Olen koronapositiivinen, huomenna töihin
Tein torstaiaamuna koronatestin, joka oli positiivinen. Ilmoitin työnantajalle ja se sanoi tiistaina sitten töihin tai sairaslomalappu hänelle. Selvä.
Asia mutkistui kun tk tai päivystys ei suostu tekemään testiä, sanovat että sairasta kotona. Meillä on työterveys paikallisessa tk:ssa. Tänään tein aamulla vielä kotitestin, oli positiivinen, Olen soittanut tk:hon aamulla ja iltapäivällä. Ei, testiin en pääse. Kukaan ei halua kirjoittaa sairaslomaa minun kotitestin perusteella. Soitin pomolle, kirosi ja huusi että huomenna töihin tai ei tarvitse tulla lainkaan, Minä menen huomenna töihin, koska kuumetta ei enää ole. piste.
Kommentit (39)
Ja koska et ole käynyt virallisessa testissä, sinun koronaasi ei rekisteröidä virallisiin koronatilastoihin. Etkä ole ainut koronaan sairastunut, joka ei näihin rekistereihin päädy, joten tilastot vääristyvät.
Ja kun tilanne tästä vielä vähän pahenee, ei virallisia testejä tehdä kuin sairaalahoitoa tarvitseville. Sitten voidaan todeta, että pandemia on hiipumassa, joten voidaan purkaa kaikki rajoitukset. PISTE.
Muista käsidesi niin ei pitäisi olla mitään hätää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perjantaista asti flunssaa, työkaveri teki eilen positiivisen testin, minulla la, su, ma kaikki negatiivisia. Huomenna finrexiniä naaman ja töihin.
Ei sinne töihin sairaana mennä. Mikä on tämä joidenkin kuvitelma, että vain koronassa jäädään kotiin. Ihan sama mikä nuha tai ripuli, niin kipeänä ei mennä töihin muita sairastuttamaan.
Nuhan takia kotiin? Kertyisi varmaan 50 saikkupäivää vuodessa.
Ei kai työpaikkasi ole muutenkin sitä "mieluummintyötön" osastoa?
Pomo on fiksu. Ei flunssan takia jäädä kotiin jos ei ole kuumetta ym. pahempaa.
Käyt antamassa pomolle oikean kostean pusun ;)
Menet töihin ja sitten kun kaikki siellä ovat saaneet tartunnan ja ovat sairaana menet pomosi luo ja sanot ”Olisi sunkin kannattanut vähän miettiä tarkemmin sanomisiasi, urpo”
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perjantaista asti flunssaa, työkaveri teki eilen positiivisen testin, minulla la, su, ma kaikki negatiivisia. Huomenna finrexiniä naaman ja töihin.
Ei sinne töihin sairaana mennä. Mikä on tämä joidenkin kuvitelma, että vain koronassa jäädään kotiin. Ihan sama mikä nuha tai ripuli, niin kipeänä ei mennä töihin muita sairastuttamaan.
Allergianuha on tietenkin asia erikseen.
Jos puhut muusta nuhasta, niin joku on nyt sulla pielessä. Ei kenenkään pitäisi olla koko ajan nuhainen. Hometalo?
!!!
Että ihmiset jaksavat edes kommentoida näin selvään provoiluun.
Onhan se nyt ap:lla lystikästä seurata miten ketju etenee.
Keksi hyvä ihminen parempaa tekemistä. Mene lenkille, äläkä roiku täällä netissä kirjoittelemassa joutavia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Allergianuha on tietenkin asia erikseen.
Jos puhut muusta nuhasta, niin joku on nyt sulla pielessä. Ei kenenkään pitäisi olla koko ajan nuhainen. Hometalo?
Jatkuvastihan talvella nokka vuotaa, en ole kyllä kuumeettoman flunssan takia kotiin jäänyt. Jo ala-asteella aikanaan sanottiin, ettei nuha ole syy jäädä pois koulusta ja eihän se toimintakykyyn mitään vaikutakaan.
Nimenomaan. Koronaflunssa ei ole mikään erityistapaus että saa jäädä kotia.
Vierailija kirjoitti:
Ja koska et ole käynyt virallisessa testissä, sinun koronaasi ei rekisteröidä virallisiin koronatilastoihin. Etkä ole ainut koronaan sairastunut, joka ei näihin rekistereihin päädy, joten tilastot vääristyvät.
Ja kun tilanne tästä vielä vähän pahenee, ei virallisia testejä tehdä kuin sairaalahoitoa tarvitseville. Sitten voidaan todeta, että pandemia on hiipumassa, joten voidaan purkaa kaikki rajoitukset. PISTE.
Kaksi vuotta olen sanonut että testaaminen pitää lopettaa heti ja karanteenit poistaa kokonaan. Ainoastaan sairaalahoitoon joutuvat testattaisiin.
Töihin vaan!
Olen itsekin huomenna menossa vaikka olen oireeton. Mulla voi olla oireeton omikron. Mutta pakko työt on hoitaa.
Voi kun saisi koronan ja saisi laiskotella monta päivää kotona.
Vierailija kirjoitti:
Voi kun saisi koronan ja saisi laiskotella monta päivää kotona.
Sitä minäkin toivoin, mutta ei nyt tainnut tärpätä.
Menet töihin ja vähän yskit pomon lähellä.. vahinko kiertämään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaksi vuotta olen sanonut että testaaminen pitää lopettaa heti ja karanteenit poistaa kokonaan. Ainoastaan sairaalahoitoon joutuvat testattaisiin.
Tismalleen samaa olen sanonut keväästä 2020 asti.
AP tässä,
kotona taas. Menin aamulla töihin. Pomo hyppäsi tuolin takaa ysiltä että mitä hittoa sinä täällä teet. Sanoin että "tulin hakemaan sen lopputilin, niinhän eilen uhkasit, jos en tule töihin". Se veti maskin naamaansa ja sanoi että leikillään hän sen sanoi, mene kotiin, yritä päästä testiin. Soittele edellisenä päivänä että olet huomenna tulossa, kun sen aika on.
Eli tässä nyt ollaan, soitin työpaikalta vielä työterveyshoitajalle, ei, sanoi että osta pari kotitestiä ja ja tee torstaina ja sunnuntaina. Todennäköisesti on sunnuntaina ohi, soita maanantaina työnantajalle että tulet tiistaina töihin. Pomo kuuli tän keskustelun ja hyväksyi sen. Eli kotona tässä köllötellään kissojen kanssa, lapset tulee ennen kahta koulusta.
Periaatteellisesti ajatellen ihan turha käynti työpaikalla, mutta kun kerran huutamalla potkuilla uhkaa ja minulla kunto on ihan ok, niin kävinpä piruuttanikin naamaa näyttämässä.