Mitä ihmettä on tapahtunut S-ryhmän hinnoille?
Kummastelen vain. Olen yleensä tehnyt joka kuukausi tilauksen Prisman verkkokauppaan. Jotain tuotteita on ollut pakko ostaa Citymarketista, koska niitä ei Prismassa ollut, mutta yleisesti ottaen olen suosinut Prismaa, koska se on ollut lähes joka tuotteen kohdalla merkittävästi halvempi.
Nyt olen tekemässä uutta tilausta Prismaan, ja lähes joka tuote on nyt KALLIIMPI kuin Citymarketissa!
Onko Prisma nostanut vuodenvaihteessa hintoja rajusti, vai onko Citymarket laskenut?? S-ryhmän verkkokauppa on ainakin muuttunut. Koskeeko tämä hintojen nousu vain verkkokauppaa, vai mitä kummaa?
Kommentit (154)
Vierailija kirjoitti:
Ahneet kauppiaat nostelee hintoja. Jostain ne miljoona tulot pitää välistä vetää. Turha selittää bensan hinnalla. Polttoaine on pieni osa, suurin osa hinnasta on ihan katetta.
Älä höpötä. Teille Vihreille mikään ei koskaan johdu polttoaineen hinnan noususta eikä missään nimessä niin, että se olisi Vihreiden syy.
Raakaöljyn hinta on alempana kuin esim 2010-2011. Polttoaineen hinta on korkeammalla kuin koskaan ja siihen on syynä veronkorotukset ja sekoitevelvoitteen nostot.
Olette avoimesti sanoneet, että polttoaineen hinta pitää nostaa niin ylös, että ihmisten on pakko siirtyä muihin kulkuneuvoihin.
Paha vaan, että Suomi liikkuu pyörillä. Myös elintarvikkeet. Mutta ettehän te sitä tajua.
Vierailija kirjoitti:
Kävin tänään citymarketissa ostamassa jauhelihaa, oli hinta pompannut reilusti. Ennen vuoden vaihdetta 400g sika-nautaa 2,25e, nyt 2,65e.
Ruotsissa tupa hinta jauhelihahlla, jos haluaa laadukasta ! Eikä riitä, 70 kruunua 400 gr
Vierailija kirjoitti:
Polttoaineen hinta nostaa kuljetuskustannuksia, joka siirtyy hintoihin. Tämä tapahtuu kaikissa kaupoissa, mutta eri tahtiin.
Viime vuonna kallistunut moni muukin asia ruokakaupalle esim. kiinteistöön liittyvät asiat kuten ilmastointikanavat. Kaikki huolto- ja korjaustyöt kaupassa maksavat enemmän kuin aiemmin. Siihen lisäksi nousevat sähkönhinnat, kaupanpihaan asennettavat latausasemat jne. niin tulee painetta viedä nousseet kustannukset kuluttajahintoihin.
Vierailija kirjoitti:
Polttoaine on pieni osa, suurin osa hinnasta on ihan katetta.
Polttoaineen hinta vaikuttaa tuotteiden hintaan lähes joka tuotantovaiheessa raaka-aineista kuluttajan kotiin asti. Se ei ole pelkästään kuljetuskustannus tehtaalta kauppaan.
Prisma on selvästi halvempi kuin Cittari. Käyn aina kaupassa itse enkä osta verkosta. Onko verkkokaupassa keräys ja toimitus niin kallista, että se on ujutettu myös tuotteiden hintoihin?
Juhla mokka on n 2euroa paketilta kalliimpaa kuin aiemmin
Kaikkien raaka-aineiden sekä energian hinnat ovat nousussa. Maataloudessa esim. lannoitteiden hinta on noussut noin 50 % lyhyen ajan sisällä. Inflaatio siis laukkaa maailmalla, mikä ei ole yhtään hyvä juttu tähän entisestään heikkoon taloustilanteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Joopa joo. Säälittävä pelle.
Ollakseen "säälittävä pelle" puhuu tosi painavaa asiaa.
Käyttäjä2108 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahneet kauppiaat nostelee hintoja. Jostain ne miljoona tulot pitää välistä vetää. Turha selittää bensan hinnalla. Polttoaine on pieni osa, suurin osa hinnasta on ihan katetta.
Ei kauppiaat ole ahneita. Kun ei ole vara sähköihin eism, maatiloilla, vähentyy valmistus ja ruoan hinta nousee. Myös kuljetukset ovat kallistuneet nyt kun vasemmisto on nostanut sähkön ja polttoaineiden hintoja.
Sinä alaspeukuttaja.Lue ja informoi itseäsi ennenkuin painat nuolta alas.
Ruoka kallistuu Suomessa koko ajan yhä nopeammin – Asiantuntijat nostavat esiin verot ja tulotason
2.10.202107:30
Uusi Suomi
RUOKA
Muun muassa verotus ja energian hinta vaikuttavat ruuan hintaan. Ilmastokriisi vaikuttaa myös ruuantuotantoon Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Lähikauppani on Sale. Vielä varmaan puolisen vuotta sitten se Sivulla sitruunamehu oli euron. Sitten 1,10. Tästä aikaa varmaan kuukausi. Eilen hinta oli jo 1,20. 😳 Ja tämä vain yksi esimerkki joka tuli mieleen.
Jotkut hinnanmuutokset tuolla Prismassa olivat aika hämmentäviä, tyyliin galia-meloni ennen 1,79/kg, nyt 3,99/kg.
Hunajameloni nyt Prismassa 2,69/kg, Citymarketissa 1,89/kg.
Näin on lähes jokaisen tuotteen kohdalla, jonka tarkistan - eroa monta kymmentä senttiä Citymarketin eduksi. Toki tässä on varmaan paljon paikallista vaihtelua, Citymarketin kauppiailla kai on aika paljon päätäntävaltaa omiin hintoihin?
Prisma lienee vain ottanut varaslähdön hintojen nostamiseen, totta kai oletan tämän tulevan myös Citymarkettiin...
Ruotsissa maksaa 1 litra maitoa 12 kruunua.
Ketjun aloittaja eli K-kauppias itse voisi nyt mennä tarkistamaan oman kauppansa hyllyt. Aika paljon on vanhentuneita elintarvikketa Citymarkettien hyllyissä.
Vihreiden mielestä veronkorotukset ja sekoitevelvoitteen nostot eivät ole Vihreiden syytä.
Vaikka Vihreät aktiivisesti ovat tiefottaneet, että polttoaineiden hintaa pitää edelleen nostaa.
Raakaöljyn hinta on alempana kuin 2010 luvun alussa, mutta silti nää pellet selittää, että raakaöljyn hinnanousu on kohonneiden polttoaineen hinnan takana.
No, minkäs sille voi, jos ei oo aivoja annettu mukaan elämään. Voipi istuskella vaikka ajankulukseen autotiellä.
Inflaatio.
Kohta teidän mammojen juhla mokat maksaa 116,99e/pkt.
Jollainhan ne latausasemat jne pitää maksattaa... Ja kukas muu sen maksajan kuvittelette olevan, kuin asiakas?
Vierailija kirjoitti:
Prisma on selvästi halvempi kuin Cittari. Käyn aina kaupassa itse enkä osta verkosta. Onko verkkokaupassa keräys ja toimitus niin kallista, että se on ujutettu myös tuotteiden hintoihin?
En tiedä, tätä myös itse mietin, että onko hinnat nousseet vain verkkokaupassa. Mitään päivän tarjouksiahan ei S-ryhmän verkkokaupasta ole ikinä saanut. Mutta normihinnat ovat olleet kuitenkin samat kuin kaupassa itsessään.
Luulisi kuitenkin, että mikäli keräyksen kulut ovat nousseet, itse keräyksen hintaa olisi nostettu - mitä ei ole tapahtunut.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Ketjun aloittaja eli K-kauppias itse voisi nyt mennä tarkistamaan oman kauppansa hyllyt. Aika paljon on vanhentuneita elintarvikketa Citymarkettien hyllyissä.
No menkää itse tarkistelemaan hintoja verkkokaupoista ennen kuin syyttelette K-kauppiaaksi. Tässä on nyt Porin Prismat ja Citymarketit kyseessä, muista kaupungeista en tiedä mitään.
Vanhentuneita elintarvikkeita en ole saanut kummastakaan kaupasta verkkokauppatilauksissa ikinä.
Ennen joulua kävin viimeksi citymarketissa ja ainakin silloin kaikki oli kalliimpaa kuin prismassa.
En kovin montaa tuoteryhmää muista että hinnat olisivat nyt nousseet muuta kuin kahvi ja makesiset. Hedelmissä ja vihanneksissa hinnat muuttuu päivittäin.
Munissa jopa laski. Tämän kuun lopussa tulee kyllä muutoksia enemmänkin.
Joopa joo. Säälittävä pelle.