Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Musta tuntuu että olen heikkolahjainen

Vierailija
16.05.2015 |

En osaa sitä paremmin sanoiksi pukea.
Luin amis vs lukio keskustelua ja taas se tuli mieleeni. Kun muistelen sitä aikaa, ystäväni lukiossa ja minä amiksessa. Ystävät pänttäsivät kokoajan. Mä en päässyt edes amista loppuun.
Uudessa työpaikassa kestää tosi kauan oppia kaikki. Olen vähän avuton. Jotain asioita, joihin olisi yksinkertainen ratkaisu niin yritän ja mietin ja mietin, ratkaisen asian vaikeimman kautta. Sitten joku tulee viereen"sen saa näinkin". En osaa mitään esimerkkiä sanoa tilanteesta.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisinko ystävällisiä vastauksia....

Vierailija
2/9 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla, että olet kognitiivisesti tosiaan vähän "hitaampi" kuin jotkut toiset. Mutta et mitenkään hölmö tai tyhmä, jos kerran tiedostat sen. Sittenhän voi sanoa suoraan että mulla kestää kauemmin hahmottaa asioita, selitätkö tarkemmin miten asiat tehdään. Siitä voi heittää läppääkin! Ei kannata ainakaan häpeillä.

Musta ihmisiä erotellaan ihan liikaa sen perusteella että onko ne lahjakkaita/älykkäitä vai ei. Ei se ole mikään ihmisen mittari :S

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vertaa itseäsi muihin, kaikki ihmiset ovat erilaisia - toisilla on enemmän älyä ja ratkaisukykyä asioihin, mutta ei se tee ketään toista paremmaksi ihmisenä. Olet varmasti joissakin asioissa hyvä, esimerkiksi jaksatko tehdä rutiininomaisia tehtäviä pidempään, kuin joku toinen, tai olet hyvä asikaspalvelija tai kuuntelija. Tsemppiä ja pidä lippu korkealla! 

Vierailija
4/9 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun anoppi on heikkolahjainen mutta hän tekee upeita käsitöitä. Mun kärsivällisys ei ikinä riittäisi pitsiverhojen virkkaamiseen. 

Vierailija
5/9 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oppimisvaikeudet tee ihmisestä välttämättä heikkolahjaista. Ja koska itse asian hoksaat, uskon, että älysi on normaalin rajoissa. Sinä voit olla taitava jossain muussa? Kaikki me ihmiset olemme erilaisia ja sitä paitsi olisimme paljon onnellisempia, jos hyödyntäisimme tätä emmekä koko ajan vertailisi itseämme toisiin. Itsellä on aina ollut vaikeuksia kokeisiin lukemisessa, opin tekniikan vasta yliopistossa, jolloin rupesin pärjäämään.

Vierailija
6/9 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos mukavasti vastauksista. :) Saitte minut paremmalle mielelle.
Olen tosiaan tietyissä asioissa hyvä, parempi kuin moni muu. (en halua arvostella kuitenkaan ketään)
Aina välillä kun mietin elämääni ja tilanteita,niin tulee tällainen ajatus. Entä jos minä olen.
Tuo yksi keskustelu taas laukaisi sen kunnolla.
Mukavaa viikonloppua :)

Vierailija
7/9 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo kommenttiesi perusteella saa sellaisen kuvan ettet olisi heikkolahjainen. Osaat kirjoittaa selkeästi ja siten, että viestisi välittyy tarkasti muille + tosiaan tuo edellä mainittu seikka eli osaat havainnoida itseäsi.

Vierailija
8/9 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse mietin joskus ihan samaa. Tai että en ole heikkolahjainen vaan jotenkin hidas. Ylioppilastodistuksen yleisarvosana on M joten ihan tyhmä en voi olla.

Tai ehkä olen vaan saanut liikaa palautetta tyyliin "höh, miksi ihmeessä sä nyt tuon noin teet"

Vierailija
9/9 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä koen, että en osaa hahmottaa asioita. En löydä helppoja selkeitä reittejä, miten toimia. Olen DI, mutta mulla on selkeästi jonkinlaisen älyn puute, kun en pärjää elämässä. Kyllä älykkyystestistä (monta tuntia yths) hyvä tuli, mutta jotain puuttuu.