jälkeen "kestoväri" on haalistunut niin, että pitää taas värjätä! Väri on nyt päässä vaikuttamassa. Toivon mukaan pääsen joskus värjäyskierteestä pois. Kuitenkin tämä tummaksi värjääminen miellyttää enemmän kuin se blondauskierre, vai olisko vaan koska vaihtelu virkistää.
-ap
Itsellä ollut blondausoperaatio, pituuksista kuitenkin hivenen vaan pilkottaa se lievä kuparisuus! Argh!
Suosittelen lämpimästi kääntymään ammattilaisen puoleen.
Hiuksiasi on ilmeisesti blondattu jo jonkin aikaa ja markettien värit ovat kampaamovärejä aggressiivisempia. Ne ovat vahvempia siksi, jotta ei-ammattilainenkin saisi jotain väriä päähänsä. Blondatut hiukset tarvitsevat hellemmän käsittelyn, jotta niistä jäisi jotain jäljelle.
Itse olen pari kertaa, kun en ole ehtinyt kampaajalle, värjännyt hiukseni markettiväreillä. Vaaleanruskeasta väristä tuli päässäni lähes musta. Vielä vaalemmalla sävyllä tuli todella tummanruskea. Siis aivan jotain muuta kuin mitä hain. Ja kamalat, sitten tulikin taas kiire kampaajalle:)
En suosittele, jos haluat välttyä pahalta pettymykseltä.
Kiitos edellinen vastaaja, mutta värjäsin jo ja tulos on taas tosi hyvä, kunhan väri vaan kestäisi päässä. Tulos on hyvin luonnollinen, kun levitin ensin noin 7 cm. matkalta tyveen ja annoin vaikuttaa 10 minuttia ja vasta sitten koko päähän. Olen nyt juuri kuin ennen blondauskierrettäni! Kampaajalle en viitsi mennä kuuntelemaan mitään saarnoja :)
-ap
En suosittele. Itsellä ainakin tuli vihreet hiukset, kun blondatut hiukset vedin ruskeella värillä. Ja sitten alkoi blondaus alosta.
Tarkoitatko ihan vihreen-vihreet, vai joku pronssin sävy?
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 15:30"]Tarkoitatko ihan vihreen-vihreet, vai joku pronssin sävy?
[/quote]
No sellaiset likaisen vihertävät.
Onnistuu myös kotona kunhan esipigmentoit hiukset ensin esim suoravärillä. Ei tule käyttää suoraan kylmänsävyistä ruskeaa, se vetää vihreäksi.
Eli esipigmentoi punertavalla värillä ja sitten haluamasi ruskean sävy päälle tai värjää punaåigmenttisellä ruskealla eli lämpimän sävyllä.
En vastaa lopputuloksesta!
No mä uskalsin. Ei tullut vihreää! Onneksi! Tulos on kaunis ruskea ja olen erittäin tyytyväinen, että se vuosien tumman juurikasvun värjääminen on nyt OHI.
Ainoa mutta on se, että kuivemmat latvat imivät ruskeaa väriä enemmän ja minusta ovat aavistuksen tummemmat kuin tyviosa ja se näyttää vähän omituiselta. Auttaisiko, että värjäisin uudestaan samalla värillä pelkän tyviosan? Samaan tyyliin kuin aina värjäsin sen blondatun juurikasvun, nyt vain toisinpäin eli tummemmaksi? Oma väri on aavistuksen tummempi kuin tämä nyt aikaansaamani ruskea.
-ap