Olen sh ja teen päivätyötä + keikkaa viikonloppuisin
Nyt tuli määräys, että joudun koronaosastolle vuorotyöhön. Tulot laskevat, kun en voi sitten vuorotyössä enää tehdä vkl keikkoja seuren kautta. Asuntolainan ja laskujen maksu menee tosi tiukaksi. Vi**ttaa.
Kommentit (17)
Hoitajilla ei ole itsemääräämisoikeutta tässä maassa.
Etkö kuitenkin saa vuorotyöstä lisiä?
2 vai 3 vuorotyöhön? Pari ylityötä, niin se on sillä kuitattu. Vai paljonko olet ennen keikkaa tehnyt? Tuskin jaksat ma-pe omaa työtä ja la-su aina keikalla. Ilman vapaita.
Sijoitetaanko sinut Hertsikan sairaalaan? Sinnehän haetaan nyt hoitajia 25e tuntipalkalla. Ei muuta kuin hakemusta rustaamaan: https://www.medivida.fi/avoimet-tyopaikat/medivida-henkilostovuokraukse…
Seuren tuntipalkka on aika paljon parempi kuin HUS:n vaivaiset lisät.
Eikä sieltä koronaosastoilta uudet hoitajat saa ns hyviä vuoroja. Sunnuntait ainoat mistä tulee tuplapalkka ja ne menee pisimpään siellä olleille tai työvuorolistan laatijan kavereille.
Vierailija kirjoitti:
No, itsekkin jos saan ylityövuoron pyhänä, on silloin tuntipalkkani 48e. Ja olen " vain" laitoshuoltaja.
Eihän pelkästä päivätyöstä mitään käteen jääkkään.
Voiko sinut tavata viikonloppuna steissillä?
Vierailija kirjoitti:
Eihän pelkästä päivätyöstä mitään käteen jääkkään.
Tekeekö siis kaikki hoitsut viikonloppuhommia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, itsekkin jos saan ylityövuoron pyhänä, on silloin tuntipalkkani 48e. Ja olen " vain" laitoshuoltaja.
Missä käyt ylitöissä?
Eikä haittaa, vaikket olekaan hoitaja.
Voisitko kuitenkin pukeutua hoitajan asuun?
Eivät ole pieniä palkat teillä sitten, jos 25 - 48 e tunnissa tulee. Itse teen periaatteessa päivätyötä, mutta käytännössä myös kotona iltaisin ja viikonloppuisin. Tuntipalkka 26 e, eikä edes tule palkkaa joka tunnista.
Vierailija kirjoitti:
Eivät ole pieniä palkat teillä sitten, jos 25 - 48 e tunnissa tulee. Itse teen periaatteessa päivätyötä, mutta käytännössä myös kotona iltaisin ja viikonloppuisin. Tuntipalkka 26 e, eikä edes tule palkkaa joka tunnista.
No halpaa on, jos saa tunnin 26 eurolla.
Eihän sitä enää kannata lähteä thaikkuihin, jos täältä saa noin halvalla.
Vierailija kirjoitti:
Tuo 25e/h on todella poikkeuksellinen ja reilusti yli TES:in vähimmäispalkan. Se tulee johtamaan tilanteeseen, että samalla osastolla samasta työstä maksetaan aivan eritasoista palkkaa, kuten kävi koronarokottajien kanssa. Oma palkkani Helsingin kaupunginsairaalassa on 16,80e/h sisältäen yhden ikälisän, eli työkokemusta on yli 5 mutta alle 10 vuotta.
Voi kyynel, kun sinulla on rankkaa.