Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kannattaako yksin asuvan ostaa asunto?

Vierailija
15.05.2015 |

Olen 27-vuotias ja haluaisin ostaa vuokra-asuntoni. Vakituinen työ on, ehkä takaajakin. Mutta onko järkeä? Miestä ei ole eikä tule. Eikä naistakaan.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten mies vaikuttaisi siihen omistusasunnon hankinnan järkevyyteen?

Vierailija
2/15 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa, jos et joudu liian tiukille rahallisesti. Kun olet saanut asunnon maksettua, maksat vain yhtiövastiketta. Mutta älä osta asuntoa, jossa paljon remontteja tulossa taloyhtiöön, käy todella kalliiksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se mies siihen vaikuttaa, en ymmärrä. Minä ostin 21 vuotiaana yksin asunnon. Maksan siitä lyhennystä+vastiketta 490e/kk, vastaavassa vuokra-asunnossa maksaisin vuokraa 600e. Sitten kun myyt asunnon saat rahat itselle eikä mene vuokranantajan taskuun..

Mutta ennen ostamista ota selvää asunto asioista. Laina jutuista, käy juttelemassa pankissa, ota selvää remonteista jne..

Vierailija
4/15 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko järkeä ostaa asunto miehen kanssa?

Vierailija
5/15 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä mietin samaa suunnilleen saman ikäisenä ja päädyin ostamaan. Muutama vuosi myöhemmin sitten tapasin miehen ja vähän siitä eteenpäin ostettiin isompi asunto. Myin edellisen alta pois niin jouduin ottamaan kolmisenkymmentä tonnia pienemmän lainan kuin vuokralla asunut mieheni. Eli lyhyesti, joo mulle kannatti.

Vierailija
6/15 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin kannattaako? Oikeastiko melkein kolmekymppinen luulee että asunnon ostamiseen tarvitaan mies??? Voi hyvää päivää!

Itse ostin ensimmäisen asuntoni kun aloitin opinnot ja olin 20-vuotias.

Vierailija
7/15 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaveri raknnutti ison talon. Kyllä yksinkin voi kodistaan nauttia, siis vaikka ystävien kanssa ika viettäen.

Vierailija
8/15 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä hyvä ihminen osta vielä! Odota nyt ensin kuntien irtisanomiset. Vuoden päästä saat kaksion yksiön hinnalla.

Vierailija
9/15 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai, jos sinulla on siihen varaa. Ei yksinasuminen liity asiaan mitenkään.

Vierailija
10/15 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy lainatarjoukset pankeista nyt ensin ennen kuin liikaa innostut. Henkiöötakaajalla ei Suomessa tietääkseni enää tee mitään ja pitää olla osa asunnon hinnasta jo etukäteen säästettynä.

Vierailija
11/15 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki kannattaa. Takaajasta pankit ei ole hirveän kiinnostuneita, mutta oman rahoituksen osuutta olisi hyvä olla.

Vierailija
12/15 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin asunnon 23-vuotiaana, eikä ole kaduttanut :) Julkisivuremontin tosin jouduin kärvistelemään läpi, mutta nyt on kaikki tehty, joten ei tarvitse niistä huolehtia. Olin säästellyt ASP-tilille, joten lainan saanti oli helpompaa kuin nollasta aloittavalla. Asuinkustannukset ovat samaa luokkaa kuin vuokralla olisi (noin 550 euroa kuussa), mutta onhan oma aina oma. Hyvän sijainnin takia saan tämän myös varmasti myytyä, jos sellainen tilanne tulee kohdalle.

Vierailija
13/15 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kannattaa ostaa oma asunto vuokraamisen sijaan. 

Vierailija
14/15 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 20:26"]Olen 27-vuotias ja haluaisin ostaa vuokra-asuntoni. Vakituinen työ on, ehkä takaajakin. Mutta onko järkeä? Miestä ei ole eikä tule. Eikä naistakaan.
[/quote]

Mun kannatti

Vierailija
15/15 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, etenkin jos aiot elää yksin. Silloin se on sinulle turva ja vararahasto, jos vaikka joudut ennen aivojasi eläkkeelle. Mieti, kun eläkkeellä sinulla on oma asunto, maksat vain pientä hoitovastiketta siitä ja muu raha riittää elämiseen. Sen sijaan että maksat pysyvästi vuokraa.