Onko täällä muita jonka juuuret ovat itärajalta? Mistä sieltä?
Kommentit (73)
Isovanhempia ja heidän sukujuuriaan Kiteeltä, Kurkijoelta, Viipurista, Hiitolasta, Tohmajärveltä, Pietarista, Terijoelta, en edes muista kaikkia, eniten taisi olla Laatokan Karjalasta..olen tutkiskellut sukuja jonnekin 1500 -luvulle asti.
Uukuniemi…rajan takana…eli olisi perimättömiä velkoja
Asun parhaillaankin itärajalla.
Sukua on Sortavalasta, Imatralta, Ruokolahdelta, Kerisyrjästä.
Vierailija kirjoitti:
Ilomantsista olen minä.
aah, ihana Ilomantsi. Mun rakkaan mieheni suku on sieltä :) Ilomantsin Turusia..
Itse olen sekoitus. 1/4 rajan takaista karjalaa, 1/4 pirkanmaa/satakuntaa, 1/2 saksalaista. Olen asunut lapsuuteni Hämeessa, nyt Pohjanmaalla. Sopeudun kyllä kaikkialle mutta oon puhelias ja idän ihmisten kanssa tuun yllättävän hyvin juttuun.
Isä on Kuhmon Lentiirasta (syntyi 1939 evakkoretken aikana), äiti Joensuusta. Minä synnyin Jyväskylässä, vietin lapsuuteni ja nuoruuteni Keski-Pohjanmaalla, muutin Tampeelle ja sittemmin Helsinkiin. Voin sanoa tuntevani kotimaastani hyvin suuren osan. Kävin viime kesänä Joensuussa isovanhempieni haudalla ja Lentiirassa mummolassa.
Isä oli rajan takaa Uukuniemeltä, äiti Pohjois-Karjalasta Valtimolta. Elin lapsuus-ja nuoruusvuodet Etelä-Karjalassa. Haaveissa muuttaa eläkevuosiksi takaisin karjalaisten sekaan täältä pääkaupunkiseudulta.
Ukin suku oli Raudusta ja mummon Kuolemanjärveltä.
Isän puolen isovanhemmat olivat taas suomenruotsalaisia Pohjanmaa + Itä-Uusimaa. Isä oli tosin pikkupoikana asunut kanssa muutaman vuoden Viipurissa.
Vierailija kirjoitti:
Persereiästä nimeltä Tohmajärvi.
Miksi itäsuomalaiset puhuvat elämästään niin rumasti?
T. ilomantsilainen
Vierailija kirjoitti:
Isän äiti on Viipurista.
Minun isävainaja myös Viipurista.
Toiselta puolelta olen Pietarin läheltä. Siinä mielessä "pietarin trolli" nimittely pitää edes jokseenkin paikkansa.
Laukkury. ssän jälkeläinen olen, ihan on tutkittu juttu.