Onko täällä muita jonka juuuret ovat itärajalta? Mistä sieltä?
Kommentit (73)
Täällä eräs joka peräisin Karjalasta, Lotinanpellosta. Kotonamme elämme korostetun karjalaisesta, leipää emme syö, vain karjalanpiirakoita ja erilaisia kukkoja, siis ruistaikinalla kuorrutettu kaloja ja lihahyytelöitä. Parasta on ajoskukko, ruiskuorrutettu lehmänaivo.
Kotonamme ei soiteta pienoa vaan kanteletta, perunaa ei syödå, vain naurista ja herkkupalana makeaa lanttua.
Siskostani tuli perinteitä vaaliva itkijänainen, viime vuodet hän on itkenyt koronaa. Itse olen jäsenkorjaaja.
Kalevalaisuus ja karjalaisuus ihana elämäntapa!
Antreasta, Johanneksesta ja sitten ihan nl:n puolelta Laatokan itärannalta. Oli niitä muitakin paikkoja sukututkimuksessa, mutta nuo nyt jäi mieleen. Verenperintö on 100% karjalainen.
Vierailija kirjoitti:
Täällä eräs joka peräisin Karjalasta, Lotinanpellosta. Kotonamme elämme korostetun karjalaisesta, leipää emme syö, vain karjalanpiirakoita ja erilaisia kukkoja, siis ruistaikinalla kuorrutettu kaloja ja lihahyytelöitä. Parasta on ajoskukko, ruiskuorrutettu lehmänaivo.
Kotonamme ei soiteta pienoa vaan kanteletta, perunaa ei syödå, vain naurista ja herkkupalana makeaa lanttua.
Siskostani tuli perinteitä vaaliva itkijänainen, viime vuodet hän on itkenyt koronaa. Itse olen jäsenkorjaaja.
Kalevalaisuus ja karjalaisuus ihana elämäntapa!
taitaa olla ihan höpöä tämä..mun karjalainen äiti todellakin eläisi pelkästään leivällä ja perunoilla, samoin sisaruksensa, koko porukka Parikkalasta..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kalevalaisuus ja karjalaisuus ihana elämäntapa!taitaa olla ihan höpöä tämä..mun karjalainen äiti todellakin eläisi pelkästään leivällä ja perunoilla, samoin sisaruksensa, koko porukka Parikkalasta..
Meillä Suomen Etelä-Karjalassa on perinteisesti ollut hiukka yksipuolinen tämä perusruokavalio. Edellinen edustaa enemmän rajantakaista itäkarjalaista, rikasta ja värikästä kulttuuria, josta meillä on vain rippeitä jäljellä.
Naurishan oli perunan edeltäjä, perusruoka. Minunkin lapsuuskodissa Lappeenrannassa peruna ja leipä olivat ne pääelintarvikkeet.
Äiti on Uukuniemeltä ♥️
Sympaattinen syrjäkylä.
Äidin puolen isovanhemmat Sortavalasta ja Impilahdelta.
Joensuun alapuolelta Rääkkylästä sukua äidin puolelta. Isän puolelta Nivalasta.
Isän puolelta isoisoiso.... En muista kuinka mones oli syntynyt pietarin takana jossain kylässä. Siitä sukujuuret jatkui Karjalaan ja lopulta Hämeeseen.
Vierailija kirjoitti:
Ukin suku oli Raudusta ja mummon Kuolemanjärveltä.
Isän puolen isovanhemmat olivat taas suomenruotsalaisia Pohjanmaa + Itä-Uusimaa. Isä oli tosin pikkupoikana asunut kanssa muutaman vuoden Viipurissa.
Kuolemajärvellä juuret minullakin :)
Olen syntynyt ja kasvanut Kainuussa Suomussalmella, lähisuku Juntusrannasta josta vain muutamia kilometrejä itärajalle. Olen ylpeä sukujuuristani, ja aion alkaa tekemään tarkempaa sukututkimusta. :)
Hyrsylän mutkassa (Karjala) on sukujuuret.
Isän puolelta sukujuuret Sortavalassa ja Suistamolla.
Vierailija kirjoitti:
Kurkijoelta isä lähtöisin
Isoisän suku Kurkijoelta, Elisenvaaran kylästä.
Vierailija kirjoitti:
Uukuniemi…rajan takana…eli olisi perimättömiä velkoja
Mullakin Uukuniemi. Ollaankohan sukua?
Uukunimeltä minullakin. Ei olla koskaan asuttu siellä, mutta äidin äiti asui lapsuudessaan ja äidin sukulaisilla on siellä mökkejä.
Ihana paikka!