Oletko lukenut Kalle Päätalon kirjoja?
Kommentit (10)
Olen yrittänyt, mutta en jaksa niin raskassoutuista tekstiä. Menee liian pikkutarkaksi.
Tykkäsin Iijoki sarjasta... Jäin koukkuun yllättävästi. Tylsä teksti alkoi elää.. :-)
Mä tykkäsin Koillismaa-sarjasta. Iijoki-sarjaa en ole jaksanu lukea. Vois taas lainata jonkun niistä kirjoista.
Oon lukenut pienen pätkän vain. Meillä oli aina lapsuudessani tapana ostaa isänpäivälahjaksi uusin Päätalo. Kuulema yksi kirja saattaa kertoa yhdestä savotasta. Vähän liuan hidas tahti näin kärsimättömälle.
Mutta ihailen toki lahjakasta kirjailijaa
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 21:56"]Oon lukenut pienen pätkän vain. Meillä oli aina lapsuudessani tapana ostaa isänpäivälahjaksi uusin Päätalo. Kuulema yksi kirja saattaa kertoa yhdestä savotasta. Vähän liuan hidas tahti näin kärsimättömälle.
Mutta ihailen toki lahjakasta kirjailijaa
[/quote] meilläkin sama isänpäivälahja. Yritin lukea, pystyin ehkä parikymmentä sivua. Siinäkin ajassa edettiin ehkä pari minuuttia arkista päivää eteenpäin.
Koillismaa-sarjan lapsena jo ja Ii-joki -sarjan myöhemmin. Kaikista tykkäsin paitsi viimeisistä kirjoista. Eniten ehkä Ii-joki -sarjan alusta ja siitä, kun muutti Tampereelle.
Olen lukenut, eikä ne huonoja ole, mutta en tykkää niin paljon kuin esim Väinö Linnan teoksista.
Iijoki-sarja on parasta Päätaloa.
En osaa sanoa, mistä pidin eniten. Mielestäni taivalkoskelaiset ovat kyllä livenä paljon pitkäveteisempiä kuin Kallen kirjoissa.