Munuaistulehdus ja vti
Onko täällä ketään terveydenhuollon henkilökuntaa?
Tiedän että täällä nyt voi kuka tahansa vastailla mitä tahansa mutta kysyn nyt silti jos saisi jonkun asiallinen vastauksen.
Minulla on ollut vuosia vti-kierre ja pari munyaistukehdusta jotka menneet ohi vahvemmilla antibiooteilla ilman sairaalahoitoa. Olen mennyt lääkäriin aina ajoissa kun tunnistan nämä oireet. Menen nytkin jos kuume alkaa nousta.
Minulla estolääkitys (antibiootti) jota en käytä päivittäin. Otan vain kun oireita on. Lääkärin määräyksestä näin.
Nyt oireet alkoi ihan yllättäen kesken työpaivän ja varmaan ihan vti:ksi asti. Söin estolääkitystä kolme päivää aamuin illoin eli samanlaisella annoksella millä hoidetaan tulehdus.
Otin vielä parina iltana yhden antibiootin.
Perjantai-iltana otin viimeisen tabletin. Oireet hävisi.
Nyt vihloo selkää samalla tavalla mitä munuaistulehduksessa. Ei särje koko aikaa eikä muita oireita ole.
Se mitä kysyn on se että näkyykö vti nyt pissasta jos olisi se munuaistulehdus taas tulossa? Jos ei sitten kuitenkaan mennyt ohi sillä antibioottikuurilla.
Pikatestissä ei ole joskus näkynyt ja sillä ensimmäinen munuaistulehdus alkoikin kun ei osattu epäillä virtsarakontulehdusta kun pissa oli puhdas pikatestissä.